1979
Počet,
kapacita ani hodnota lodí se nezměnily, flota zestárla a její
zůstatková hodnota se snížila pod čtyřicet procent pořizovací
hodnoty.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
12
|
|
množství
|
tis.tun
|
1444,8
|
z
toho
|
G
|
7
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1444,8
|
|
B
|
5
|
|
|
naj.lodě
|
0,0
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
338,8
|
nosnost
|
tis.DWT
|
221,6
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
338,8
|
z
toho
|
G
|
56,0
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
B
|
165,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
234,5
|
tonáž
|
tis.BRT
|
146,2
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
766,6
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
302,4
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
389,4
|
|
%
|
39
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
47,4
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
14,4
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
781,5
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
69,4
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
312,9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
69,4
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
66,8
|
prům.stav
|
osob
|
807
|
|
podíl
|
%
|
96,2
|
z
toho
|
ústředí
|
128
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
2,6
|
|
námořníci
|
679
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
V ústředí další
mírný růst pracovníků a vyšší tempo režie, podíl odvodů stále
velmi vysoký a dotace podnikových fondů
nedostatečná.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Jiskra
|
12
|
321
|
16
|
9
|
33
|
9
|
|
23,3
|
12,3
|
0,0
|
12,3
|
19,9
|
|
62,0
|
1,6
|
0,0
|
Košice
I.
|
14
|
343
|
12
|
308
|
51
|
526
|
|
31,0
|
8,2
|
0,1
|
8,3
|
69,7
|
|
11,9
|
8,4
|
0,1
|
Brno
|
3
|
239
|
8
|
38
|
31
|
277
|
|
25,9
|
6,0
|
2,0
|
8,1
|
55,3
|
|
14,6
|
6,9
|
3,7
|
Vítkovice
I.
|
8
|
396
|
35
|
286
|
59
|
1114
|
|
23,8
|
-0,8
|
6,8
|
6,1
|
106,6
|
|
5,7
|
17,6
|
6,4
|
Blaník
|
7
|
285
|
9
|
21
|
34
|
115
|
|
22,1
|
4,1
|
1,5
|
5,6
|
35,6
|
|
15,8
|
6,3
|
4,2
|
Sitno
|
6
|
384
|
1
|
27
|
42
|
163
|
|
26,1
|
6,9
|
1,9
|
8,8
|
34,5
|
|
25,6
|
3,9
|
5,6
|
Radhošť
|
4
|
332
|
0
|
19
|
37
|
138
|
|
22,4
|
5,6
|
1,7
|
7,2
|
34,8
|
|
20,8
|
4,8
|
4,8
|
Kriváň
|
5
|
338
|
21
|
14
|
41
|
113
|
|
28,9
|
8,7
|
1,8
|
10,5
|
34,5
|
|
30,5
|
3,3
|
5,2
|
Praha
|
8
|
336
|
6
|
226
|
56
|
1285
|
|
31,7
|
8,1
|
5,6
|
13,7
|
92,9
|
|
14,7
|
6,8
|
6,0
|
Mír
II.
|
5
|
399
|
19
|
54
|
43
|
400
|
|
39,8
|
5,2
|
6,4
|
11,7
|
74,2
|
|
15,7
|
6,4
|
8,7
|
Bratislava
|
6
|
327
|
23
|
175
|
45
|
952
|
|
29,1
|
4,1
|
7,7
|
11,8
|
105,1
|
|
11,2
|
8,9
|
7,3
|
Třinec
|
9
|
374
|
10
|
268
|
61
|
1424
|
|
34,9
|
5,7
|
10,6
|
16,3
|
129,3
|
|
12,6
|
7,9
|
8,2
|
|
87
|
4074
|
160
|
1445
|
533
|
6516
|
|
338,8
|
74,2
|
46,2
|
120,4
|
792
|
|
15,2
|
6,6
|
5,8
|
Začátkem roku došlo
prudkému růstu cen ropy, což mělo za následek zvýšení provozních
nákladů i růst námořních sazeb, které dosáhl nejvyšší úrovně v
polovině listopadu. Nejvyšší úrovně dosáhl námořní trh v
listopadu, poté se již začaly objevovat známky
poklesu.
Zisk se zvýšil pouze
poklesem odpisů (2 lodě již odepsány), přínos i návratnost
zůstaly stejné. Jednotlivé lodi měly vyrovnanější výsledky,
ztrátová pouze Vítkovice, nadprůměrné Jiskra a
šestitisícovky.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
20
|
1658
|
|
144
|
185
|
1089
|
|
140,1
|
38,6
|
G
|
Kuba
|
4
|
195
|
|
18
|
26
|
95
|
|
12,5
|
3,6
|
G
|
Levanta
|
18
|
445
|
|
20
|
49
|
32
|
|
35,8
|
21,4
|
B
|
cesty
|
27
|
880
|
|
714
|
134
|
2683
|
|
96,0
|
27,6
|
B
|
T/C
|
18
|
896
|
|
549
|
138
|
2618
|
|
54,5
|
16,3
|
|
|
87
|
4074
|
|
1445
|
532
|
6517
|
|
338,8
|
107,5
|
U trampových lodí byl
nosným programem dovoz rud z oblasti jižní Ameriky a chemických
surovin ze Sovětského svazu a Afriky. Vítkovice byly pronajaty do
časového nájmu na cizí účet. U liniových lodí se provoz
soustředil do Arabského zálivu a Indie (35%), v exportu s
čs.zbožím, doplňovaným přikládkami z oblasti Skandinávie a
západní Evropy, v importu nedostatek čs.zboží nahrazovaly nájmy
na cizí účet. Odvoz speciálu v levantské relaci (26%) zajišťovala
Jiskra doplněná cestami dalších lodí . Podíl BCC se zvýšil na
41%.
|