1958
Došlo
ke sloučení námořní dopravy a námořního zasilatelství jako celku
pod působnost Čechofrachtu, kde i nadále pracovala skupina
rejdřství.
Stav lodí na začátku
roku zůstal stejný jako v předchozím roce. Pořízeny a
uvedeny do provozu další dvě (opět čínské) novostavby
Dukla (první naše loď vybavená 2
chladícími boxy, čtyřmi vznětovými motory pohánějícími dva lodní
šrouby, s nástavbou umístěnou v přední části trupu, s kajutami
pro 12 cestujících, vybavení představující první krok k
automatizaci, ale značně poruchové, postavena v NDR v
loděnici ve Warnemünde) a Mír I.
(první naše loď vybavená klimatizací, s elegantní aerodynamickou
linií, postavena v jugoslávské Pule).
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
počet
|
3,0
|
|
přeprava
|
|
|
z
toho
|
čs.
|
1,0
|
|
množství
|
tis.tun
|
170,9
|
|
čín.
|
2,0
|
|
z
toho
|
čs
lodě
|
32,3
|
kapacita
|
|
|
|
|
čín.lodě
|
108,8
|
nosnost
|
tis.DWT
|
26,1
|
|
|
naj.lodě
|
29,8
|
tonáž
|
tis.BRT
|
17,3
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
40,2
|
hodnota
|
|
|
|
z
toho
|
čs.lodě
|
5,6
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
53,9
|
|
|
čínské
|
24,0
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
43,7
|
|
|
naj.lodě
|
10,7
|
|
%
|
81,1
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
235,5
|
Ze dvou lodí, zařazených
do provozu se ve výsledcích projevily pouze 3 cesty lodě Dukla, loď Mír I. ukončila první
cestu až v následujícím roce:
dle
lodí
|
provozní
výsledky
|
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
RE
I.
|
3
|
258
|
79
|
32
|
33
|
252
|
|
5,6
|
2,2
|
0,7
|
2,9
|
13,0
|
|
22,4
|
4,5
|
5,5
|
FU
|
5
|
378
|
55
|
29
|
55
|
294
|
|
5,9
|
-1,0
|
0,9
|
-0,1
|
15,9
|
|
-0,9
|
*
|
5,5
|
LI
|
7
|
353
|
0
|
53
|
63
|
456
|
|
8,9
|
2,4
|
1,4
|
3,8
|
24,9
|
|
15,3
|
6,5
|
5,5
|
DU
|
3
|
204
|
43
|
27
|
36
|
274
|
|
5,4
|
0,6
|
0,9
|
1,6
|
22,8
|
|
6,9
|
14,5
|
4,0
|
vlast.
|
18
|
1193
|
177
|
141
|
186
|
1276
|
0
|
25,7
|
4,2
|
3,9
|
8,1
|
76,6
|
|
10,6
|
9,4
|
5,5
|
naj.
|
4
|
0
|
0
|
30
|
0
|
0
|
|
10,7
|
-0,5
|
0,0
|
-0,5
|
0,0
|
|
|
|
|
C
|
22
|
1193
|
177
|
171
|
186
|
1276
|
|
36,4
|
3,7
|
3,9
|
7,6
|
76,6
|
|
9,9
|
10,1
|
5,1
|
Výsledky se proti
předchozímu roku zhoršily u vlastních (celkem 5 ztrátových cest,
loď Fučík skončila dokonce se ztrátou) i najatých lodí. Rovněž 2 pronajaté lodě (stejné jako
v předchozím roce) skončily se ztrátou (3 ze 4 cest rovněž
ztrátové), takže u vlastních lodí i v souhrnu se výsledek zhoršil v celkové výši zisku a
přínosu i v kvalitativních ukazatelích
návratnosti.
dle relací
z vlastních lodí
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
míle
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
1
|
122
|
|
19
|
14
|
121
|
|
2,7
|
0,9
|
G
|
DV
|
17
|
1071
|
177
|
123
|
172
|
1155
|
0
|
23,0
|
5,3
|
|
vlast.
|
18
|
1193
|
177
|
141
|
186
|
1276
|
0
|
25,7
|
6,2
|
Cesty vesměs v DV
relaci (s vyjímkou jedné v relaci BSV), u vlastních 9
exportních a 8 importních, u
najatých lodí po dvou v každém směru.
|