Vltava
Ustavením 43 tunové
konstrukční sekce č. 103 na loděniční slip 19.2.1987 byl položen
kýl první ze série lodí, které loděnice Xingang staví pro Čs.
námořní plavbu. My kupujeme loď od
Číny vůbec poprvé, sin-kang§tí dokaři zase prvně předávají svůj
výrobek zahraničnímu zákazníkovi."
Loď je uzpůsobena pro
přepravu kusového zboží a běžných konstrukčních celků, s možností
přepravy obilí, umělých hnojiv, rud a dalších volně ložených
nákladů, dřeva a kontejnerů (126 TEU). Loď je vybavena dvěma
jeřáby-IHI WM SWL 15/30 t (single/twin)
Ubytování v nástavbě
umístěné na zádi lodi. Šachta strojovny je mimo ubytovací
prostory. Na pěti palubách nadstavby je řešeno ubytování pro 39
členů posádky, 2 jídelny jsou spojeny s klubovnami, dále je k
disposici posádce noční pentra, sauna a bazén.
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
|
od
|
|
05.04.88
|
|
délka
|
m
|
119,0
|
provoz
|
|
14.05.95
|
|
šířka
|
m
|
18,6
|
roků
|
|
7,1
|
|
ponor
|
m
|
7,7
|
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
rok
|
|
1988
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Xingang
|
|
výrobce
|
|
Sulzer
|
země
|
|
Čína
|
|
KS
|
HP
|
4650,0
|
druh
|
|
kus.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
13,5
|
|
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
13,0
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
6425
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
7939
|
|
PH
SC
|
mil.Kč
|
|
prostor
|
m3
|
11651
|
|
PH
VRCV
|
mil.Kč
|
205,5
|
Loď plně odpovídá
požadavkům závazných mezinárodních úmluv a ustanovení, předpisům
FMD a klasifikační společnosti. Je vybavena pro plavbu na
St.Lawrence, Panama Canal, Suez Canal, Kiel Canal.
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční výsledky
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1988
|
8
|
261
|
8
|
45
|
33
|
144
|
24,3
|
-5,0
|
10,8
|
5,8
|
2,8
|
35,4
|
5,2
|
1989
|
12
|
343
|
14
|
68
|
54
|
215
|
23,1
|
-5,7
|
15,9
|
10,2
|
4,9
|
20,2
|
7,7
|
1990
|
14
|
349
|
15
|
84
|
50
|
204
|
26,3
|
-11,5
|
16,2
|
4,8
|
2,3
|
43,3
|
7,9
|
1991
|
11
|
364
|
0
|
50
|
65
|
234
|
41,3
|
-0,9
|
16,2
|
15,4
|
7,5
|
13,4
|
7,9
|
1992
|
11
|
344
|
29
|
58
|
63
|
227
|
39,5
|
-5,1
|
16,4
|
11,3
|
5,5
|
18,2
|
8,0
|
1993
|
9
|
324
|
0
|
42
|
58
|
249
|
36,9
|
2,2
|
12,2
|
14,4
|
7,0
|
14,3
|
5,9
|
1994
|
9
|
384
|
0
|
52
|
70
|
307
|
47,2
|
1,3
|
13,7
|
15,0
|
7,3
|
13,7
|
6,7
|
1995
|
5
|
156
|
4
|
27
|
27
|
143
|
16,1
|
-1,6
|
13,7
|
12,1
|
5,9
|
17,0
|
6,7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
79
|
2525
|
70
|
426
|
420
|
1723
|
254,7
|
-26,3
|
115,2
|
88,9
|
5,4
|
18,5
|
7,0
|
Výsledky těchto lodí
jsou ovlivněny změnami ve struktuře a zejména způsobu zajišťování
přeprav čs.zboží po roce 1989, ztráta monopolu čs.ZO se
nepříznivě odrazila do možnosti získání vhodného čs.zboží
k přepravě a náhradní zaměstnání na volném trhu nepřinesl
pro tyto lodě příznivý efekt.
Krátkost období provozu
nedovolilo dosáhnou ani na půlmilionovou hranci přeravy
v tunách ani ujeté vzdálenosti v mílích.
Výsledek byl trvale
ztrátový (ve dvou letech mírný zisk) a finanční ukazatele tomu
odpovídají, přínos je tvořen výhradně odpisy a návratnost je pod
odpisovou normou.
Prodána Dunajplavbě za
5235tis.USD, kde byla provozována pod jménem
Žilina
|