1986
Při
realizaci koncepce obnovy floty byly uzavřenya kontrakty na
dodávkou bulkcarrierů: 2 ze SFRJ (39,5tis.DWT) a 2 z PLR (33
tis.DWT).
Byla provedena záměna
lodi Košice I., kde prostředky určené na
rozsáhlou generální opravu spolu s prostředky, získanými za
prodej do šrotu (Taiwan), byly použity k nákupu novější lodi
jako “second-hand” po cca dvanácti
letech v provozu
Karlovy Vary. Šlo o osvědčený typ
universálních lodí typu “Fortune” z japonských loděnic,
s lepšími technicko-provozními parametry a vybavený
kvalitním překládacím zařízením.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
14
|
|
množství
|
tis.tun
|
1873,5
|
z
toho
|
G
|
9
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1842,2
|
|
B
|
5
|
|
|
naj.lodě
|
31,3
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
480,5
|
nosnost
|
tis.DWT
|
264,2
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
469,0
|
z
toho
|
G
|
98,5
|
|
|
naj.lodě
|
11,5
|
|
B
|
165,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
256,5
|
tonáž
|
tis.BRT
|
175,4
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
1393,6
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
505,1
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
480,9
|
|
%
|
36
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
81,0
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
15,6
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
1414,6
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
35,2
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
512,7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
35,2
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
28,4
|
prům.stav
|
osob
|
1083
|
|
podíl
|
%
|
80,7
|
z
toho
|
ústředí
|
141
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
6,8
|
|
námořníci
|
942
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
Úroveň výsledků stejná
jako v předchozím roce, při poklesu výkonů stejný zisk i jeho
rozdělení.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Košice
I.
|
5
|
139
|
0
|
114
|
18
|
220
|
|
13,3
|
0,8
|
0,0
|
0,8
|
69,7
|
|
1,1
|
87,7
|
0,0
|
Vítkovice
I.
|
8
|
340
|
0
|
200
|
52
|
870
|
|
33,4
|
14,2
|
0,0
|
14,2
|
106,6
|
|
13,4
|
7,5
|
0,0
|
Blaník
|
18
|
362
|
1
|
33
|
41
|
47
|
|
31,0
|
12,3
|
0,0
|
12,4
|
35,6
|
|
34,7
|
2,9
|
0,1
|
Sitno
|
9
|
375
|
2
|
35
|
45
|
132
|
|
12,1
|
2,1
|
0,0
|
2,1
|
34,5
|
|
6,1
|
16,5
|
0,0
|
Radhošť
|
8
|
305
|
38
|
27
|
57
|
158
|
|
24,6
|
2,3
|
0,4
|
2,7
|
34,8
|
|
7,8
|
12,8
|
1,2
|
Kriváň
|
11
|
331
|
13
|
33
|
46
|
92
|
|
22,6
|
2,3
|
0,0
|
2,3
|
34,5
|
|
6,8
|
14,8
|
0,1
|
Praha
|
10
|
358
|
13
|
278
|
53
|
1077
|
|
38,3
|
-2,2
|
5,1
|
2,8
|
92,9
|
|
3,1
|
32,6
|
5,5
|
Mír
II.
|
14
|
387
|
0
|
77
|
41
|
160
|
|
75,6
|
38,5
|
4,3
|
42,7
|
74,2
|
|
57,5
|
1,7
|
5,7
|
Bratislava
|
10
|
378
|
0
|
286
|
55
|
821
|
|
38,2
|
4,1
|
6,0
|
10,0
|
105,1
|
|
9,5
|
10,5
|
5,7
|
Třinec
|
11
|
352
|
23
|
268
|
42
|
594
|
|
44,3
|
1,3
|
7,2
|
8,5
|
129,3
|
|
6,6
|
15,2
|
5,6
|
Orlík
II.
|
11
|
365
|
15
|
121
|
47
|
397
|
|
35,3
|
-6,4
|
15,6
|
9,2
|
194,9
|
|
4,7
|
21,2
|
8,0
|
Slapy
|
7
|
400
|
0
|
74
|
48
|
397
|
|
29,1
|
3,7
|
14,7
|
18,4
|
172,0
|
|
10,7
|
9,3
|
8,5
|
Lipno
|
9
|
365
|
0
|
91
|
41
|
366
|
|
26,6
|
-9,6
|
13,1
|
3,5
|
170,8
|
|
2,1
|
48,4
|
7,7
|
Orava
II.
|
8
|
385
|
0
|
80
|
50
|
300
|
|
28,0
|
3,9
|
14,2
|
18,1
|
175,8
|
|
10,3
|
9,7
|
8,1
|
Vary
|
7
|
207
|
15
|
126
|
31
|
340
|
|
16,7
|
-3,3
|
2,5
|
-0,8
|
82,5
|
|
-1,0
|
-104,9
|
3,0
|
vlastní
|
146
|
5049
|
120
|
1842
|
670
|
5970
|
0
|
469,0
|
64,1
|
83,0
|
147,1
|
1513
|
|
9,7
|
10,3
|
5,5
|
najaté
|
1
|
0
|
0
|
31
|
0
|
0
|
|
11,5
|
0,8
|
0,0
|
0,8
|
|
|
|
|
|
|
147
|
5049
|
120
|
1874
|
670
|
5970
|
|
480,5
|
64,9
|
83,0
|
147,9
|
1513
|
|
9,8
|
10,2
|
5,5
|
Objektivní podmínky pro provoz námořních lodí se
zhoršily v důsledku obecného poklesu sazeb u všech komodit a
ve všech směrech a poklesu kursu USD, což se projevilo snížením
příjmové stránky při přepravách na čs.i cizí účet. Naproti tomu
bylo dosaženo úspor v nákladech uplatňováním ekonomického
režimu provozu hlavního motoru,
zefektivněním přeprav speciálního zboží a snížením pojistných sazeb díky příznivému
škodnímu průběhu.
Při celkovém poklesu zisku, přínosu i návratnosti velice rozdílné
výsledky jednotlivých lodí, 4 opět se ztrátou, naproti tomu
nadprůměrné Blaník a Mír.
vlastní dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
23
|
957
|
|
104
|
137
|
573
|
|
94,9
|
14,1
|
G
|
Kuba
|
2
|
92
|
|
28
|
13
|
146
|
|
10,5
|
1,4
|
G
|
Levanta
|
37
|
759
|
|
178
|
71
|
228
|
|
89,5
|
38,0
|
G
|
ostatní
|
33
|
1467
|
|
262
|
198
|
1103
|
|
89,9
|
9,8
|
B
|
cesty
|
47
|
1583
|
|
1174
|
224
|
3453
|
|
175,1
|
42,0
|
B
|
T/C
|
4
|
191
|
|
97
|
27
|
468
|
|
9,2
|
2,8
|
|
|
146
|
5049
|
|
1843
|
670
|
5971
|
|
469,0
|
108,2
|
Dle relací se podílí na
celkovém zisku u liniových lodí Levanta (35%, více než všechny
ostatní dohromady), BCC pak 42%.
|