1984
Počet
lodí s odpovídajícím parametry kapacitními a hodnotovými se
nezměnil, v provozu zůstalo nadále 14
lodí.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
14
|
|
množství
|
tis.tun
|
1823,9
|
z
toho
|
G
|
9
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1805,0
|
|
B
|
5
|
|
|
naj.lodě
|
18,9
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
500,4
|
nosnost
|
tis.DWT
|
264,2
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
493,5
|
z
toho
|
G
|
98,6
|
|
|
naj.lodě
|
6,9
|
|
B
|
165,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
274,4
|
tonáž
|
tis.BRT
|
175,4
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
1390,2
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
665,3
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
506,1
|
|
%
|
48
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
83,6
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
16,1
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
1409,0
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
26,2
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
672,4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
26,2
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
21,3
|
prům.stav
|
osob
|
1038
|
|
podíl
|
%
|
81,3
|
z
toho
|
ústředí
|
137
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
1,9
|
|
námořníci
|
901
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
Podnik vykázal opět
zisk, z něhož šlo do podnikových fondů pouze minimum. Počet
námořníků na lodích i v záloze se poněkud
snížil.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Košice
I.
|
14
|
348
|
0
|
327
|
43
|
605
|
|
37,2
|
13,3
|
0,0
|
13,3
|
69,7
|
|
19,1
|
5,2
|
0,0
|
Vítkovice
I.
|
6
|
395
|
15
|
217
|
62
|
1323
|
|
23,7
|
-0,7
|
0,0
|
-0,7
|
106,6
|
|
-0,6
|
-158,6
|
0,0
|
Blaník
|
10
|
337
|
25
|
34
|
38
|
110
|
|
30,3
|
3,8
|
0,2
|
4,0
|
35,6
|
|
11,2
|
8,9
|
0,5
|
Sitno
|
6
|
318
|
52
|
17
|
40
|
77
|
|
45,4
|
13,8
|
1,9
|
15,7
|
34,5
|
|
45,5
|
2,2
|
5,5
|
Radhošť
|
11
|
343
|
18
|
30
|
37
|
104
|
|
37,1
|
9,7
|
1,9
|
11,5
|
34,8
|
|
33,2
|
3,0
|
5,4
|
Kriváň
|
11
|
403
|
0
|
32
|
31
|
103
|
|
38,3
|
13,3
|
2,1
|
15,3
|
34,5
|
|
44,5
|
2,2
|
6,1
|
Praha
|
9
|
334
|
33
|
276
|
63
|
1615
|
|
39,8
|
-3,0
|
5,0
|
2,0
|
92,9
|
|
2,2
|
46,4
|
5,4
|
Mír
II.
|
9
|
359
|
16
|
85
|
40
|
345
|
|
38,2
|
1,2
|
4,1
|
5,3
|
74,2
|
|
7,2
|
14,0
|
5,5
|
Bratislava
|
7
|
338
|
0
|
197
|
42
|
807
|
|
41,2
|
12,2
|
5,3
|
17,5
|
105,1
|
|
16,7
|
6,0
|
5,0
|
Třinec
|
10
|
359
|
9
|
291
|
51
|
952
|
|
41,5
|
7,6
|
7,1
|
14,7
|
129,3
|
|
11,3
|
8,8
|
5,5
|
Orlík
II.
|
6
|
321
|
11
|
79
|
34
|
327
|
|
30,2
|
-3,9
|
13,2
|
9,3
|
194,9
|
|
4,8
|
20,9
|
6,8
|
Slapy
|
6
|
375
|
1
|
72
|
40
|
334
|
|
25,8
|
1,4
|
13,8
|
15,2
|
172,0
|
|
8,8
|
11,3
|
8,0
|
Lipno
|
6
|
384
|
3
|
77
|
59
|
549
|
|
39,8
|
-0,1
|
13,9
|
13,8
|
170,8
|
|
8,1
|
12,4
|
8,1
|
Orava
II.
|
7
|
384
|
0
|
71
|
47
|
384
|
|
25,1
|
-0,8
|
14,1
|
13,3
|
175,8
|
|
7,6
|
13,2
|
8,0
|
vlastní
|
118
|
4998
|
183
|
1805
|
627
|
7635
|
0
|
493,5
|
67,8
|
82,6
|
150,4
|
1431
|
|
10,5
|
9,5
|
5,8
|
najaté
|
1
|
0
|
0
|
19
|
0
|
0
|
|
6,9
|
1,7
|
0,0
|
1,7
|
|
|
|
|
|
|
119
|
4998
|
183
|
1824
|
627
|
7635
|
|
500,4
|
69,5
|
82,6
|
152,1
|
1431
|
|
10,6
|
9,4
|
5,8
|
Sazební indexy námořního
trhu se pohybovaly na nízké krizové úrovni 1983 a v řadě měsíců vykazovaly ještě nižší
hodnot, především u časových nájmů, Oživení obchodu a vzestup
sazeb se projevily pouze u některých druhů zboží a v kratším
časovém období.. Poněkud se oživil objem námořních obchodů,
zlepšila se i situace v nabídce zboží čs.ZO z hlediska množství i
struktury, zvýšil se i objem speciálních přeprav, což umožnilo
zaměstnat větší část tonáže přepravami čs.substrátů. Nájmy na
cizí účet byly uzavírány v době přechodného zlepšení konjunkturní
situace.
Proti předchozímu roku
se vykázala flota i 9 lodí zisk,
návratnost se vrátila nad 10%.
Nájem jedné cizí
lodi skončil se ziskem.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
24
|
1075
|
|
154
|
121
|
684
|
|
113,8
|
23,1
|
G
|
Kuba
|
6
|
306
|
|
57
|
53
|
299
|
|
22,2
|
-2,2
|
G
|
Levanta
|
21
|
583
|
|
64
|
36
|
79
|
|
83,0
|
43,4
|
G
|
ostatní
|
21
|
1260
|
|
223
|
156
|
1274
|
|
91,1
|
3,2
|
B
|
cesty
|
29
|
1065
|
|
794
|
147
|
2983
|
|
140,3
|
45,3
|
B
|
T/C
|
17
|
709
|
|
513
|
114
|
2319
|
|
43,1
|
11,3
|
|
|
118
|
4998
|
|
1805
|
627
|
7638
|
|
493,5
|
124,0
|
Lodě byly zaměstnány
přepravou surovin: cukr z Kuby, apatity z Murmanska, rudy z Jižní
Ameriky, Indie a Skandinávie, fosfáty z Afriky a USA, pokrutiny z
Indie, železo do Egypta a v kombinaci se zaměstnáním na cizí účet
se odrazily ve zvýšení objemu přeprav a současně v efektivnosti
jednotlivých cest. Firma Mafracht pak celoročně provozovala dvě
jugoslávské novostavby s rentabilním výsledkem pro
ČNP.
V zisku dominovala
Levanta 35%, BCC vykázaly 46%.
|