Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

Kladno

druhá čs.loď, postavená v loděnicích Hitachi v japonské Osace (jako součást obchodu, podporujícího vývoz čs.sladovnického ječmene), s velice kvalitním hlavním motorem a ostatním zařízením, bez větších nároků na údržbu a s minimální poruchovostí (MEČ 4%), považována za naši nejspolehlivější a nejefektivnější loď


v provozu




rozměry



od


19.11.59


délka

m

149,2

do


05.05.73


šířka

m

18,8

roků


13,5


ponor

m

8,9








stavba




hlavní stroj



rok


1959


druh


vznětový

místo


Osaka


výrobce


B&W

země


Jap


KS

HP

6250,0

druh


kus.


rychl.

míle/hod.

14,5





spotř.

tuny/den

23,1

parametry







tonáž

BRT

8837


poř.hodnota



nosnost

DWT

12839


PH SC

mil.Kč

23,7

prostor

m3

19397


PH VRCV

mil.Kč

74,7


Prodána ještě před dosažením stanovené životnosti v rámci koncepce rozšiřování floty o další lodě pro přepravu hromadných substrátů.



     provozní výsledky



tuno

         finanční výsledky


    návratnost

odp.

rok

cest


MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%















1960

6

398

5

67

77

781

26,5

9,3

4,1

13,4

18,0

5,6

5,5

1961

6

334

14

72

53

504

16,0

4,0

4,1

8,1

10,9

9,2

5,5

1962

8

335

13

66

42

299

31,7

17,7

4,1

21,8

29,2

3,4

5,5

1963

9

355

26

69

49

354

40,2

26,1

4,1

30,2

40,5

2,5

5,5

1964

9

374

0

84

44

381

40,1

27,1

4,1

31,2

41,7

2,4

5,5

1965

7

340

36

63

43

319

32,5

19,1

4,1

23,1

31,0

3,2

5,5

1966

9

345

6

68

52

353

29,3

16,3

4,1

20,4

27,4

3,7

5,5

1967

10

361

17

92

49

367

29,4

15,2

4,1

19,3

25,8

3,9

5,5

1968

8

337

8

68

43

250

30,7

18,4

4,1

22,5

30,1

3,3

5,5

1969

10

380

8

102

42

359

28,8

12,6

6,0

18,5

24,8

4,0

8,0

1970

6

311

0

59

61

469

27,9

14,3

6,0

20,3

27,2

3,7

8,0

1971

6

365

18

68

79

769

27,8

5,5

6,0

11,5

15,4

6,5

8,0

1972

4

335

17

43

58

530

18,4

-0,9

6,0

5,1

6,8

14,7

8,0

1973

3

169

27

35

32

308

12,5

1,3

2,7

4,1

5,4

18,4

3,7
















101

4739

196

955

724

6043

391,6

186,2

63,5

249,7

23,9

4,2

6,1


S vyjímkou roku 1972 všechny ostatní ziskové, především cesty v kubánské relaci. Přínos 3,3x vyšší než pořizovací hodnota, průměrná návratnost vysoká především v období 1962-1970.


Loď byla prodána do dalšího provozu (řeckému rejdaři, kde plula pod novým jménem Apostolos A) za 40,8 mil.Kč, v době prodeje byla zůstatková cena lodi 11 mil.Kč, takže čistý zisk z prodeje lodi činil 29,8 mi.Kč





© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz