Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

Mír I.

čtvrtá čínská loď (první naše loď vybavená klimatizací, s elegantní aerodynamickou linií). postavená v Pule (Jugoslávie) roku 1958 ve spolupráci s čínským rejdařem China Ocean Shipping Agency (COSA).


v provozu




rozměry



od


08.11.58


délka

m

148,4

do


30.12.66


šířka

m

18,9

roků


8,1


ponor

m

9,0








stavba




hlavní stroj



rok


1958


druh


vznětový

místo


Pula


výrobce


B&W

země


Jugo


KS

HP

6250,0

druh


kus.


rychl.

míle/hod.

14,3





spotř.

tuny/den

22,2

parametry







tonáž

BRT

9313


poř.hodnota



nosnost

DWT

12540


PH SC

mil.Kč

20,9

prostor

m3

26373


PH VRCV

mil.Kč

62,6


Provoz v dálněvýchodní relaci, vedle tradičních evropských přístavů najížděn zejména v posledních dvou letech provozu často albánský Durres, v roce 1961 jedna cesta též z australského Freemantlu. Na prvních dvou cestách velel kpt.Frey, poté se na lodi vystřídali čtyři sovětští a dva čeští kapitáni (Klos a Fojtů)


Maxima a minima byla dosažena na těchto cestách:

















ukazatel

jedn.


cesta

směr

od


do

odkud

kam

počet












čas

dní

nejvíce

22

out

21.02.63


28.06.63

Varna

Haiphong

127



nejméně

8

M

28.03.60


17.04.60

Pasuo

Dairen

20












vzdálenost

mil

nejvíce

28

out

10.12.63


27.03.64

Haiphong

Rijeka

14347



nejméně

8

M

28.03.60


17.04.60

Pasuo

Dairen

3421












přeprava

tun

nejvíce

28

out

10.12.63


27.03.64

Haiphong

Rijeka

14697



nejméně

22

out

21.02.63


28.06.63

Varna

Haiphong

7507


V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):



     provozní výsledky


tuno

finanční výsledky


návratnost

odp.

rok

cest


MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%















1959

6

376

40

72

56

570

6,9

1,3

1,1

2,4

11,6

8,7

5,5

1960

5

331

35

56

47

457

6,2

2,2

1,1

3,3

15,9

6,3

5,5

1961

4

338

16

38

42

322

4,6

0,3

1,1

1,4

6,9

14,4

5,5

1962

5

314

18

52

43

384

4,3

1,5

1,1

2,7

12,8

7,8

5,5

1963

4

368

24

40

40

341

5,1

1,3

1,1

2,4

11,5

8,7

5,5

1964

4

356

10

50

28

215

7,0

2,1

1,1

3,2

15,4

6,5

5,5

1965

4

335

0

37

43

345

6,1

2,0

1,1

3,2

15,3

6,5

5,5

1966

5

397

16

62

53

544

9,5

3,5

1,1

4,6

22,3

4,5

5,5
















37

2815

159

408

353

3179

49,8

14,1

9,2

23,3

14,0

7,2

5,5


Výsledky všech roků ziskové, přínos vyšší než pořizovací hodnota o 2,4 mil.Kč a průměrná roční návratnost pořizovací hodnoty činila 14%.

Do výsledků není započítána poslední exportní cesta 38 out na DV, kde byla v  Dairenu předána 21.3.1967 čínskému partnerovi (COSCO).





© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz