1961
Počet
provozovaných lodí k začátku roku se zvýšil o dvě a nosnost
lodí již přesáhla sto tisíc DWT a pořizovací hodnota dvěstě
milionů Kč.. Došlo k určité konzolidaci podniku po stránce
organizačního i kádrového zabezpečení.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
počet
|
10
|
|
přeprava
|
|
|
z
toho
|
čs.
|
3
|
|
množství
|
tis.tun
|
511,5
|
|
čín.
|
7
|
|
z
toho
|
čs
lodě
|
154,7
|
kapacita
|
|
|
|
|
čín.lodě
|
356,7
|
nosnost
|
tis.DWT
|
106,1
|
|
|
naj.lodě
|
|
tonáž
|
tis.BRT
|
70,5
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
53,0
|
hodnota
|
|
|
|
z
toho
|
čs.lodě
|
16,6
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
205,0
|
|
|
čínské
|
36,4
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
175,5
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
%
|
85,6
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
103,6
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
výsledky
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
205,2
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
53,0
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
175,7
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
11,3
|
pracovníci
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
0,9
|
úhrnem
|
osob
|
580
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
9,0
|
z
toho
|
ústředí
|
96
|
|
z
toho
|
čs.
|
5,2
|
|
námořníci
|
484
|
|
|
čín.
|
3,8
|
Každé straně přibylo po
jedné lodi, ale při poklesu celkového zisku se změnil výrazně
vzrostl objem i podíl (již 58%) čs.strany.
Přeprava
zboží poprvé překročila půlmilionovou hranici v jednom roce.
Od začátku provozu lodě překročily prvních 10 tisíc dní EČ a
současně první 2 tisíce dní MEČ.
Přes kladný výsledek
všech lodí celkový hospodářský
výsledek v důsledku podstatného poklesu zisku v DV relaci
proti předchozím roku klesl
dle
lodí
|
provozní
výsledky
|
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
RE
I.
|
6
|
333
|
19
|
45
|
38
|
250
|
|
8,6
|
3,0
|
0,7
|
3,7
|
13,0
|
|
28,3
|
3,5
|
5,5
|
FU
|
4
|
278
|
57
|
28
|
38
|
182
|
|
4,6
|
0,1
|
0,9
|
1,0
|
16,0
|
|
6,4
|
15,6
|
5,5
|
LI
|
6
|
336
|
16
|
44
|
59
|
323
|
|
5,1
|
0,3
|
1,4
|
1,7
|
24,9
|
|
6,7
|
14,8
|
5,5
|
DU
|
5
|
334
|
4
|
46
|
49
|
381
|
|
5,4
|
1,1
|
1,3
|
2,4
|
22,8
|
|
10,5
|
9,5
|
5,5
|
M
I.
|
4
|
338
|
16
|
38
|
42
|
322
|
|
4,6
|
0,3
|
1,1
|
1,4
|
20,8
|
|
6,9
|
14,4
|
5,5
|
OST
|
6
|
320
|
59
|
115
|
84
|
830
|
|
7,2
|
1,3
|
1,7
|
3,0
|
30,3
|
|
9,9
|
10,1
|
5,5
|
OR
I.
|
5
|
347
|
59
|
49
|
39
|
363
|
|
5,3
|
0,4
|
1,2
|
1,7
|
22,7
|
|
7,5
|
13,4
|
5,5
|
KL
|
6
|
334
|
14
|
72
|
53
|
504
|
|
5,4
|
1,7
|
1,3
|
3,0
|
23,7
|
|
12,8
|
7,8
|
5,5
|
OK
I.
|
4
|
280
|
41
|
37
|
39
|
228
|
|
4,2
|
0,7
|
1,1
|
1,9
|
20,7
|
|
9,0
|
11,1
|
5,5
|
PI
|
9
|
262
|
69
|
38
|
24
|
44
|
|
2,6
|
0,3
|
0,2
|
0,5
|
10,3
|
|
4,9
|
20,4
|
2,3
|
|
55
|
3162
|
354
|
511
|
465
|
3426
|
|
53,0
|
9,4
|
10,9
|
20,3
|
205
|
|
9,9
|
10,1
|
5,3
|
Provoz byl rozšířen o
novou relaci z polských přístavů na Kubu, opřenou o začínající
čilou oboustrannou výměnu zboží. Nájem cizí tonáže byl spojen
s potížemi a vyso ými sazbami, protože lodě najíždějící
kubánské přístavy byly zaneseny na tzv.černou listinu a měly
zakázáno najíždět do některých dalších přístavů, zejména všech
přístavů USA.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
DV
|
28
|
2007
|
|
248
|
279
|
2049
|
|
31,7
|
6,7
|
G
|
Kuba
|
5
|
262
|
|
35
|
27
|
178
|
|
7,8
|
3,7
|
G
|
Levanta
|
9
|
262
|
|
38
|
24
|
44
|
|
2,6
|
0,5
|
G
|
ostatní
|
7
|
311
|
|
75
|
52
|
325
|
|
3,8
|
0,6
|
T
|
tanker
|
6
|
320
|
|
115
|
83
|
830
|
|
7,2
|
1,5
|
|
|
55
|
3162
|
|
511
|
465
|
3426
|
|
53,0
|
13,0
|
Nasazení lodě Republika
do kubánské relace (tři exportní – první začala 8.3.1961 - a dvě
importní cesty) příznivě ovlivnil její výsledky, ale úbytek cest
v DV relaci i zhoršená situace v množství i kvalitě
přepravovaného zboží se projevil
podstatným zhoršením finančních výsledků. Loď Pionýr při
celoročním provozu v levantské relaci již vykázala mírný
zisk.
Pod čs vlajkou byly
přepraveny pro čínskou stranu další dvě lodě, ale pouze mezi
čínskými přístavy Tsingtao (na severu ve Žlutém moři) a Tsamkong (na jihu v Jihočínském moři).
Jednalo se o kombinované lodě pro přepravu pasažérů i nákladu,
loď Odra, původně
Peace No.25
(Ho-ping-25) a Labe (I.), původně
Friendship No.58.
|