Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

1952

Roku 1952 byla problematika mezinárodní dopravy svěřena nově vzniklému podniku ČECHOFRACHT. Tento podnik prováděl jak obstaratelskou (agenturní a brokerskou -zprostředkovatelskou), tak i vlastní provozně dopravní činnost.


Čs. námořní doprava byla po 2. světové válce zahájena  vztyčením čs.vlajky 10.ledna, lodi s/s Republika (poháněna parním strojem, původně na uhlí, později přestavěn na mazut), provoz začal plavbou pod velením kpt.Klose na Dálný Východ 3.května (v posádce i budoucí kapitáni Fojtů, Kantner a Rusňák).

Brzy po začátku zpáteční cesty byla loď při tajfunu Caren  v jihočínském moři 17.-19.8. vážně poškozena  (silné vlny loď roznýtovaly - nebyla svařovaná) a za asistence hongkongské lodi Eastway se dostala zpátky k čínskému pobřeží k ústí řeky Yang-tse, odkud byla odvlečena na loděnici do Šanghaje, kde byla opravována.




stav k 1.1.




za rok



lodě

počet

1,0


přeprava



z toho

čs.

1,0


množství

tis.tun

18,0


čín.

0,0


z toho

čs lodě

18,0

kapacita





čín.lodě

0,0

nosnost

tis.DWT

10,5



naj.lodě


tonáž

tis.BRT

6,5


dopravné

mil.Kčs

1,7

hodnota




z toho

čs.lodě

1,7

pořiz.

mil.Kčs

13,0



čínské


zůst.

mil.Kčs

13,0



naj.lodě



%

100,0


prům.sazba

Kč/1 t

91,7






Výsledek je totožný s výsledkem jediné lodi v provozu  Republika I., která v dálněvýchodné relaci uskutečnila 1 exportní cestu, naložila zboží pro zpáteční importní cestu a zbytek roku opravovala škody po tajfunu.:







dle lodí


provozní výsledky

tuno


   finanční výsledky

poř.


návratnost

  odp.

loď


cest


MEČ

tuny

míle

míle


tržby

zisk

odp.

přínos

hodn.


%

roky

%

RE I.


1

107

249

18

13

106


1,7

0,5

0,7

1,2

13,0


9,4

10,7

5,5




dle relací









prov.

kat.

relace

cest



tuny

míle

míle


tržby

zisk

G

DV

1

107


18

13

106


1,7

0,5







© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz