1997
Ke
změnám došlo ve statutárních orgánech: počet členů představenstva
byl snížen na tři a předsedou se stal Boris Vostrý, zaměstnanec
Harvard Group (dosud tuto funkci zastával generální ředitel ČNP,
takže ČNP ztratila v představenstvu zastoupení), počet členů
dozorčí rady byl redukován na 3 (z toho 1 zástupce zaměstnanců
ČNP).
Prodejem dalších lodí
dceřinným společnostem v zahraničí byl dovršen proces
restrukturalizace skupiny podniků ČNP a přeměna mateřské
společnosti na čistě manažerskou. Byly založeny společnosti na
Maltě COS - SATURN (Jan Žižka a
Prokop Holý) a na Kypru DENEB (Orava)
a RASTABAN (Lipno).
Do provozu byly uvedeny
3 univerzální lodě z čínského kontraktu Jan Hus, Jan Žižka a Prokop Holý (o nosnosti 26 045
DWT), naopak byly odprodány 4 lodě, z toho 3 (Vítkovice II., Košice II., Dunaj a Labe)
společnosti Van Ommeren , s níž byly dohodnuta spolupráce ve
využívání našich posádek na těchto lodích,.dále byla vyřazena i
loď Orava II.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
12
|
|
množství
|
tis.tun
|
3315,0
|
z
toho
|
G
|
3
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
3315,0
|
|
B
|
9
|
|
|
naj.lodě
|
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
1160,7
|
nosnost
|
tis.DWT
|
465,5
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1160,7
|
z
toho
|
G
|
48,3
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
B
|
417,2
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
350,1
|
tonáž
|
tis.BRT
|
274,9
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
4493,1
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
2678,9
|
|
%
|
0
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
322,4
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
1069,3
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
1069,3
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
1,6
|
prům.stav
|
osob
|
|
|
podíl
|
%
|
0,1
|
z
toho
|
ústředí
|
61
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
0,2
|
|
námořníci
|
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
1065,3
|
Zisk po zdanění
překročil 1 miliardu Kč, téměř celý ponechán jako nerozdělený,.na
tantiemách vyplaceno1,8 mi.Kč. Oblast nedostupných údajů se dále
rozšířila.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Třinec
|
9
|
352
|
14
|
255
|
66
|
1862
|
|
52,0
|
11,7
|
0,0
|
11,7
|
129,3
|
|
9,0
|
11,1
|
0,0
|
Slapy
|
6
|
305
|
7
|
64
|
41
|
436
|
|
60,6
|
32,0
|
0,0
|
32,0
|
172,0
|
|
18,6
|
5,4
|
0,0
|
Lipno
|
7
|
377
|
15
|
74
|
55
|
584
|
|
50,6
|
-0,9
|
0,0
|
-0,9
|
170,8
|
|
-0,6
|
*
|
0,0
|
Orava
II.
|
4
|
223
|
4
|
44
|
30
|
322
|
|
21,5
|
-1,5
|
0,0
|
-1,5
|
175,8
|
|
-0,8
|
*
|
0,0
|
Dunaj
|
6
|
386
|
5
|
167
|
64
|
1773
|
|
86,2
|
18,3
|
12,6
|
31,0
|
196,5
|
|
15,7
|
6,3
|
6,4
|
Labe
|
12
|
361
|
12
|
342
|
116
|
3300
|
|
72,4
|
38,0
|
10,8
|
48,8
|
210,7
|
|
23,2
|
4,3
|
5,1
|
Vítkovice
II.
|
6
|
326
|
7
|
207
|
57
|
1979
|
|
90,8
|
35,8
|
15,3
|
51,2
|
178,9
|
|
28,6
|
3,5
|
8,6
|
Košice
II.
|
7
|
295
|
11
|
252
|
63
|
2286
|
|
73,9
|
22,9
|
15,5
|
38,4
|
175,8
|
|
21,9
|
4,6
|
8,8
|
Tatry
|
7
|
333
|
7
|
406
|
81
|
4664
|
|
121,4
|
60,4
|
33,1
|
93,5
|
455,4
|
|
20,5
|
4,9
|
7,3
|
Beskydy
|
9
|
361
|
9
|
534
|
102
|
6052
|
|
121,9
|
18,6
|
72,1
|
90,7
|
876,0
|
|
10,3
|
9,7
|
8,2
|
Svitava
|
7
|
356
|
7
|
182
|
70
|
1820
|
|
146,5
|
74,5
|
46,3
|
120,7
|
773,0
|
|
15,6
|
6,4
|
6,0
|
Šumava
|
10
|
353
|
10
|
650
|
100
|
6500
|
|
122,0
|
18,0
|
68,6
|
86,6
|
960,0
|
|
9,0
|
11,1
|
7,1
|
Hus
|
5
|
184
|
5
|
115
|
50
|
1150
|
|
122,2
|
71,1
|
20,3
|
91,4
|
702,0
|
|
13,0
|
7,7
|
2,9
|
Žižka
|
1
|
53
|
1
|
23
|
10
|
230
|
|
18,5
|
2,6
|
7,6
|
10,2
|
691,7
|
|
1,5
|
68,1
|
1,1
|
|
96
|
4266
|
115
|
3315
|
904
|
32958
|
|
1160,7
|
401,4
|
302,3
|
703,7
|
5868
|
|
12,0
|
8,3
|
5,2
|
Námořní trh značně
kolísal s tendencí k oslabení, k čemuž přispíval i
vyšší přírůstek kapacity světové tonáže. Všechny lodě byly přesto trvale pronajímány prvotřídním
nájemcům tak, aby se minimalizovala rizika vývoje trhu a případné
problémy nájemců, což se odrazilo v příznivém hospodářském
výsledku, který se zlepšil v objemu i
návratnosti.
Zlepšení u většiny lodí,
mírně ztrátové opět 2 GC Lipno a Orava II.
vlastní dle
kategorií
|
počet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kat.
|
relace
|
lodí
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
|
3
|
17
|
905
|
26
|
182
|
126
|
1342
|
|
133
|
30
|
B
|
|
11
|
79
|
3361
|
88
|
3133
|
778
|
31615
|
|
1028
|
372
|
celkem
|
|
14
|
96
|
4266
|
115
|
3315
|
904
|
32958
|
|
1161
|
401
|
Ačkoli ze skupiny GC
zisková pouze Slapy, zlepšení zisku v objemu (podíl 7%),
výrazně si polepšily BCC (93%).
|