1996
Jako
největší akcionáři jsou vykazováni Glomar Trading, Kypr,
Daventree, Kypr a Norkema Holdings, Kypr (celkem 87,3% akcií),
jejichž zájmy v představenstvu i dozorčí radě zastupují
pracovníci Harvard Group, kteří
obsadili po únorové a červnové valné hromadě většinu míst počtu
členů těchto orgánů (představenstvo (6 v sedmičleném
představenstvu, pouze GŘ ČNP jako předseda, 4 v šestičlené
dozorčí radě, 2 jako zástupci zaměstnanců
ČNP).
Podnik se transformoval
do holdingové organizační struktury a řízení skupiny podniků
České námořní plavby, zahrnující vedle mateřského podniku
dceřinné společnosti v tuzemsku i zahraničí.
Další majetkové účasti
byly založeny na Maltě
COS – VENUS (Třinec), NEPTUNE (Tatry), MERCURY (Košice II.), URANUS (Labe) a
PLUTO (Dunaj) a Kypru - ARNEB
(Slapy) a TRICOLOR (různé aktivity
spojené převážně s námořním podnikáním).
Byl realizován úspěšný
prodej dvou starých lodí Karlovy Vary
a Orlík II., do provozu byla uvedena
loď Šumava (sesterská loď Beskydy z korejské loděnice Okpo (o nosnosti 70
tis. DWT).
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
13
|
|
množství
|
tis.tun
|
3077,0
|
z
toho
|
G
|
4
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
3077,0
|
|
B
|
9
|
|
|
naj.lodě
|
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
952,4
|
nosnost
|
tis.DWT
|
433,8
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
952,4
|
z
toho
|
G
|
64,1
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
B
|
369,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
309,5
|
tonáž
|
tis.BRT
|
261,3
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
3804,8
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
1340,9
|
|
%
|
0
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
86,7
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
434,1
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
434,1
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
0,9
|
prům.stav
|
osob
|
709
|
|
podíl
|
%
|
0,2
|
z
toho
|
ústředí
|
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
3,8
|
|
námořníci
|
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
424,0
|
Provoz zvýšeného počtu
BCC se odrazil v překročení 3 milionové hranice objemu
přeprav v tunách, zisk po zdanění byl vykázán jako
nerozdělený, dividendy již nebyly vypláceny, tantiemy činily 6,3
mil.Kč. Část údajů (struktura pracovníků, zůstatková hodnota ZP)
chybí.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Třinec
|
9
|
374
|
14
|
255
|
66
|
1862
|
|
52,0
|
11,7
|
0,0
|
11,7
|
129,3
|
|
9,0
|
11,1
|
0,0
|
Orlík
II.
|
2
|
101
|
3
|
22
|
14
|
157
|
|
11,3
|
-0,2
|
13,4
|
13,2
|
194,9
|
|
6,8
|
14,8
|
6,9
|
Slapy
|
8
|
363
|
10
|
85
|
54
|
581
|
|
21,5
|
9,5
|
0,0
|
9,5
|
172,0
|
|
5,5
|
18,1
|
0,0
|
Lipno
|
7
|
355
|
15
|
74
|
55
|
584
|
|
41,1
|
11,5
|
0,0
|
11,5
|
170,8
|
|
6,8
|
14,8
|
0,0
|
Orava
II.
|
6
|
335
|
6
|
65
|
44
|
483
|
|
32,3
|
-2,2
|
12,3
|
10,0
|
175,8
|
|
5,7
|
17,5
|
7,0
|
Vary
|
1
|
47
|
2
|
19
|
8
|
155
|
|
5,7
|
1,6
|
0,0
|
1,6
|
82,5
|
|
2,0
|
51,0
|
0,0
|
Dunaj
|
7
|
327
|
6
|
195
|
74
|
2068
|
|
74,7
|
14,2
|
12,2
|
26,4
|
196,5
|
|
13,4
|
7,4
|
6,2
|
Labe
|
9
|
359
|
9
|
256
|
87
|
2475
|
|
92,6
|
16,9
|
14,2
|
31,1
|
210,7
|
|
14,8
|
6,8
|
6,7
|
Vítkovice
II.
|
6
|
326
|
7
|
207
|
57
|
1979
|
|
92,2
|
15,4
|
0,0
|
15,4
|
178,9
|
|
8,6
|
11,6
|
0,0
|
Košice
II.
|
10
|
381
|
16
|
361
|
91
|
3266
|
|
129,6
|
18,8
|
0,0
|
18,8
|
175,8
|
|
10,7
|
9,4
|
0,0
|
Tatry
|
8
|
346
|
8
|
464
|
92
|
5330
|
|
71,8
|
34,3
|
31,0
|
65,3
|
455,4
|
|
14,3
|
7,0
|
6,8
|
Beskydy
|
8
|
362
|
8
|
475
|
91
|
5380
|
|
106,8
|
31,2
|
0,0
|
31,2
|
876,0
|
|
3,6
|
28,1
|
0,0
|
Svitava
|
8
|
334
|
8
|
208
|
80
|
2080
|
|
120,6
|
33,3
|
0,0
|
33,3
|
773,0
|
|
4,3
|
23,2
|
0,0
|
Šumava
|
6
|
335
|
6
|
390
|
60
|
3900
|
|
100,2
|
40,5
|
0,0
|
40,5
|
960,0
|
|
4,2
|
23,7
|
0,0
|
|
95
|
4345
|
117
|
3077
|
874
|
30300
|
|
952,4
|
236,5
|
83,1
|
319,6
|
4752
|
|
6,7
|
14,9
|
1,7
|
Přes nepříznivé podmínky
na námořním trhu (pokles především ve druhé polovině roku) byl
hospodářský výsledek aktivní, když převažovaly krátkodobé nájmy
na čas nebo na cestu. Se ztrátou skončily pouze dvě lodě GC Orlík
II. a Orava II., zlepšení Slapy a Lipno, z BCC lepší pouze Tatry. Flota jako celek
pokles návratnosti 6,7% k odpisové normě 15
let.
vlastní dle
kategorií
|
počet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kat.
|
relace
|
lodí
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
|
4
|
23
|
1154
|
34
|
247
|
168
|
1805
|
|
106
|
19
|
B
|
|
10
|
72
|
3191
|
84
|
2830
|
705
|
28495
|
|
846
|
218
|
celkem
|
|
14
|
95
|
4345
|
117
|
3077
|
874
|
30300
|
|
952
|
237
|
GCC jako celek opět
ziskové (8%), přes výrazný pokles většinu zisku vytvořily opět
BCC (92%).
Další cestu kolem světa
uskutečnila loď VÍTKOVICE (velitel
kpt.Skoumal). Cesta začala po balastní cestě z Bombaye (Indie) v Richard´s Bay a
Durbanu (JAR),kde loď naložila petcoke a minerální písek pro
USA/Mississippi, dále přepravila fosfát z Tampy (USA) pro
australský Portland, poté nakládka obilí v Geelongu pro Jakartu
(Indonezie), poté loď dokovala v Sigapuru (Malajsie), kde se
vystřídali kapitáni (nalodil kpt Fiffik). Po opravách pokračovala
cesta kolem světa nakládkou aluminy v australském Bumbury pro
kanadské přístavy na St. Lawrence River a skončila 20.6.1996 v
Cape Townu v JAR, kde loď doplňovala palivo.
|