1976
Pro
nižší zájem i rentabilitu byla ukončena přeprava osob, kajuty pro
přepravu cestujících na
specializovaných lodích byly
využity ke zvýšení komfortu ubytování
posádek.
1.6. vstoupila v
platnost novela celních úlev pro námořníky a současně byli
námořníci zařazeni do I. důchodové kategorie.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
12
|
|
množství
|
tis.tun
|
1463,0
|
z
toho
|
G
|
7
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1441,4
|
|
B
|
5
|
|
|
naj.lodě
|
21,6
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
474,4
|
nosnost
|
tis.DWT
|
221,6
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
438,1
|
z
toho
|
G
|
56,0
|
|
|
naj.lodě
|
36,3
|
|
B
|
165,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
324,3
|
tonáž
|
tis.BRT
|
146,2
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
0,2
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
973,7
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
588,7
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
476,6
|
|
%
|
60
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
69,3
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
9,4
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
987,1
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
148,4
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
600,2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
148,4
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
144,8
|
prům.stav
|
osob
|
767
|
|
podíl
|
%
|
97,6
|
z
toho
|
ústředí
|
118
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
3,6
|
|
námořníci
|
649
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
Přírůstkem Třince
v předchozím roce se zvýšila celková nosnost floty nad
dvěstě tisíc DWT. Odvody do státního rozpočtu tvořily téměř celý
vytvořený zisk, příděly fondům tvořily minimum.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Jiskra
|
22
|
326
|
33
|
21
|
43
|
22
|
|
27,2
|
13,1
|
1,3
|
14,4
|
23,6
|
|
61,2
|
1,6
|
5,7
|
Košice
I.
|
10
|
331
|
19
|
239
|
69
|
867
|
|
27,4
|
8,9
|
4,6
|
13,5
|
83,2
|
|
16,3
|
6,1
|
5,5
|
Brno
|
3
|
293
|
16
|
32
|
23
|
255
|
|
38,0
|
13,5
|
3,6
|
17,1
|
63,7
|
|
26,9
|
3,7
|
5,7
|
Vítkovice
I.
|
11
|
336
|
25
|
355
|
67
|
1183
|
|
30,4
|
3,1
|
7,1
|
10,2
|
127,8
|
|
7,9
|
12,6
|
5,5
|
Blaník
|
6
|
329
|
1
|
28
|
34
|
155
|
|
19,4
|
2,9
|
2,2
|
5,1
|
39,3
|
|
12,9
|
7,7
|
5,6
|
Sitno
|
5
|
303
|
19
|
22
|
48
|
170
|
|
41,7
|
19,0
|
3,5
|
22,4
|
43,4
|
|
51,7
|
1,9
|
8,0
|
Radhošť
|
6
|
325
|
19
|
25
|
54
|
188
|
|
28,3
|
5,1
|
3,5
|
8,6
|
43,2
|
|
19,9
|
5,0
|
8,0
|
Kriváň
|
8
|
356
|
0
|
38
|
52
|
182
|
|
32,8
|
10,1
|
3,5
|
13,6
|
43,4
|
|
31,3
|
3,2
|
8,0
|
Praha
|
7
|
338
|
42
|
211
|
75
|
1320
|
|
32,1
|
-2,3
|
9,1
|
6,8
|
113,8
|
|
6,0
|
16,7
|
8,0
|
Mír
II.
|
6
|
393
|
4
|
69
|
58
|
482
|
|
58,6
|
24,5
|
7,3
|
31,7
|
91,0
|
|
34,9
|
2,9
|
8,0
|
Bratislava
|
7
|
353
|
1
|
174
|
56
|
861
|
|
37,3
|
16,5
|
10,5
|
26,9
|
131,0
|
|
20,6
|
4,9
|
8,0
|
Třinec
|
7
|
269
|
61
|
227
|
73
|
1018
|
|
64,8
|
26,2
|
13,2
|
39,4
|
164,5
|
|
23,9
|
4,2
|
8,0
|
vlastní
|
98
|
3952
|
240
|
1441
|
652
|
6703
|
|
438,1
|
140,5
|
69,3
|
210
|
968
|
|
21,7
|
4,6
|
7,2
|
najaté
|
1
|
0
|
0
|
22
|
0
|
0
|
|
36,3
|
16,7
|
0,0
|
16,7
|
|
|
|
|
|
cestující
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
0,2
|
0,2
|
0,0
|
0,2
|
|
|
|
|
|
|
99
|
3952
|
240
|
1463
|
652
|
6703
|
|
474,6
|
157,4
|
69,3
|
227
|
968
|
|
23,4
|
4,3
|
7,2
|
Sazby námořního trhu se
během roku příliš nelišily od úrovně předchozího, přičemž
docházelo k obvyklým mírným sezónním výkyvům. Pro více než
polovinu lodí bylo nutno hledat vhodné zaměstnání při silné
konkurenci ostatních rejdařů z hlediska sazeb a získání nákladů k
přepravě vůbec.
1 cestu zajistila najatá
loď Alexandros s vysokým ziskem..
HV zůstal mírně pod
úrovní předchozího roku, když růst provozních nákladů byl
kompenzován pouze výsledky provozu lodi Třinec (o 15 mil.Kč) a
cizí najaté lodi (17 mil.).
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
20
|
1270
|
|
118
|
162
|
860
|
|
202,4
|
87,3
|
G
|
Kuba
|
9
|
481
|
|
56
|
65
|
293
|
|
29,6
|
6,2
|
G
|
Levanta
|
22
|
326
|
|
21
|
43
|
22
|
|
27,2
|
16,7
|
G
|
ostatní
|
5
|
248
|
|
40
|
42
|
279
|
|
13,9
|
1,5
|
B
|
cesty
|
12
|
487
|
|
390
|
123
|
1832
|
|
90,4
|
38,1
|
B
|
T/C
|
30
|
1140
|
|
816
|
217
|
3417
|
|
101,6
|
49,8
|
|
|
98
|
3952
|
|
1441
|
652
|
6703
|
|
465,1
|
199,5
|
V kubánské relaci byla
pravidelně provozována pouze 1 loď, ke zhoršení došlo především v
relaci Irak-Indie (pokles zisku o 43 mil., přesto podíl 44%), kde
došlo ke snížení dodávek i sazeb ferromateriálů i dalších
provozních podmínek, nedostatek exportního zboží byl řešen
náhradním zaměstnáním na cizí účet, zisk poklesl i v levantské
relaci o 9 mil. Výrazně se prosadily BCC, jejichž podíl vzrostl
na 44%.
|