1980
V loděnici 3.Máj v Rijece (SFRJ) Rijece) se začala
stavět série čtyř sesterských lodí o nosnosti cca 15,4 tis. DWT,
z nichž na závěr roku byl dodána první loď Orlík II.
Odprodána do šrotu byla
nejmenší loď Jiskra.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
12
|
|
množství
|
tis.tun
|
1711,2
|
z
toho
|
G
|
7
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1711,2
|
|
B
|
5
|
|
|
naj.lodě
|
0,0
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
482,6
|
nosnost
|
tis.DWT
|
221,6
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
482,6
|
z
toho
|
G
|
56,0
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
B
|
165,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
282,0
|
tonáž
|
tis.BRT
|
146,2
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
770,6
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
260,5
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
467,9
|
|
%
|
34
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
46,1
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
14,2
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
785,4
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
85,3
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
269,6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
85,3
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
71,5
|
prům.stav
|
osob
|
855
|
|
podíl
|
%
|
83,8
|
z
toho
|
ústředí
|
129
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
13,8
|
|
námořníci
|
726
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
Výrazněji
vzrostl počet námořníků (počet cizinců dosáhl nejvyššího počtu od
roku 1967 – 20 osob a jejich podíl 6%), zvýšila se částka i podíl prostředků do
podnikových fondů.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Jiskra
|
16
|
291
|
7
|
14
|
35
|
14
|
|
20,6
|
10,4
|
0,0
|
10,4
|
19,9
|
|
52,4
|
1,9
|
0,0
|
Košice
I.
|
17
|
374
|
0
|
385
|
53
|
636
|
|
57,3
|
29,7
|
0,0
|
29,7
|
69,7
|
|
42,5
|
2,4
|
0,0
|
Brno
|
6
|
415
|
36
|
71
|
49
|
471
|
|
50,2
|
8,1
|
4,6
|
12,7
|
55,3
|
|
23,0
|
4,4
|
8,3
|
Vítkovice
I.
|
9
|
274
|
47
|
351
|
46
|
916
|
|
18,8
|
1,6
|
6,7
|
8,2
|
106,6
|
|
7,7
|
12,9
|
6,2
|
Blaník
|
7
|
379
|
24
|
30
|
50
|
175
|
|
39,1
|
12,3
|
2,1
|
14,4
|
35,6
|
|
40,3
|
2,5
|
5,8
|
Sitno
|
8
|
318
|
17
|
32
|
43
|
151
|
|
32,7
|
3,6
|
2,1
|
5,8
|
34,5
|
|
16,7
|
6,0
|
6,2
|
Radhošť
|
9
|
392
|
28
|
28
|
48
|
149
|
|
42,5
|
10,4
|
2,0
|
12,4
|
34,8
|
|
35,5
|
2,8
|
5,7
|
Kriváň
|
7
|
345
|
1
|
34
|
42
|
163
|
|
28,2
|
1,5
|
2,0
|
3,4
|
34,5
|
|
10,0
|
10,0
|
5,7
|
Praha
|
8
|
364
|
17
|
235
|
59
|
1140
|
|
47,7
|
17,6
|
5,4
|
23,1
|
92,9
|
|
24,9
|
4,0
|
5,9
|
Mír
II.
|
5
|
371
|
24
|
58
|
41
|
373
|
|
51,3
|
3,6
|
4,6
|
8,3
|
74,2
|
|
11,1
|
9,0
|
6,2
|
Bratislava
|
9
|
328
|
5
|
258
|
57
|
1226
|
|
47,7
|
17,5
|
8,2
|
25,7
|
105,1
|
|
24,5
|
4,1
|
7,8
|
Třinec
|
7
|
337
|
22
|
215
|
59
|
1273
|
|
46,4
|
14,0
|
10,3
|
24,3
|
129,3
|
|
18,8
|
5,3
|
7,9
|
|
108
|
4188
|
228
|
1711
|
582
|
6687
|
|
482,6
|
130,3
|
48,0
|
178,3
|
792
|
|
22,5
|
4,4
|
6,1
|
Námořní trh si zachoval
vzestupnou tendenci ve vývoji námořních sazeb, které se držely na
vysoké úrovni po celý rok. Zlepšená konjunktura se promítla i do
podstatného zvýšení celkového zisku, přínosu i návratnosti,
všechny lodě ziskové, ale s výraznými rozdíly (návratnost u
3 lodí přes 40%, ale u 3 pod 15%).
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
29
|
1799
|
|
209
|
212
|
1308
|
|
195,7
|
45,9
|
G
|
Kuba
|
4
|
244
|
|
27
|
42
|
137
|
|
25,5
|
7,5
|
G
|
Levanta
|
23
|
420
|
|
22
|
50
|
21
|
|
41,6
|
24,0
|
G
|
ostatní
|
2
|
48
|
|
11
|
3
|
28
|
|
1,8
|
-1,3
|
B
|
cesty
|
30
|
805
|
|
790
|
131
|
2657
|
|
148,3
|
71,5
|
B
|
T/C
|
20
|
872
|
|
654
|
143
|
2534
|
|
69,7
|
31,9
|
|
|
108
|
4188
|
|
1713
|
581
|
6685
|
|
482,6
|
179,4
|
Trampová tonáž (B)
pokračovala v odvozech rudy a hnojiv pro čs.průmysl , přejezdy do Brazílie byly
pronajaty cizím nájemcům, Vítkovice v časovém nájmu na cizí účet.
BCC se poprvé dostaly před lodě pro přepravu kusového nákladu
s 58% podílem na zisku.
Liniové lodě (G) byly
provozovány v relaci Baltik/Skandinavie do Arabského zálivu a
Indie, v exportu i importu, převážně na čs.účet. V Levantě
stabilně nasazena 1 loď, na Kubu pouze 4 cesty pro koncentráty a
cukr.
|