V roce 2014 vzpomínají bývalí pracovníci podniku ČNP (Česká, dříve Československá námořní plavba)
62 let od vztyčení československé vlajky na naší první poválečné lodi Republika I. (11.1.1952)
55 let od svého založení (1.4.1959), kdy vznikla ČNP jako samostatný podnik pro námořní dopravu vlastními loděmi
a současně připomínají, že uplyne již
16 let od prodeje poslední české námořní lodě (18.12.1998), což znamenalo konec provozu vlastních námořních lodí v naší zemi
|
Tyto stránky jsou určeny všem, kdož se zajímají o historii a výsledky námořní plavby, zejména pak těm, kteří se o její dobré výsledky a pověst zasloužili svojí prací na námořních lodích.
Jsou jich tisíce, kteří na moři trávili dlouhé roky a někteří často celý svůj aktivní život věnovali tomuto náročnému povolání a v současně době rožívají konečně celý čas ve společnosti svých blízkých, rodin i kamarádů, ať již na zaslouženém odpočinku, či našli uplatnění v tuzemských organizacích. Stovky však dále pokračují v tradici námořníků na cizích lodích zahraničních rejdařů, nebo se věnují činnosti s námořní dopravou spjatých, především zajišťováním námořních přeprav na cizí tonáži pro české i zahraniční organizace.
|
VÝSLEDKY DLE ROKŮ
Jednotlivé roky
Zdeněk Bastl
Byt | Brixiho 14, Praha 6, PSČ 162 00 |
Pevná linka | 222 742 588 |
Mobil | 775 909 979 |
|
Chalupa | Velký Šenov 196, PSČ 407 78 |
Pevná linka | 412 391 100 |
|
E-mail | zdenek.bastl@tiscali.cz |
|
Společné náklady
|
manka
a
|
finanční
|
příspěvek
|
rok
|
škody
|
náklady
|
soc.zab.
|
|
|
|
|
1970
|
|
|
4,6
|
1971
|
|
|
4,8
|
1972
|
|
|
5,2
|
1973
|
|
|
6,4
|
1974
|
|
|
7,2
|
1975
|
|
|
7,4
|
1976
|
|
|
7,0
|
1977
|
5,1
|
16,6
|
6,4
|
1978
|
4,7
|
21,2
|
7,0
|
1979
|
2,2
|
24,5
|
7,5
|
1980
|
2,3
|
25,7
|
7,6
|
1981
|
5,2
|
37,9
|
8,8
|
1982
|
0,0
|
57,9
|
9,5
|
1983
|
-0,3
|
60,1
|
9,5
|
1984
|
0,0
|
55,5
|
10,0
|
1985
|
0,0
|
53,0
|
10,1
|
1986
|
-0,2
|
61,3
|
10,3
|
1987
|
-0,5
|
38,5
|
9,7
|
1988
|
0,0
|
37,2
|
10,1
|
1989
|
-0,4
|
45,6
|
12,5
|
1990
|
-0,2
|
173,1
|
|
1991
|
-0,2
|
335,5
|
|
1992
|
-4,4
|
306,8
|
|
1993
|
-0,3
|
200,7
|
|
1994
|
0,0
|
207,2
|
|
1995
|
|
180,6
|
|
1996
|
|
184,6
|
|
1997
|
|
358,1
|
|
1998
|
|
301,5
|
|
Manka a
škody
-
náklady za zjištěná manka a škody na hmotném i
finančním majetku ústředí a lodí,
zejména škody na námořních lodích, přepravovaném zboží i škody
z odpovědnosti rejdaře
-
náhradami od viníků škod nebo pojišťoven, kde
jsou tato rizika pojištěna
Mezi vznikem škody
(které mohou býti i velmi vysoké) a jejich vymáháním (náhradou)
bývá často značný časový rozdíl i několika let a jejich zahrnutí
do výsledku konkrétní lodi v daném roce by výrazně ovlivnilo
vykazovaný hospodářský výsledek.
Od roku 1995 nejsou již
samostatně vykazovány.
Finanční
náklady
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt;
TEXT-INDENT: -18pt; tab-stops: list 36.0pt; mso-list: l0 level1
lfo3">a) tvorba rezerv
na finanční náklady
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt; TEXT-INDENT: -18pt; tab-stops:
list 36.0pt; mso-list: l0 level1 lfo3">b) zúčtování
opravných položek do finančních nákladů
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt; TEXT-INDENT: -18pt; tab-stops:
list 36.0pt; mso-list: l0 level1 lfo3">c)
nákladové úroky
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt; TEXT-INDENT: -18pt; tab-stops:
list 36.0pt; mso-list: l0 level1 lfo3">d) ostatní
finanční náklady
style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt; TEXT-INDENT: -18pt; tab-stops:
list 36.0pt; mso-list: l0 level1 lfo3">e) převod
finančních nákladů
Příspěvek na sociální
pojištění
je tvořen stanoveným
podílem z vyplacených mzdových prostředků podle obecně
stanovených zásad (%). Od roku 1990 je vykazován v celkových
osobních nákladech.
Rezervy na
náklady
|