1962
Poprvé
byla uplatněna nová metodika plánování a vykazování výsledků za
provozně ukončené cesty v kalendářním roce, ve finančních
výsledcích jsou zahrnury ještě 3 cesty provozně ukončené
v roce 1961
Počet lodí se změnil až
v průběhu roku, kdy byly z provozu vyřazena naše první
a nejstarší loď Republika I.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
počet
|
10
|
|
přeprava
|
|
|
z
toho
|
čs.
|
3
|
|
množství
|
tis.tun
|
437,8
|
|
čín.
|
7
|
|
z
toho
|
čs
lodě
|
127,8
|
kapacita
|
|
|
|
|
čín.lodě
|
310,0
|
nosnost
|
tis.DWT
|
106,1
|
|
|
naj.lodě
|
|
tonáž
|
tis.BRT
|
70,5
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
57,0
|
hodnota
|
|
|
|
z
toho
|
čs.lodě
|
19,3
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
205,2
|
|
|
čínské
|
37,7
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
164,4
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
%
|
80,1
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
130,2
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
výsledky
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
205,7
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
57,0
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
164,7
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
11,1
|
pracovníci
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
1,0
|
úhrnem
|
osob
|
544
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
14,1
|
z
toho
|
ústředí
|
108
|
|
z
toho
|
čs.
|
9,0
|
|
námořníci
|
436
|
|
|
čín.
|
5,1
|
Zisk vzrostl především u
čs.lodí a podíl čs.strany na celkovém zisku činil již
64%.
Počet pracovníků ústředí
převýšil hranici sto osob, z nichž 16 bylo čínské
národnosti.
dle
lodí
|
provozní
výsledky
|
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
RE
I.
|
3
|
215
|
0
|
23
|
21
|
137
|
|
3,5
|
1,1
|
0,5
|
1,6
|
13,0
|
|
12,1
|
8,2
|
3,6
|
FU
|
5
|
275
|
118
|
29
|
44
|
204
|
|
4,0
|
-0,2
|
0,9
|
0,7
|
16,0
|
|
4,5
|
22,4
|
5,5
|
LI
|
5
|
353
|
28
|
32
|
48
|
254
|
|
5,4
|
1,2
|
1,4
|
2,5
|
25,0
|
|
10,2
|
9,8
|
5,5
|
DU
|
3
|
313
|
13
|
24
|
29
|
174
|
|
4,0
|
0,5
|
1,3
|
1,8
|
22,8
|
|
7,9
|
12,7
|
5,5
|
M
I.
|
5
|
314
|
18
|
52
|
43
|
384
|
|
4,3
|
1,5
|
1,1
|
2,7
|
20,8
|
|
12,8
|
7,8
|
5,5
|
OST
|
6
|
282
|
80
|
94
|
68
|
684
|
|
5,7
|
-0,4
|
1,7
|
1,3
|
30,5
|
|
4,3
|
23,4
|
5,5
|
OR
I.
|
4
|
309
|
52
|
37
|
42
|
312
|
|
4,8
|
-0,1
|
1,2
|
1,2
|
22,7
|
|
5,2
|
19,1
|
5,5
|
KL
|
8
|
335
|
13
|
66
|
42
|
299
|
|
12,6
|
7,5
|
1,3
|
8,8
|
23,7
|
|
37,2
|
2,7
|
5,5
|
OK
I.
|
5
|
434
|
0
|
41
|
52
|
345
|
|
9,5
|
3,1
|
1,1
|
4,3
|
20,7
|
|
20,6
|
4,9
|
5,5
|
PI
|
11
|
368
|
25
|
39
|
30
|
50
|
|
3,2
|
0,4
|
0,6
|
1,0
|
10,3
|
|
9,4
|
10,6
|
5,5
|
|
55
|
3198
|
347
|
438
|
421
|
2844
|
|
57,0
|
14,8
|
11,0
|
25,8
|
205
|
|
12,6
|
8,0
|
5,4
|
Vzhledem ke stáří a
nerentabilnosti dalších oprav nebo úprav byla prodána naše první
a nejstarší loď Republika I. , jejíž
další provoz nebyl efektivní (pomalá, poruchová, s vysokými
náklady na údržbu a opravy) do šrotu v italském přístavu
Terst.
Přes vyřazení lodi
Republika I. se celkový provozní výsledek nezměnil, finanční
výsledek (přes ztrátu vykázanou u 3 čínských lodí) se zlepšil
v objemu i návratnosti.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
DV
|
25
|
2018
|
|
203
|
254
|
1675
|
|
31,6
|
6,7
|
G
|
Kuba
|
10
|
464
|
|
76
|
57
|
386
|
|
16,0
|
9,4
|
G
|
Levanta
|
11
|
368
|
|
39
|
30
|
50
|
|
3,2
|
0,6
|
G
|
ostatní
|
3
|
66
|
|
26
|
12
|
49
|
|
0,5
|
-0,2
|
T
|
tanker
|
6
|
282
|
|
94
|
68
|
684
|
|
5,7
|
0,5
|
|
|
55
|
3198
|
|
438
|
421
|
2844
|
|
57,0
|
17,0
|
Kubánská relace byla
posílena o loď Lidice (loď Republika byla nahražena Kladnem) a
podílela se na dopravném 28 procenty a na zisku více než
polovinou (55%), při pouze 15% provozního času. Na vysoké
efektivnosti této relace se podílí vedle skladby zboží i výhodné
tarifní podmínky. Podíl doposud dominující DV relace klesl na
39%.
|