Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

Karlovy Vary

Loď byla zakoupena z prostředků plánovaných na GO m/s Košice a získaných jejím odprodejem. Loď Košice, která v tomto roce dosáhla stáří 23 let, tak byla nahrazena lodí o polovinu mladší.

Loď KARLOVY VARY (původně Terpsichore) byla postavena japonskou loděnici IHI v prosinci 1974. Jedná se o zástupce úspěšné série univerzálních lodí typu FORTUNE a u předchozího majitele jezdila pod panamskou vlajkou.

 

v provozu




rozměry


od


19.05.86


délka

m

164,3

provoz


08.01.96


šířka

m

22,9

roků


9,6


ponor

m

9,9








stavba




hlavní stroj



rok


1974


druh


vznětový

místo


Tokio


výrobce


IHI

země


Jap


KS

HP

8000,0

druh


hrom.


rychl.

míle/hod.

14,5





spotř.

tuny/den

25,0

parametry







tonáž

BRT

13569


poř.hodnota



nosnost

DWT

22623


PH SC

mil.Kč


prostor

m3

30907


PH VRCV

mil.Kč

82,5


.

Loď má 5 nákladových prostorů pravoúhlého tvaru a je vybavena pěti 10titunovými univerzálními jeřáby konstrukce IHI. Kryty nákladových prostorů jsou systému Mac Gregor. Strojovna a nástavba je umístěna na zádi. Nástavba je upravena pro 37 osob včetně deseti dvoulůžkových kabin. Vzhledem k tomu, že loď byla provozována pod levnou vlajkou, je standart vybaveni nástavby nižší, než je obvyklé na lodích naší fIoty. Proto při příštím dokováni byl vedle běžných dokovacích pracích kladen důraz především na zlepšení životních a pracovních podmínek posádky.

Na doku byla provedena rekonstrukce kuchyně s ohledem na bezpečnost práce a hygienu,  instalována umyvadla v dalších kabinách, provedena úprava jídelny a klubovny mužstva. V rámci běžných dokovacích prací byl obnoven antikorozní systém na podvodní části trupu, provedeny opravy na krytech nákladových prostorů, opravy potrubí ve strojovně i na palubě,-oprava přední sirény, montáž palubního kompresoru a některé další práce.



     provozní výsledky


tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest


MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%















1986

7

207

15

126

31

340

16,7

-3,3

2,5

-0,8

-1,0

*

3,0

1987

9

353

0

172

52

720

19,4

-0,2

4,3

4,1

5,0

20,0

5,2

1988

8

311

26

158

55

814

18,5

-3,5

4,2

0,8

0,9

*

5,1

1989

7

347

1

143

69

1077

30,0

14,8

4,2

19,0

23,0

4,3

5,1

1990

8

411

0

157

78

1339

40,6

10,5

5,0

15,5

18,8

5,3

6,0

1991

7

339

13

128

58

840

61,9

18,7

4,3

23,0

27,9

3,6

5,2

1992

6

331

0

106

52

714

57,9

23,9

1,4

25,4

30,7

3,3

1,7

1993

6

393

25

120

65

1081

70,7

23,5

0,0

23,5

28,5

3,5

0,0

1994

6

302

17

106

62

855

51,0

18,1

0,0

18,1

21,9

4,6

0,0

1995

8

370

12

152

65

1240

45,8

12,9

0,0

12,9

15,7

6,4

0,0

1996

1

47

2

19

8

155

5,7

1,6

0,0

1,6

2,0

*

0,0
















73

3410

111

1387

596

9175

418,3

117,2

25,9

143,1

15,8

6,3

2,9


Nasazení především na odvoz apatitů z Murmanska i v jiných relacích, kde se příznivě projevila její univerzálnost a vybavení překládacím zařízením.

Kromě prvých 3 let aktivní výsledek, nejlepší v roce 1992, návratnost velice slušná.

Prodána liberijské firmě Night Star přes kyperskou Delaport Navigation za 100 tis.USD:





© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz