Pionýr
Naše nejmenší námořní
loď postavená v bulharské Varně (loděnice KKZ Dimitrova) dle
kontraktu z 15.10.1958. Vybavena dvěma motory z NDR, pohánějící lodní šroub přes společnou
převodovku, s velmi obtížnou manévrovatelností, bez klimatizace,
používaná pro výcvik posádek a svěřovaná často nově jmenovaným
velitelům).
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
|
od
|
|
03.08.60
|
|
délka
|
m
|
92,0
|
provoz
|
|
13.09.69
|
|
šířka
|
m
|
13,5
|
roků
|
|
9,1
|
|
ponor
|
m
|
5,7
|
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
rok
|
|
1960
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Varna
|
|
výrobce
|
|
SKL
|
země
|
|
Bulh
|
|
KS
|
HP
|
2000,0
|
druh
|
|
kus.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
11,5
|
|
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
5,6
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
1960
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
3150
|
|
PH
SC
|
mil.Kč
|
10,4
|
prostor
|
m3
|
5215
|
|
PH
VRCV
|
mil.Kč
|
23,8
|
Jediná loď floty, která
ztroskotala 6. srpna 1969 na cestě
z Kuby, kdy narazila na nedaleký korálový ostrov Mayaguana,
přičemž došlo k vážnému poškození lodi. Záchranné práce byly
později shledány neefektivními a proto byla loď vyklizena a moře
se postaralo o likvidaci zbývajích trosek. Náklad byl
z větší části zachráněn, posádce se nic
nestalo.
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční výsledky
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1960
|
3
|
117
|
23
|
13
|
9
|
15
|
1,7
|
-0,7
|
0,2
|
-0,5
|
-2,3
|
*
|
0,7
|
1961
|
9
|
262
|
69
|
38
|
24
|
44
|
6,3
|
0,0
|
0,6
|
0,6
|
2,6
|
37,8
|
2,5
|
1962
|
11
|
368
|
25
|
39
|
30
|
50
|
7,8
|
0,4
|
1,3
|
1,7
|
7,0
|
14,3
|
5,5
|
1963
|
14
|
372
|
0
|
48
|
30
|
50
|
9,8
|
1,5
|
1,3
|
2,8
|
11,7
|
8,5
|
5,5
|
1964
|
11
|
294
|
47
|
37
|
36
|
74
|
10,9
|
4,5
|
1,3
|
5,8
|
24,5
|
4,1
|
5,5
|
1965
|
10
|
369
|
15
|
22
|
66
|
137
|
13,0
|
5,4
|
1,3
|
6,7
|
28,1
|
3,6
|
5,5
|
1966
|
8
|
354
|
11
|
22
|
47
|
144
|
9,7
|
1,8
|
1,3
|
3,1
|
13,2
|
7,6
|
5,5
|
1967
|
11
|
358
|
7
|
25
|
58
|
124
|
10,8
|
4,0
|
1,3
|
5,3
|
22,5
|
4,5
|
5,5
|
1968
|
9
|
347
|
16
|
20
|
57
|
118
|
10,5
|
3,8
|
1,3
|
5,1
|
21,5
|
4,7
|
5,5
|
1969
|
5
|
243
|
25
|
12
|
31
|
63
|
6,5
|
0,8
|
1,3
|
2,1
|
8,6
|
11,6
|
5,3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
91
|
3084
|
237
|
276
|
387
|
820
|
87,1
|
21,5
|
11,1
|
32,7
|
13,7
|
7,3
|
4,7
|
S vyjímkou prvého
roku provoz vždy ziskový, nejlepší výsledky v provozu
v levantské relaci (speciální náklad vojenského materiálu),
navštívila i baltské přístavy, Kubu a
Indii.
Ztráta lodi uhražena
pojišťovnou v hodnotě 16,2 mil.Kč, při zůstatkové hodnotě
lodi v době havarie 11,5 mil.Kč činil čistý přínos při
vyřazení ještě 4,7 mil.Kč.
|