1963
Dosavadního ústředního ředitele Navrátila nahradil František
Majer, který měl určité zkušenosti z lodí, kde jezdil jako
politický pracovník i z ústředí, kde působil jako
náměstek.
Flota rozšířena o další
čs.lodě Jiskra (sesterská loď
Pionýra, postavená v bulharské Varně a vybavená jako jediná
hlavním motorem Škoda, vyrobeným v Československu a dodaného ze závodu v Hradci Králové.) a
Košice I. (postavená v Innoshimě
v Japonsku jako první specializovaná loď tzv. “orecarrier” -loď
pro přepravu rud, zejména železné rudy, v roce 1967 upravena i
pro převážení sypkých nákladů, jedna z nejspolehlivějších
našich lodí).
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
počet
|
9
|
|
přeprava
|
|
|
z
toho
|
čs.
|
2
|
|
množství
|
tis.tun
|
469,2
|
|
čín.
|
7
|
|
z
toho
|
čs
lodě
|
137,4
|
kapacita
|
|
|
|
|
čín.lodě
|
331,8
|
nosnost
|
tis.DWT
|
95,6
|
|
|
naj.lodě
|
|
tonáž
|
tis.BRT
|
64,0
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
69,4
|
hodnota
|
|
|
|
z
toho
|
čs.lodě
|
20,4
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
192,4
|
|
|
čínské
|
49,0
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
144,1
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
%
|
74,9
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
147,9
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
výsledky
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
193,4
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
70,0
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
144,7
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
10,9
|
pracovníci
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
1,3
|
úhrnem
|
osob
|
540
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
26,4
|
z
toho
|
ústředí
|
110
|
|
z
toho
|
čs.
|
10,5
|
|
námořníci
|
430
|
|
|
čín.
|
15,9
|
Zisk se zvýšil především
u čínských lodí, což se odrazilo v podílu 60% na HV čínské
strany Stav pracovníků stagnoval v počtu osob i
v podílu námořníků, který činil 80%.
dle
lodí
|
provozní
výsledky
|
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
FU
|
5
|
303
|
31
|
36
|
40
|
234
|
|
4,4
|
1,2
|
0,9
|
2,1
|
16,0
|
|
13,2
|
7,6
|
5,5
|
LI
|
9
|
367
|
18
|
56
|
53
|
312
|
|
11,9
|
7,5
|
1,4
|
8,8
|
25,0
|
|
35,4
|
2,8
|
5,5
|
DU
|
5
|
367
|
50
|
41
|
51
|
362
|
|
7,2
|
2,7
|
1,3
|
3,9
|
22,8
|
|
17,3
|
5,8
|
5,5
|
M
I.
|
4
|
368
|
24
|
40
|
40
|
341
|
|
5,1
|
1,3
|
1,1
|
2,4
|
20,8
|
|
11,5
|
8,7
|
5,5
|
OST
|
5
|
289
|
59
|
96
|
78
|
738
|
|
6,6
|
1,6
|
1,7
|
3,3
|
30,5
|
|
10,7
|
9,3
|
5,5
|
OR
I.
|
3
|
330
|
35
|
26
|
34
|
228
|
|
5,7
|
1,3
|
1,2
|
2,5
|
22,7
|
|
11,1
|
9,0
|
5,5
|
KL
|
9
|
355
|
26
|
69
|
49
|
354
|
|
15,7
|
10,5
|
1,3
|
11,8
|
23,7
|
|
49,6
|
2,0
|
5,5
|
OK
I.
|
4
|
250
|
117
|
36
|
40
|
319
|
|
8,2
|
1,3
|
1,1
|
2,4
|
20,7
|
|
11,7
|
8,6
|
5,5
|
PI
|
14
|
372
|
0
|
48
|
30
|
50
|
|
3,5
|
0,5
|
0,6
|
1,1
|
10,3
|
|
10,2
|
9,8
|
5,5
|
JI
|
5
|
166
|
0
|
21
|
14
|
28
|
|
1,2
|
-0,2
|
0,3
|
0,1
|
11,0
|
|
1,1
|
89,2
|
2,8
|
|
63
|
3167
|
360
|
469
|
428
|
2966
|
|
69,4
|
27,5
|
10,9
|
38,4
|
204
|
|
18,9
|
5,3
|
5,4
|
Nejlepších výsledků bylo
dosaženo u lodí KL a LI celoročně provozovaných v kubánské
relaci. Provoz lodi Jiskra v baltické relaci byl ztrátový,
první cesta Košic skončila až v následujícím
roce.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
Baltik
|
10
|
233
|
|
32
|
16
|
25
|
|
2,0
|
0,2
|
G
|
DV
|
18
|
1497
|
|
157
|
180
|
1328
|
|
27,2
|
9,0
|
G
|
Kuba
|
18
|
723
|
|
125
|
102
|
666
|
|
28,0
|
18,3
|
G
|
Levanta
|
9
|
305
|
|
36
|
28
|
54
|
|
2,8
|
0,5
|
G
|
ostatní
|
3
|
121
|
|
23
|
24
|
155
|
|
2,9
|
1,1
|
T
|
tanker
|
5
|
288
|
|
96
|
78
|
738
|
|
6,6
|
1,7
|
|
|
63
|
3167
|
|
469
|
428
|
2966
|
|
69,4
|
30,8
|
Převážná část zisku
(59%) byla opět realizována v kubánské relaci díky dostatku
vysoce tarifujícího zboží především v exportu, podíl DV
relace dále klesl na 29%.
|