Kladno
druhá čs.loď, postavená
v loděnicích Hitachi v japonské Osace (jako
součást obchodu, podporujícího vývoz
čs.sladovnického ječmene), s velice
kvalitním hlavním motorem a ostatním zařízením, bez větších
nároků na údržbu a s minimální poruchovostí (MEČ 4%), považována
za naši nejspolehlivější a nejefektivnější loď
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
|
od
|
|
19.11.59
|
|
délka
|
m
|
149,2
|
do
|
|
05.05.73
|
|
šířka
|
m
|
18,8
|
roků
|
|
13,5
|
|
ponor
|
m
|
8,9
|
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
rok
|
|
1959
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Osaka
|
|
výrobce
|
|
B&W
|
země
|
|
Jap
|
|
KS
|
HP
|
6250,0
|
druh
|
|
kus.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
14,5
|
|
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
23,1
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
8837
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
12839
|
|
PH
SC
|
mil.Kč
|
23,7
|
prostor
|
m3
|
19397
|
|
PH
VRCV
|
mil.Kč
|
74,7
|
Prodána
ještě před dosažením stanovené životnosti v rámci koncepce
rozšiřování floty o další lodě pro přepravu hromadných
substrátů.
|
provozní výsledky
|
|
|
tuno
|
finanční výsledky
|
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1960
|
6
|
398
|
5
|
67
|
77
|
781
|
26,5
|
9,3
|
4,1
|
13,4
|
18,0
|
5,6
|
5,5
|
1961
|
6
|
334
|
14
|
72
|
53
|
504
|
16,0
|
4,0
|
4,1
|
8,1
|
10,9
|
9,2
|
5,5
|
1962
|
8
|
335
|
13
|
66
|
42
|
299
|
31,7
|
17,7
|
4,1
|
21,8
|
29,2
|
3,4
|
5,5
|
1963
|
9
|
355
|
26
|
69
|
49
|
354
|
40,2
|
26,1
|
4,1
|
30,2
|
40,5
|
2,5
|
5,5
|
1964
|
9
|
374
|
0
|
84
|
44
|
381
|
40,1
|
27,1
|
4,1
|
31,2
|
41,7
|
2,4
|
5,5
|
1965
|
7
|
340
|
36
|
63
|
43
|
319
|
32,5
|
19,1
|
4,1
|
23,1
|
31,0
|
3,2
|
5,5
|
1966
|
9
|
345
|
6
|
68
|
52
|
353
|
29,3
|
16,3
|
4,1
|
20,4
|
27,4
|
3,7
|
5,5
|
1967
|
10
|
361
|
17
|
92
|
49
|
367
|
29,4
|
15,2
|
4,1
|
19,3
|
25,8
|
3,9
|
5,5
|
1968
|
8
|
337
|
8
|
68
|
43
|
250
|
30,7
|
18,4
|
4,1
|
22,5
|
30,1
|
3,3
|
5,5
|
1969
|
10
|
380
|
8
|
102
|
42
|
359
|
28,8
|
12,6
|
6,0
|
18,5
|
24,8
|
4,0
|
8,0
|
1970
|
6
|
311
|
0
|
59
|
61
|
469
|
27,9
|
14,3
|
6,0
|
20,3
|
27,2
|
3,7
|
8,0
|
1971
|
6
|
365
|
18
|
68
|
79
|
769
|
27,8
|
5,5
|
6,0
|
11,5
|
15,4
|
6,5
|
8,0
|
1972
|
4
|
335
|
17
|
43
|
58
|
530
|
18,4
|
-0,9
|
6,0
|
5,1
|
6,8
|
14,7
|
8,0
|
1973
|
3
|
169
|
27
|
35
|
32
|
308
|
12,5
|
1,3
|
2,7
|
4,1
|
5,4
|
18,4
|
3,7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
101
|
4739
|
196
|
955
|
724
|
6043
|
391,6
|
186,2
|
63,5
|
249,7
|
23,9
|
4,2
|
6,1
|
S vyjímkou roku 1972 všechny ostatní ziskové,
především cesty v kubánské relaci. Přínos 3,3x vyšší než
pořizovací hodnota, průměrná návratnost vysoká především
v období 1962-1970.
Loď byla
prodána do dalšího provozu (řeckému rejdaři, kde plula pod novým
jménem Apostolos A) za 40,8 mil.Kč, v době prodeje byla
zůstatková cena lodi 11 mil.Kč, takže čistý zisk z prodeje
lodi činil 29,8 mi.Kč
|