Tatry
Koncem srpna 1988 byl s
konečnou platností schválen kontrakt na stavbu tří bulkcarrierů
typu Panamax o nosnosti 64 tis.DWT s loděnicí Okpo, ležící
nedaleko Pusanu v Jižní Koreji. .
Stavba byla zahájena
v listopadu 1988.
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
|
od
|
|
24.03.90
|
|
délka
|
m
|
225,0
|
provoz
|
|
18.12.98
|
|
šířka
|
m
|
32,2
|
roků
|
|
8,7
|
|
ponor
|
m
|
12,9
|
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
rok
|
|
1990
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Okpo
|
|
výrobce
|
|
B&W
|
země
|
|
J.Korea
|
|
KS
|
HP
|
10680,0
|
druh
|
|
hrom.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
13,5
|
|
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
28,5
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
35350
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
66088
|
|
PH
SC
|
mil.Kč
|
|
prostor
|
m3
|
75750
|
|
PH
VRCV
|
mil.Kč
|
455,4
|
Jedná se o klasický
Panamax bulkcarier. Trup je rozdělen na 7 nákladových prostorů
selftrimming tvaru, má bulvovou příď a rovnou záď. Kryty
nákladových prostorů jsou hydraulicky ovládané odsouvatelné do
stran. Loď nemá vlastní překládací zařízení, pouze dva otočné
jeřáby na zádi pro zásobování proviantem a náhradními
díly.
Nástavba je zcela
oddělena od komína, což by mělo zajistit nízkou hladinu hluku v
obytných prostorách. Celková ubytovací kapacita. Všechny kabiny
jsou vybaveny vlastní sanitární bunkou.
Kuchyňský blok je na
první nástavbové palubě. Kromě kuchyně se skládá z jedné pentry,
společné pro jídelnu mužstva a důstojníkd. V jídelně mužstva se
počítá se samoobslužným výdejem stravy. S důstojnickou jídelnou
je spojena klubovna. Klubovna mužstva je v přední části nástavby
na stejné palubě.
Nautické, komuriikační a
počítačové vybavení bude dodáno dle unifikace CNP v obdobné
konfiguraci a kvalitě jako u ostatních novostaveb.
Celkově byl při přípravě
projektu lodě sledován záměr zjednodušování konstrukce a systémů,
což ovlivňuje jednak pořizovací cenu lodě a rovněž v budoucnu by
se mělo'příznivě odrazit na nižších nákladech na
opravy.
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční
výsledky
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1990
|
5
|
265
|
3
|
279
|
61
|
1859
|
50,5
|
5,5
|
25,7
|
31,2
|
6,9
|
14,6
|
5,6
|
1991
|
6
|
367
|
1
|
356
|
77
|
2396
|
101,4
|
35,7
|
36,4
|
72,1
|
15,8
|
6,3
|
8,0
|
1992
|
5
|
368
|
11
|
270
|
69
|
2349
|
105,7
|
19,2
|
37,5
|
56,8
|
12,5
|
8,0
|
8,2
|
1993
|
9
|
365
|
0
|
534
|
78
|
2352
|
106,9
|
46,2
|
31,3
|
77,5
|
17,0
|
5,9
|
6,9
|
1994
|
7
|
361
|
0
|
415
|
83
|
3295
|
122,9
|
30,7
|
31,0
|
61,7
|
13,5
|
7,4
|
6,8
|
1995
|
7
|
354
|
7
|
406
|
81
|
4664
|
100,3
|
30,0
|
31,0
|
61,0
|
13,4
|
7,5
|
6,8
|
1996
|
8
|
346
|
8
|
464
|
92
|
5330
|
71,8
|
34,3
|
31,0
|
65,3
|
14,3
|
7,0
|
6,8
|
1997
|
7
|
333
|
7
|
406
|
81
|
4664
|
121,4
|
60,4
|
33,1
|
93,5
|
20,5
|
4,9
|
7,3
|
1998
|
9
|
386
|
9
|
521
|
104
|
5997
|
121,8
|
38,6
|
33,0
|
71,6
|
15,7
|
6,4
|
7,2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
63
|
3145
|
46
|
3650
|
725
|
32906
|
902,7
|
300,7
|
290,1
|
590,8
|
14,4
|
6,9
|
7,1
|
První půlmilionu tun
přepravila loď v roce 1991, první milion v roce 1993,
stihla ještě druhý milion v roce 1995 a třetí v roce
1997, půlmiliontá míle byla ujeta v roce
1996.
Stejně jako ostatní BCC,
stavěné v tomto období, loď prokázala správnost orientace
plavidla, schopná konkurovat na světovém námořním trhu. Výsledky
ve všech letech aktivní, za 8 let provozu vyprodukovala loď 130%
své pořizovací hodnoty a vykázala nadprůměrně vysoké kvalitativní
parametry návratnosti.
V roce 1996 byly
předány dceřinné společnosti COS Neptune
Malta.
|