1983
Došlo
ke změně na postu generálního ředitele, místo Karla Kapra přišel
Antonín Sokolík, pracovník Čechofrachtu s bohatou praxí ze
zahraničních afilací (Hamburk, Londýn aj.).
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
14
|
|
množství
|
tis.tun
|
1736,8
|
z
toho
|
G
|
9
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1736,8
|
|
B
|
5
|
|
|
naj.lodě
|
0,0
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
428,0
|
nosnost
|
tis.DWT
|
264,2
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
428,0
|
z
toho
|
G
|
98,5
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
B
|
165,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
246,4
|
tonáž
|
tis.BRT
|
175,4
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
1386,1
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
745,5
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
424,3
|
|
%
|
54
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
86,0
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
15,4
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
1404,5
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
-66,7
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
753,9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
10,3
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
7,0
|
prům.stav
|
osob
|
1067
|
|
podíl
|
%
|
68,0
|
z
toho
|
ústředí
|
135
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
3,3
|
|
námořníci
|
932
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
Hluboký
konjunkturní pokles se odrazil ve ztrátovém výsledku, který byl
vyrovnán dotací z rezervního fondu FMZO v částce 77
mil.Kč. Výrazným zvýšením počtu námořníků pro lodě překročil
celkový stav pracovníků hranici tisíce zaměstnanců.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Košice
I.
|
16
|
343
|
35
|
370
|
51
|
623
|
|
39,1
|
11,1
|
0,6
|
11,7
|
69,7
|
|
16,7
|
6,0
|
0,8
|
Vítkovice
I.
|
6
|
339
|
23
|
158
|
56
|
760
|
|
14,7
|
-0,1
|
0,2
|
0,1
|
106,6
|
|
0,1
|
845,8
|
0,2
|
Blaník
|
8
|
375
|
0
|
38
|
59
|
222
|
|
22,5
|
-0,4
|
1,8
|
1,4
|
35,6
|
|
3,9
|
25,4
|
5,0
|
Sitno
|
13
|
350
|
17
|
49
|
39
|
105
|
|
26,8
|
0,3
|
1,9
|
2,2
|
34,5
|
|
6,3
|
15,9
|
5,4
|
Radhošť
|
18
|
390
|
1
|
50
|
52
|
103
|
|
43,8
|
16,5
|
2,0
|
18,5
|
34,8
|
|
53,3
|
1,9
|
5,7
|
Kriváň
|
6
|
315
|
14
|
25
|
40
|
166
|
|
24,8
|
1,1
|
1,7
|
2,8
|
34,5
|
|
8,2
|
12,2
|
4,9
|
Praha
|
8
|
361
|
1
|
234
|
67
|
1215
|
|
36,4
|
12,2
|
4,9
|
17,1
|
92,9
|
|
18,5
|
5,4
|
5,3
|
Mír
II.
|
7
|
314
|
6
|
62
|
33
|
237
|
|
27,5
|
-4,1
|
3,5
|
-0,6
|
74,2
|
|
-0,8
|
-129,6
|
4,7
|
Bratislava
|
7
|
382
|
14
|
200
|
73
|
1293
|
|
43,0
|
-5,7
|
6,2
|
0,5
|
105,1
|
|
0,5
|
195,0
|
5,9
|
Třinec
|
9
|
355
|
0
|
263
|
58
|
1063
|
|
32,9
|
-0,3
|
6,8
|
6,5
|
129,3
|
|
5,0
|
19,9
|
5,3
|
Orlík
II.
|
6
|
377
|
0
|
65
|
31
|
282
|
|
31,0
|
-10,6
|
15,0
|
4,4
|
194,9
|
|
2,3
|
44,4
|
7,7
|
Slapy
|
7
|
386
|
0
|
88
|
41
|
357
|
|
28,9
|
-11,2
|
14,1
|
2,9
|
172,0
|
|
1,7
|
58,8
|
8,2
|
Lipno
|
5
|
344
|
8
|
70
|
53
|
580
|
|
28,9
|
-3,6
|
12,6
|
9,0
|
170,8
|
|
5,3
|
18,9
|
7,4
|
Orava
II.
|
5
|
373
|
0
|
65
|
39
|
342
|
|
27,8
|
-6,9
|
13,7
|
6,8
|
175,8
|
|
3,9
|
25,9
|
7,8
|
|
121
|
5004
|
119
|
1737
|
692
|
7348
|
|
428,0
|
-1,6
|
85,1
|
83,5
|
1431
|
|
5,8
|
17,1
|
5,9
|
Další sazební pokles
vyvolaný nepoměrem mezi kapacitou volné tonáže a nabídkou zboží k
přepravě (při nedostatku a zhoršení struktury čs.zboží nabízeného
k přepravě) spolu s rostoucími náklady se odrazily v provozu
čs.lodí, značná část cest zůstala pod hranicí rentability a
nepříznivě ovlivnila i celkový výsledek, který poprvé v historii
vykázal ztrátu.
Ztrátu vykázal 9 lodí,
celkový přínos se snížil o 131,5 mil.Kč a návratnost klesla
poprvé pod hranici 15 let, která představuje normovanou životnost
lodi.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
33
|
1769
|
|
268
|
216
|
1316
|
|
141,5
|
-23,7
|
G
|
Kuba
|
5
|
249
|
|
43
|
35
|
243
|
|
23,2
|
6,3
|
G
|
Levanta
|
26
|
639
|
|
84
|
65
|
153
|
|
62,7
|
22,1
|
G
|
ostatní
|
11
|
567
|
|
117
|
69
|
683
|
|
34,6
|
-8,5
|
B
|
cesty
|
33
|
1121
|
|
866
|
-54
|
3281
|
|
137,6
|
29,8
|
B
|
T/C
|
13
|
659
|
|
359
|
359
|
1673
|
|
28,5
|
6,4
|
|
|
121
|
5004
|
|
1737
|
690
|
7349
|
|
428,0
|
32,4
|
Protože
dlouhodobější nájmy vykazovaly vesměs kalkulovanou vysokou
ztrátu, byla většina lodí provozována případ od případu
operativně kombinovaným zaměstnáním.
Trampová tonáž přepravovala rudy, hnojiva a cukr, další cesty na
cizí účet, převážně v časovém najmu, celoročně pouze Vítkovice na
maďarský účet.
Nejvíce postižena nedostatkem čs.zboží a nízkou úrovní sazeb byla
liniová tonáž, s kombinací nízkotarifujích hromadných substrátů i
v exportu i importu v kombinaci s časovými nájmy,převážně se
ztrátovým výsledkem (z 30 cest skupiny 15 tis. pouze 7
ziskových). Vyjímkou byly exportní přepravy speciálu ve
Středomoří, ale i zde došlo ke snížení zisku o 27%. Ztráty
z provozu v BSV a ostatních nespecifikovaných relacích
byly vyšší nežli zisk v kubánské a levantské relaci.
|