Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

Orava I.

další, v pořadí již šestá čínská loď (původně loď Žeromski čínsko-polské společnosti Chipolbrok), sesterská loď Dukly, postavená v roce 1957 ve Warnemünde v NDR)


v provozu


 

 

rozměry



od


20.06.59


délka

m

146,5

do


10.10.65


šířka

m

20,1

roků


5,9


ponor

m

8,4








stavba




hlavní stroj



rok


1957


druh


vznětový

místo


Warnemünde


výrobce


Halberst.

země


NDR


KS

HP

7200,0

druh


kus.


rychl.

míle/hod.

15,0





spotř.

tuny/den

26,2

parametry







tonáž

BRT

6503


poř.hodnota



nosnost

DWT

10070


PH SC

mil.Kč

22,7

prostor

m3

18404


PH VRCV

mil.Kč

68,2


Klasický provoz v dálněvýchodní relaci pod velením pěti vesměs čínských kapitánů


Maxima a minima byla dosažena na těchto cestách:



















ukazatel

jedn.


cesta

směr

od


do


odkud

kam

počet













čas

dní

nejvíce

16

out

19.12.62


09.05.63


Rijeka

Haiphong

141



nejméně

11

M

27.09.61


25.10.61


Sfax

Štětín

27













vzdálenost

mil

nejvíce

18

out

06.09.63


19.12.63


Gdansk

Haiphong

12580



nejméně

11

M

27.09.61


25.10.61


Sfax

Štětín

3735













přeprava

tun

nejvíce

21

in

24.05.64


26.07.64



Gdynia

15382



nejméně

17

in

13.06.63


06.09.63


Whampoa

Gdynia

6946


V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):



     provozní výsledky


tuno

finanční výsledky


návratnost

odp.

rok

cest


MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%















1959

2

151

7

19

19

162

2,5

0,8

0,7

1,4

6,3

16,0

2,9

1960

4

267

86

37

36

273

5,1

0,7

1,2

1,9

8,5

11,8

5,5

1961

5

347

59

49

39

363

5,3

0,4

1,2

1,7

7,5

13,4

5,5

1962

4

309

52

37

42

312

4,8

-0,1

1,2

1,2

5,2

19,1

5,5

1963

3

330

35

26

34

228

5,7

1,3

1,2

2,5

11,1

9,0

5,5

1964

4

292

58

43

29

205

4,8

0,2

1,3

1,5

6,6

15,2

5,5

1965

4

311

0

31

28

199

6,4

2,9

1,1

4,0

17,7

5,7

5,0
















26

2007

297

242

228

1742

34,4

6,2

8,0

14,3

9,0

11,1

5,1


Přínos dvě třetiny pořizovací ceny při průměrné návratnosti 9% ročně, ztrátový pouze rok 1962. Vysoký podíl mimoexploatačního času 12,9% především v důsledku doby strávené na dokování.

Loď předána čínské straně (COSCO) po skončení cesty 26 out ve Whampoa, nové jméno Lan-zhou.





© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz