1982
Po 6
letech stagnace se konečně počet lodí a samozřejmě jejich kapacita výrazně zvýšily a
pořizovací hodnota lodí poprvé překročila jednu miliardu
Kč.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
14
|
|
množství
|
tis.tun
|
1786,8
|
z
toho
|
G
|
9
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1786,8
|
|
B
|
5
|
|
|
naj.lodě
|
0,0
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
566,0
|
nosnost
|
tis.DWT
|
264,2
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
566,0
|
z
toho
|
G
|
98,5
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
B
|
165,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
316,8
|
tonáž
|
tis.BRT
|
175,4
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
1379,5
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
827,0
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
542,7
|
|
%
|
60
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
89,7
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
15,9
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
1397,5
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
60,6
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
836,5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
60,6
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
54,0
|
prům.stav
|
osob
|
972
|
|
podíl
|
%
|
89,0
|
z
toho
|
ústředí
|
133
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
6,6
|
|
námořníci
|
839
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
Přírůstek nových
plavidel si vyžádal i vyšší počet
pracovníků především na lodích. Nižší zisk znamenal i zhoršení
proporcí v jeho rozdělení, takže odvody činily opět téměř
devadesát procent..
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Košice
I.
|
15
|
354
|
0
|
347
|
51
|
608
|
|
42,0
|
16,1
|
0,9
|
17,0
|
69,7
|
|
24,4
|
4,1
|
1,2
|
Vítkovice
I.
|
7
|
353
|
0
|
249
|
48
|
1039
|
|
44,5
|
23,1
|
0,2
|
23,3
|
106,6
|
|
21,9
|
4,6
|
0,2
|
Blaník
|
10
|
374
|
1
|
35
|
53
|
161
|
|
35,1
|
10,2
|
2,0
|
12,2
|
35,6
|
|
34,2
|
2,9
|
5,6
|
Sitno
|
9
|
383
|
0
|
41
|
57
|
207
|
|
31,1
|
5,5
|
1,9
|
7,4
|
34,5
|
|
21,6
|
4,6
|
5,6
|
Radhošť
|
12
|
352
|
3
|
40
|
58
|
158
|
|
26,1
|
3,1
|
1,8
|
4,9
|
34,8
|
|
14,1
|
7,1
|
5,2
|
Kriváň
|
13
|
362
|
5
|
41
|
46
|
109
|
|
45,0
|
17,8
|
1,9
|
19,7
|
34,5
|
|
57,0
|
1,8
|
5,4
|
Praha
|
7
|
359
|
25
|
189
|
66
|
973
|
|
40,6
|
8,4
|
5,2
|
13,6
|
92,9
|
|
14,7
|
6,8
|
5,6
|
Mír
II.
|
10
|
392
|
23
|
100
|
40
|
313
|
|
48,2
|
9,4
|
4,5
|
13,9
|
74,2
|
|
18,7
|
5,4
|
6,0
|
Bratislava
|
9
|
375
|
1
|
259
|
69
|
1196
|
|
59,6
|
20,8
|
5,8
|
26,7
|
105,1
|
|
25,4
|
3,9
|
5,6
|
Třinec
|
8
|
403
|
1
|
235
|
67
|
1286
|
|
48,5
|
16,2
|
10,4
|
26,6
|
129,3
|
|
20,5
|
4,9
|
8,0
|
Orlík
II.
|
5
|
359
|
0
|
66
|
42
|
385
|
|
38,1
|
-1,3
|
14,3
|
13,0
|
194,9
|
|
6,7
|
15,0
|
7,3
|
Slapy
|
5
|
328
|
38
|
52
|
42
|
335
|
|
29,9
|
-4,5
|
13,3
|
8,8
|
172,0
|
|
5,1
|
19,6
|
7,7
|
Lipno
|
5
|
393
|
31
|
52
|
58
|
421
|
|
36,7
|
-1,0
|
15,1
|
14,1
|
170,8
|
|
8,2
|
12,1
|
8,9
|
Orava
II.
|
7
|
346
|
13
|
81
|
42
|
430
|
|
40,7
|
0,9
|
13,1
|
14,0
|
175,8
|
|
8,0
|
12,6
|
7,5
|
|
122
|
5133
|
141
|
1787
|
739
|
7621
|
|
566,0
|
124,6
|
90,4
|
215,0
|
1431
|
|
15,0
|
6,7
|
6,3
|
Prvou
polovinu roku se sazby udržovaly na úrovni konce předchozího
roku, v druhé polovině došlo k propadu na úroveň označovanou za
nejnižší v posledních 5 letech a s přihlédnutím k inflačnímu
vývoji za nejhorší po 2.světové válce vůbec.
Přínos i návratnost zůstaly na stejné úrovni předchozího roku,
při zvýšení odpisů klesl zisk. Ziskové všechny lodě kromě tří
jugoslávských novostaveb, pro něž se při ztrátě iráckého trhu a
součaném sazebním propadu jen velmi obtížně shánělo odpovídající
zaměstnání.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
32
|
1603
|
|
239
|
191
|
1262
|
|
171,6
|
33,9
|
G
|
Kuba
|
11
|
506
|
|
68
|
94
|
361
|
|
54,2
|
12,8
|
G
|
Levanta
|
22
|
434
|
|
97
|
57
|
195
|
|
48,6
|
15,4
|
G
|
ostatní
|
11
|
746
|
|
102
|
95
|
702
|
|
56,3
|
12,0
|
B
|
cesty
|
32
|
1150
|
|
868
|
203
|
3327
|
|
165,3
|
56,4
|
B
|
T/C
|
14
|
694
|
|
412
|
99
|
1775
|
|
70,1
|
40,4
|
|
|
122
|
5133
|
|
1786
|
739
|
7622
|
|
566,0
|
170,9
|
Trampová tonáž byly
zaměstnána na čs. (apatity z Murmanska, fosfáty z Afriky i
Ameriky, ruda z Brazílie, Venezuely a Norska, cukr z Kuby) i cizí
(v časovém nájmu, 2 lodě od
poloviny roku pronajaty maďarské firmě MAFRACHT) účet. A zvýšila
si podíl na 57%.
Liniová tonáž, jejíž
kapacita se celoročním provozem jugoslávských novostaveb výrazně
zvýšila a která musela zcela opustit najíždění Arabského zálivu,
byla při trvajícím nedostatku čs.zboží a zhoršení jeho struktury
(i v exportu převládaly hromadné substráty železo a cukr, v
importu pak nízkoplatící náklady rud a pokrutin) zaměstnána z
velké části na cizí účet nájmy na jednotlivé cesty nebo na čas.
Přesto nejvyšší podíl 20% si zachovala relace BSV.
Objem speciálních
přeprav se zhoršil v objemu, roztříštěnosti partií i rentabilitě,
která se snížila o 45% a podíl Levanty se snížil na
9%.
|