1960
Podnik stále bojoval
s potížemi organizačního zajištění i kádrového zabezpečení,
vyplývajícími z nedostatku zkušeností i rychlého růstu
provozovaných jednotek a
přepravních výkonů.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
počet
|
8
|
|
přeprava
|
|
|
z
toho
|
čs.
|
2
|
|
množství
|
tis.tun
|
494,5
|
|
čín.
|
6
|
|
z
toho
|
čs
lodě
|
132,5
|
kapacita
|
|
|
|
|
čín.lodě
|
362,0
|
nosnost
|
tis.DWT
|
92,5
|
|
|
naj.lodě
|
|
tonáž
|
tis.BRT
|
61,8
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
54,8
|
hodnota
|
|
|
|
z
toho
|
čs.lodě
|
14,0
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
174,0
|
|
|
čínské
|
40,8
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
155,2
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
%
|
89,2
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
110,9
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
výsledky
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
174,4
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
55,0
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
155,4
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
10,7
|
pracovníci
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
0,7
|
úhrnem
|
osob
|
536
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
10,2
|
z
toho
|
ústředí
|
81
|
|
z
toho
|
čs.
|
3,2
|
|
námořníci
|
455
|
|
|
čín.
|
7,0
|
podíl
|
%
|
84,9
|
|
podíl
|
%
|
69,1
|
Podnik vykázal dvojnásobný zisk i přínos proti předchozímu roku,
zlepšil se i výsledek pro čs.stranu z provozu již dvou lodí
RE I. a KL na 31%, vzrostl i počet pracovníků v ústředí i na
lodích (podíl námořníků činil 85%, podíl cizinců však zůstal na
40%) i celková režie (kde podíl čínské strany klesl na 70%).
Počet lodí se zvýšil o
další předanou čínskou loď Orlík I.
(původně loď Ho-ping,
v Chipolbroku jako
Frederik
Chopin, postavená v Gdaňsku roku 1958,
nákladové prostory se zakrývaly pontony, patřila
k našim nejrychlejším, s kajutami pro 12 cestujících) a
čs.loď Pionýr (naše nejmenší námořní
loď postavená v bulharské Varně, vybavena dvěma
motory z NDR, pohánějící lodní
šroub přes společnou převodovku, s velmi obtížnou
manévrovatelností, bez klimatizace, používaná pro výcvik posádek
a svěřovaná často nově jmenovaným velitelům).
dle
lodí
|
provozní
výsledky
|
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
RE
I.
|
6
|
389
|
34
|
52
|
43
|
359
|
|
4,7
|
0,9
|
0,7
|
1,6
|
13,0
|
|
12,1
|
8,3
|
5,5
|
FU
|
7
|
387
|
22
|
42
|
57
|
309
|
|
4,8
|
0,5
|
0,9
|
1,4
|
16,0
|
|
8,8
|
11,3
|
5,5
|
LI
|
6
|
356
|
13
|
45
|
58
|
395
|
|
6,0
|
1,0
|
1,4
|
2,4
|
24,9
|
|
9,6
|
10,4
|
5,5
|
DU
|
5
|
391
|
61
|
47
|
51
|
409
|
|
6,4
|
0,9
|
1,3
|
2,2
|
22,8
|
|
9,6
|
10,4
|
5,5
|
M I.
|
5
|
331
|
35
|
56
|
47
|
457
|
|
6,2
|
2,2
|
1,1
|
3,3
|
20,8
|
|
15,9
|
6,3
|
5,5
|
OST
|
6
|
325
|
37
|
108
|
85
|
810
|
|
7,5
|
0,6
|
1,7
|
2,3
|
30,3
|
|
7,4
|
13,5
|
5,5
|
OR
I.
|
4
|
267
|
86
|
37
|
36
|
273
|
|
5,1
|
0,7
|
1,2
|
1,9
|
22,7
|
|
8,5
|
11,8
|
5,5
|
KL
|
6
|
398
|
5
|
67
|
77
|
781
|
|
8,6
|
2,5
|
1,4
|
3,9
|
23,6
|
|
16,5
|
6,1
|
6,1
|
OK
I.
|
3
|
210
|
3
|
27
|
28
|
228
|
|
4,7
|
1,6
|
0,8
|
2,4
|
20,7
|
|
11,5
|
8,7
|
3,7
|
PI
|
3
|
117
|
23
|
13
|
9
|
15
|
|
0,7
|
-0,2
|
0,2
|
0,1
|
10,3
|
|
0,7
|
*
|
2,3
|
|
51
|
3171
|
319
|
494
|
491
|
4035
|
|
54,8
|
10,7
|
10,7
|
21,4
|
205
|
|
10,4
|
9,6
|
5,2
|
Provozem
většího počtu lodí se zisk, přínos
i návratnost zlepšily, když všechny lodě dosáhly kladného
výsledku..
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
DV
|
38
|
2616
|
|
337
|
383
|
3117
|
|
45,6
|
13,5
|
G
|
Levanta
|
3
|
117
|
|
13
|
9
|
15
|
|
0,7
|
-0,2
|
G
|
ostatní
|
4
|
113
|
|
36
|
15
|
93
|
|
1,0
|
-0,1
|
T
|
tanker
|
6
|
325
|
|
108
|
85
|
810
|
|
7,5
|
1,6
|
|
|
51
|
3171
|
|
494
|
492
|
4035
|
|
54,8
|
14,8
|
Pro dlouhé postoje se
nepodařilo docílit větší pravidelnosti v odjezdech lodí a
docházelo k jejich kumulaci, která v některých případech
nepříznivě ovlivnila skladbu přepravovaného zboží, zvláště v
importu z dálného východu. Nová loď
Pionýr uskutečnila tři cesty v levantské relaci se
ztrátou
Pod naší vlajkou byla
pro čínskou stranu přepravena pasažérská loď Slapy (I.), původní jméno
Marianna, s kapacitou 472 pasažérů
a 195 členů posádky. Loď převzata v rumunské
Constantzi a předána po dokování
v Hogkongu. Pasažerské lodě potřebovala Čína pro přepravu
svých občanů z Indonesie.
|