1985
Z podnětu čínské strany bylo zahájeno jednání s delegací podniku COSCO z ČLR o
zřízení společného podniku pro provoz námořních
lodí.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
14
|
|
množství
|
tis.tun
|
1879,4
|
z
toho
|
G
|
9
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1859,4
|
|
B
|
5
|
|
|
naj.lodě
|
20,0
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
529,1
|
nosnost
|
tis.DWT
|
264,2
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
521,8
|
z
toho
|
G
|
98,6
|
|
|
naj.lodě
|
7,3
|
|
B
|
165,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
281,5
|
tonáž
|
tis.BRT
|
175,4
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
1392,0
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
584,8
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
540,2
|
|
%
|
42
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
82,1
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
16,7
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
1411,0
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
34,7
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
590,7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
34,7
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
27,9
|
prům.stav
|
osob
|
1052
|
|
podíl
|
%
|
80,6
|
z
toho
|
ústředí
|
141
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
6,7
|
|
námořníci
|
911
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
Zisk podniku se jen
pomalu šplhal nahoru, podíl odvodů se pohyboval stále kolem
osmdesáti procent. Počet pracovníků ústředí dosáhl
maxima.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Košice
I.
|
15
|
379
|
8
|
346
|
29
|
608
|
|
38,8
|
10,3
|
0,0
|
10,3
|
69,7
|
|
14,8
|
6,7
|
0,0
|
Vítkovice
I.
|
7
|
342
|
1
|
243
|
36
|
988
|
|
34,5
|
9,2
|
0,0
|
9,2
|
106,6
|
|
8,7
|
11,5
|
0,0
|
Blaník
|
11
|
327
|
45
|
24
|
29
|
48
|
|
41,3
|
14,7
|
0,0
|
14,7
|
35,6
|
|
41,4
|
2,4
|
0,1
|
Sitno
|
12
|
352
|
4
|
31
|
46
|
120
|
|
31,9
|
8,3
|
0,6
|
8,9
|
34,5
|
|
25,7
|
3,9
|
1,7
|
Radhošť
|
11
|
369
|
0
|
30
|
34
|
91
|
|
39,2
|
13,7
|
1,9
|
15,6
|
34,8
|
|
44,8
|
2,2
|
5,5
|
Kriváň
|
16
|
333
|
35
|
45
|
27
|
74
|
|
38,8
|
10,1
|
1,9
|
12,0
|
34,5
|
|
34,8
|
2,9
|
5,5
|
Praha
|
11
|
351
|
4
|
304
|
57
|
1495
|
|
39,2
|
4,6
|
4,9
|
9,5
|
92,9
|
|
10,2
|
9,8
|
5,2
|
Mír
II.
|
10
|
366
|
10
|
107
|
23
|
193
|
|
43,5
|
8,6
|
4,1
|
12,8
|
74,2
|
|
17,2
|
5,8
|
5,6
|
Bratislava
|
10
|
352
|
16
|
295
|
50
|
1163
|
|
57,2
|
12,1
|
5,8
|
17,9
|
105,1
|
|
17,0
|
5,9
|
5,5
|
Třinec
|
9
|
328
|
0
|
234
|
51
|
1562
|
|
39,7
|
5,6
|
6,3
|
11,9
|
129,3
|
|
9,2
|
10,9
|
4,9
|
Orlík
II.
|
6
|
372
|
0
|
64
|
43
|
367
|
|
40,4
|
4,4
|
14,9
|
19,3
|
194,9
|
|
9,9
|
10,1
|
7,6
|
Slapy
|
5
|
338
|
10
|
50
|
31
|
302
|
|
25,3
|
0,0
|
12,8
|
12,8
|
172,0
|
|
7,4
|
13,4
|
7,4
|
Lipno
|
3
|
328
|
22
|
42
|
42
|
426
|
|
27,4
|
-8,9
|
12,6
|
3,7
|
170,8
|
|
2,2
|
46,3
|
7,4
|
Orava
II.
|
4
|
330
|
18
|
44
|
21
|
213
|
|
24,6
|
1,2
|
12,8
|
14,0
|
175,8
|
|
8,0
|
12,6
|
7,3
|
vlastn
|
130
|
4867
|
173
|
1859
|
519
|
7650
|
|
521,8
|
93,9
|
78,6
|
172,5
|
1431
|
|
12,1
|
8,3
|
5,5
|
najaté
|
1
|
0
|
0
|
20
|
0
|
0
|
|
7,3
|
0,6
|
0,0
|
0,6
|
|
|
|
|
|
|
131
|
4867
|
173
|
1879
|
519
|
7650
|
|
529,1
|
94,5
|
78,6
|
173,1
|
1431
|
|
12,1
|
8,3
|
5,5
|
Obecná situace námořního
trhu se i nadále zhoršovala a celkový průměr vykázal pokles proti
předchozímu roku, což se promítlo do příjmové stránky provozu
především u přeprav na cizí účet, ale i u přeprav hromadných
substrátů pro čs.ZO.
Nabídka čs.zboží však
byla výrazně lepší z hlediska objemu, vyššího podílu lépe
tarifujících položek i z hlediska rovnoměrnějšího rozložení v
průběhu celého roku.
S vyjímkou lodi
Lipno všechny ostatní skončily se ziskem, nahoru se vyšplhala i
návratnost nad 12%.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
24
|
964
|
|
100
|
125
|
511
|
|
118,1
|
36,2
|
G
|
Kuba
|
2
|
94
|
|
14
|
16
|
78
|
|
12,0
|
4,5
|
G
|
Levanta
|
36
|
848
|
|
168
|
43
|
198
|
|
97,8
|
36,7
|
G
|
ostatní
|
16
|
1209
|
|
156
|
112
|
1047
|
|
84,5
|
0,1
|
B
|
cesty
|
45
|
1552
|
|
1213
|
190
|
5025
|
|
197,3
|
50,9
|
B
|
T/C
|
7
|
200
|
|
209
|
33
|
791
|
|
12,2
|
4,0
|
|
|
130
|
4867
|
|
1860
|
519
|
7650
|
|
521,8
|
132,4
|
Výsledek byl ovlivněn
rekordním objemem nákladů speciálních zásilek do oblasti BSV
(27%) a v Levantě (28%), které zaměstnaly převážnou část
našich nejmenších lodí. Za skupiny 15 tis.byly 2 zaměstnány
celoročně na cizí účet, dvě v kombinaci s čs.zbožím a poslední
přepravovala většinou ferromateriály do Egypta. U BCC (41%) se
dařila kombinace importních přeprav čs. surovin s exportními
cestami na cizí účet.
|