1977
Stav a
kapacita lodí se proti předchozímu roku nezměnily, změnila se
však hodnota základních prostředků, které byl přeceněny podle
celostátních pokynů (podle roku pořízení dané investice. Hodnota
ZP tak klesla o více jak dvěstě tisíc Kč.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
12
|
|
množství
|
tis.tun
|
1539,2
|
z
toho
|
G
|
7
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1539,2
|
|
B
|
5
|
|
|
naj.lodě
|
0,0
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
344,6
|
nosnost
|
tis.DWT
|
221,6
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
344,6
|
z
toho
|
G
|
56,0
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
B
|
165,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
223,9
|
tonáž
|
tis.BRT
|
146,2
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
763,4
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
403,3
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
368,7
|
|
%
|
53
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
52,6
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
10,0
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
775,3
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
90,7
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
412,7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
90,7
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
88,3
|
prům.stav
|
osob
|
770
|
|
podíl
|
%
|
97,4
|
z
toho
|
ústředí
|
125
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
2,4
|
|
námořníci
|
645
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
Nadále rostl počet
pracovníků ústředí a režie ústředí již dosáhla 10 mil.Kč. Vysoké
odvody i nadále odčerpávaly většinu prostředků z podniku.
Poprvé překročena hranice 1,5mil. přepravených tun
v roce..
dle
lodí
|
|
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Jiskra
|
22
|
369
|
1
|
17
|
46
|
19
|
|
16,3
|
7,1
|
1,1
|
8,2
|
19,9
|
|
41,4
|
2,4
|
5,5
|
Košice
I.
|
14
|
369
|
18
|
297
|
67
|
877
|
|
23,5
|
6,4
|
3,7
|
10,1
|
69,7
|
|
14,5
|
6,9
|
5,4
|
Brno
|
5
|
357
|
29
|
61
|
53
|
566
|
|
32,4
|
6,8
|
3,0
|
9,8
|
55,3
|
|
17,7
|
5,6
|
5,3
|
Vítkovice
I.
|
8
|
318
|
10
|
304
|
65
|
1340
|
|
22,0
|
0,3
|
5,7
|
6,1
|
106,6
|
|
5,7
|
17,6
|
5,4
|
Blaník
|
7
|
315
|
58
|
26
|
44
|
145
|
|
21,3
|
4,4
|
1,8
|
6,2
|
35,6
|
|
17,5
|
5,7
|
5,2
|
Sitno
|
7
|
352
|
0
|
26
|
52
|
180
|
|
27,3
|
10,0
|
1,8
|
11,8
|
34,5
|
|
34,2
|
2,9
|
5,3
|
Radhošť
|
8
|
395
|
0
|
31
|
45
|
159
|
|
28,1
|
10,1
|
2,2
|
12,2
|
34,8
|
|
35,2
|
2,8
|
6,2
|
Kriváň
|
5
|
342
|
13
|
22
|
49
|
172
|
|
21,3
|
3,6
|
2,4
|
6,1
|
34,5
|
|
17,6
|
5,7
|
7,1
|
Praha
|
7
|
376
|
19
|
206
|
75
|
1145
|
|
24,5
|
-4,5
|
7,0
|
2,6
|
92,9
|
|
2,8
|
36,0
|
7,6
|
Mír
II.
|
6
|
328
|
15
|
50
|
54
|
335
|
|
35,3
|
7,6
|
5,6
|
13,3
|
74,2
|
|
17,9
|
5,6
|
7,6
|
Bratislava
|
7
|
382
|
11
|
209
|
82
|
1198
|
|
34,7
|
-1,9
|
8,0
|
6,1
|
105,1
|
|
5,8
|
17,2
|
7,6
|
Třinec
|
9
|
395
|
1
|
290
|
85
|
1374
|
|
58,0
|
21,8
|
10,1
|
31,8
|
129,3
|
|
24,6
|
4,1
|
7,8
|
|
105
|
4298
|
175
|
1539
|
717
|
7510
|
|
344,6
|
71,7
|
52,6
|
124,3
|
792
|
|
15,7
|
6,4
|
6,6
|
Krizové tendence
světového hospodářství nadále ovlivňovaly nepříznivě námořní trh.
V oblasti trampové dopravy sazby klesaly až do května (na
nejnižší úroveň minulých let), poté došlo k postupnému zpevnění,
ale na úrovni neuspokojivé pro rejdaře. V liniové dopravě
pokračoval růst sazeb, který se snažil dohonit vzestup provozních
nákladů.
Výsledky se proti
předchozímu roku výrazně zhoršily, za flotu i u většiny lodí,
z nichž dvě skončily ztrátou. Návratnost však zůstala (i
díky přecenění ZP) stále na slušné úrovni.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
22
|
1319
|
|
120
|
180
|
860
|
|
199,7
|
76,3
|
G
|
Kuba
|
7
|
299
|
|
40
|
50
|
290
|
|
26,1
|
6,8
|
G
|
Levanta
|
24
|
456
|
|
21
|
56
|
31
|
|
19,2
|
7,4
|
G
|
ostatní
|
7
|
383
|
|
52
|
57
|
396
|
|
26,7
|
6,1
|
B
|
cesty
|
24
|
1123
|
|
737
|
242
|
3833
|
|
121,9
|
24,1
|
B
|
T/C
|
21
|
717
|
|
569
|
132
|
2101
|
|
40,7
|
16,0
|
|
|
105
|
4297
|
|
1539
|
717
|
7511
|
|
434,4
|
136,7
|
Provoz
liniových lodí byl soustředěn do relace indicko-iráckém (56%),
kde základem byly exportní cesty, importní cesty končily
vyrovnaně nebo i ztrátou. Levantská relace dosáhla horších
výsledků v důsledku menšího objemu zásilek HTS a jejich
nepravidelného rozložení, náhradní cesty končily ztrátově.
Z BCC (30%) pokračovaly
v časových nájmech 2 lodě, 3 lodě byly zaměstnány kombinací
časových nájmů a přeprav čs.zboží, především plněním kontraktu na
odvoz rudy z JA.
|