1957
Stav
vlastních lodí se nezměnil, ve výsledcích jsou započítány i
výsledky pronajatých lodí.Od začátku provozu přesáhl počet dní
mimo exploataci první tisícovku.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
počet
|
3,0
|
|
přeprava
|
|
|
z
toho
|
čs.
|
1,0
|
|
množství
|
tis.tun
|
194,1
|
|
čín.
|
2,0
|
|
z
toho
|
čs
lodě
|
42,1
|
kapacita
|
|
|
|
|
čín.lodě
|
83,2
|
nosnost
|
tis.DWT
|
26,1
|
|
|
naj.lodě
|
68,8
|
tonáž
|
tis.BRT
|
17,3
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
56,4
|
hodnota
|
|
|
|
z
toho
|
čs.lodě
|
10,2
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
53,9
|
|
|
čínské
|
19,5
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
46,6
|
|
|
naj.lodě
|
26,8
|
|
%
|
86,6
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
290,7
|
Lodě byly provozovány v
dálněvýchodní relaci, převážně z polských, vyjímečně německých
(Hamburg) a později též černomořských přístavů (rumunské Braila,
Constantza a bulharská Varna, později i italské Reni) do čínských
(Whampoa, Tsamkong, Kanton adalší) s nácestnými přikládkami
případně mezicestami v Evropě (švédská Lulea) i na DV a
přepravovaly převážně čs. a čínské (vyjímečně i cizí) zboží
(průmyslové výrobky i hromadné substráty). Roční a klasifikační opravy byly prováděny v
Polsku (Gdansk, Gdynia), německém
Kielu i v belgických Antverpách či finském Turku, nácestné i v
ruské Oděse či v čínském Hongkongu.
dle
lodí
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
RE
I.
|
5
|
396
|
52
|
42
|
62
|
497
|
|
10,2
|
2,4
|
0,7
|
3,1
|
13,0
|
|
23,8
|
4,2
|
5,5
|
FU
|
6
|
256
|
84
|
36
|
47
|
259
|
|
9,7
|
0,7
|
0,9
|
1,5
|
15,9
|
|
9,6
|
10,4
|
5,5
|
LI
|
6
|
346
|
12
|
47
|
67
|
508
|
|
9,8
|
3,3
|
1,4
|
4,7
|
24,9
|
|
18,7
|
5,4
|
5,5
|
vlast.
|
17
|
998
|
148
|
125
|
176
|
1265
|
0
|
29,7
|
6,3
|
3
|
9,3
|
53,9
|
|
17,2
|
5,8
|
5,5
|
naj.
|
9
|
0
|
0
|
69
|
0
|
0
|
|
26,8
|
4,5
|
0,0
|
4,5
|
0,0
|
|
|
|
|
C
|
26
|
998
|
148
|
194
|
176
|
1265
|
|
56,4
|
10,9
|
3,0
|
13,8
|
53,9
|
|
25,7
|
3,9
|
5,5
|
Přestože u vlastních
lodí se snížil počet cest i přepraveného zboží, jejich zisk i
přínos mírně vzrostl, pouze 2 cesty byly ztrátové.
Vzhledem k dostatku zboží bylo započato i
s nájmy cizí tonáže na náš účet. 2 najaté finské lodě (Ruth
Nurminen a Inkeri Nurminen) uskutečnily v tomto roce 9 cest,
s vyjímkou poslední všechny skončily se ziskem a výrazně tak
přispěly ke zvýšení přínosu a návratnosti.
Počet dní
mimoexploatačního času lodí od začátku provozu dosáhl již prvního
tisíce dní.
vlastní dle
relací
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
míle
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
Baltik
|
2
|
31
|
|
12
|
7
|
20
|
|
1,1
|
0,3
|
G
|
DV
|
15
|
967
|
|
113
|
169
|
1244
|
|
28,6
|
7,5
|
|
|
17
|
998
|
|
125
|
176
|
1265
|
|
29,7
|
7,8
|
U vlastních lodí bylo uskutečněno 8 exportních
a 7 importních cest v relaci DV a 2 mezicesty na Baltiku, u
najatých lodí rovněž převažoval DV (8), pouze na jedné cestě
přepravovala rudu z Brazilie.
|