Jiskra
Sesterská loď Pionýra, postavená v
bulharské Varně a vybavená jako jediná loď naší floty hlavním
motorem Škoda (vyrobeným v Československu a dodaným ze závodu v Hradci Králové, typ
S 350)
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
od
|
|
23.06.63
|
|
délka
|
92,1
|
provoz
|
|
27.09.80
|
|
šířka
|
13,5
|
roků
|
|
17,3
|
|
ponor
|
5,6
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
rok
|
|
1963
|
|
druh
|
vznětový
|
místo
|
|
Varna
|
|
výrobce
|
Škoda
|
země
|
|
Bulh
|
|
KS
|
1620
|
druh
|
|
kus.
|
|
rychl.
|
11,8
|
|
|
|
|
spotř.
|
6,0
|
parametry
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
1703
|
|
poř.hodnota
|
|
nosnost
|
DWT
|
3947
|
|
PH
pův.
|
23,6
|
prostor
|
m3
|
4095
|
|
PH
upr.
|
19,9
|
V roce 1977 bylo
provedeno přecenění lodi (podle obecných pravidel pro přecenění
základních prostředků a hodnota lodi se snížila (což ovlivňuje
relativní ukazatele návratnosti v jednotlivých
letech).
Ačkoli vnější rozměry má stejné jako
Pionýr, liší se velmi výrazně parametry BRT, DWT a kubické
kapacity.
Mezi všemi loděmi je
rekordmanem v počtu provozně ukončených cest, přínosu
(sedmkrát vyšší než pořizovací cena) i průměrné roční
návratnosti.
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční výsledky
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1963
|
5
|
166
|
0
|
21
|
14
|
28
|
3,0
|
-0,5
|
0,7
|
0,2
|
0,8
|
*
|
2,8
|
1964
|
14
|
368
|
10
|
49
|
31
|
55
|
9,1
|
0,5
|
1,3
|
1,8
|
7,6
|
13,1
|
5,5
|
1965
|
8
|
342
|
14
|
19
|
54
|
112
|
10,9
|
3,4
|
1,3
|
4,7
|
19,9
|
5,0
|
5,5
|
1966
|
10
|
358
|
5
|
25
|
52
|
97
|
9,7
|
0,4
|
1,3
|
1,7
|
7,2
|
13,8
|
5,5
|
1967
|
10
|
360
|
11
|
24
|
62
|
124
|
12,4
|
5,1
|
1,3
|
6,4
|
27,1
|
3,7
|
5,5
|
1968
|
9
|
347
|
16
|
20
|
51
|
110
|
11,1
|
4,7
|
1,3
|
6,0
|
25,4
|
3,9
|
5,5
|
1969
|
9
|
330
|
19
|
20
|
51
|
104
|
12,1
|
5,0
|
1,9
|
6,9
|
29,2
|
3,4
|
8,0
|
1970
|
11
|
360
|
3
|
23
|
38
|
70
|
11,4
|
3,0
|
1,9
|
5,0
|
21,0
|
4,8
|
8,2
|
1971
|
21
|
387
|
14
|
26
|
57
|
57
|
14,8
|
1,1
|
1,9
|
3,0
|
12,8
|
7,8
|
8,2
|
1972
|
23
|
334
|
22
|
27
|
52
|
28
|
16,2
|
3,0
|
1,9
|
4,9
|
20,8
|
4,8
|
8,2
|
1973
|
24
|
364
|
12
|
42
|
35
|
37
|
15,8
|
3,7
|
1,9
|
5,6
|
23,8
|
4,2
|
8,2
|
1974
|
18
|
352
|
11
|
21
|
54
|
60
|
27,4
|
14,2
|
2,0
|
16,2
|
68,6
|
1,5
|
8,3
|
1975
|
31
|
337
|
31
|
25
|
51
|
21
|
36,7
|
22,5
|
2,0
|
24,4
|
103,7
|
1,0
|
8,4
|
1976
|
22
|
326
|
33
|
21
|
43
|
22
|
27,2
|
13,1
|
1,3
|
14,4
|
61,2
|
1,6
|
5,7
|
1977
|
22
|
369
|
1
|
17
|
46
|
19
|
16,3
|
7,1
|
1,1
|
8,2
|
41,4
|
2,4
|
5,5
|
1978
|
16
|
352
|
13
|
12
|
35
|
16
|
23,5
|
12,3
|
0,9
|
13,2
|
66,3
|
1,5
|
4,5
|
1979
|
12
|
321
|
16
|
9
|
33
|
9
|
23,3
|
12,3
|
0,0
|
12,3
|
62,0
|
1,6
|
0,0
|
1980
|
16
|
291
|
7
|
14
|
35
|
14
|
20,6
|
10,4
|
0,0
|
10,4
|
52,4
|
1,9
|
0,0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
281
|
6063
|
237
|
415
|
794
|
983
|
301,4
|
121,2
|
24,0
|
145,2
|
35,5
|
2,8
|
5,9
|
Za vynikající výsledky
vděčí především krátkým přepravám speciálního zboží vojenského
charakteru v levantské relaci, kde dokonce v roce 1975
byl celkový přínos v jediném roce vyšší než prostředky
vynaložené na pořízení lodi. Přestože se jednalo o relativně
malou loď, podívala se i na Kubu a do
Indie.
Po 17 letech úspěšného
provozu byla prodána do šrotu za 3,8 mil.Kč.
|