Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

1956

Stav lodí se nezměnil z hledika počtu ani kapacity, dále vzrostly přepravní výkony i finanční výsledky (zisk ve srovnání s předchozím rokem čtyřnásobně):


stav k 1.1.




za rok



lodě

počet

3,0


přeprava



z toho

čs.

1,0


množství

tis.tun

189,7


čín.

2,0


z toho

čs lodě

94,7

kapacita





čín.lodě

95,0

nosnost

tis.DWT

26,1



naj.lodě


tonáž

tis.BRT

17,3


dopravné

mil.Kčs

23,9

hodnota




z toho

čs.lodě

7,0

pořiz.

mil.Kčs

53,9



čínské

16,9

zůst.

mil.Kčs

49,0



naj.lodě



%

90,9


prům.sazba

Kč/1 t

126,3




Zlepšení se projevilo u všech lodí a odrazilo se i do kvalitativních ukazatelů návratnosti pořizovací hodnoty:


dle lodí

provozní výsledky


tuno


   finanční výsledky

poř.


návratnost

  odp.

loď

cest


MEČ

tuny

míle

míle


tržby

zisk

odp.

přínos

hodn.


%

roky

%

RE I.

8

321

0

95

46

376


7,0

1,6

0,7

2,3

13,0


18,0

5,5

5,5

FU

6

347

0

45

61

357


7,7

1,0

0,9

1,9

15,9


12,0

8,4

5,5

LI

6

352

0

50

60

414


9,2

3,3

1,4

4,7

24,9


18,8

5,3

5,5

celkem

20

1020

0

190

167

1148


23,9

6,0

3,0

8,9

53,9


16,6

6,0

5,5




Všechny lodě skončily se ziskem (a to i na jednotlivých cestách) a návratnost se zvýšila na dvojnásobek předchozího roku

dle relací









prov.

kat.

relace

cest


MEČ

tuny

míle

míle


tržby

zisk

G

Amerika

1

59


19

8

71


1,5

0,3

G

Baltik

4

76


50

6

36


1,4

0,2

G

DV

15

885


120

153

1041


21,0

6,1



20

1020

 

190

167

1148


23,9

6,6




Převahu měla opět DV relace, kde lodě uskutečnily po 7 exportních a importních cestách (dále 1 mezicesta). Loď Republika uskutečnila pod velením kapitána Klose první cestu mimo DV relaci a to do kanadského Montrealu s nákladem cementu a zpět pšenice. Ostatní cesty byly uskutečněny v baltické relaci mezi polskými přístavy a švédskou Luleou.





© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz