1971
Pro rekreaci
pracovníků byl zakoupen objekt bývalé školy ve Smolných Pecích u
Karlových Varů, z kterého byl v pozdějších letech
vybudován rekreační komplex a školící středisko.
V koncepci rozvoje floty se v sedmdesátých letech
předpokládal nákup čtyř “bulkcarrierů” o nosnosti cca 32 tis. DWT
s nasazením v letech 1971-74 a nákup dvou až pěti
tankerů o nosnosti přes 200 tis. DWT s nasazením
v letech 1974-79. Tyto záměry však nebyly realizovány resp.
pouze částečně dodávkami BCC.
Počet lodí k začátku roku opět dosáhl 10 (v roce 1965 to
bylo již 12 lodí)
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
10
|
|
množství
|
tis.tun
|
933,1
|
z
toho
|
G
|
8
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
886,0
|
|
B
|
2
|
|
|
naj.lodě
|
47,1
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
264,0
|
nosnost
|
tis.DWT
|
136,5
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
245,4
|
z
toho
|
G
|
68,3
|
|
|
naj.lodě
|
18,5
|
|
B
|
68,2
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
282,9
|
tonáž
|
tis.BRT
|
94,8
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
611,2
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
413,4
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
271,1
|
|
%
|
68
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
48,9
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
2,0
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
612,9
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
78,2
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
414,6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C k
rozd.
|
mil.Kč
|
78,2
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
46,9
|
prům.stav
|
osob
|
641
|
|
podíl
|
%
|
60,0
|
z
toho
|
ústředí
|
86
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
20,9
|
|
námořníci
|
555
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
S přírůstkem lodí
se zvýšil i počet námořníků, podíl odvodů mírně klesl na šedesát
procent.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Kladno
|
6
|
365
|
18
|
68
|
79
|
769
|
|
27,8
|
5,5
|
6,0
|
11,5
|
74,7
|
|
15,4
|
6,5
|
8,0
|
Jiskra
|
21
|
387
|
14
|
26
|
57
|
57
|
|
14,8
|
1,1
|
1,9
|
3,0
|
23,6
|
|
12,8
|
7,8
|
8,2
|
Košice
I.
|
10
|
321
|
15
|
255
|
64
|
1093
|
|
36,9
|
17,2
|
6,7
|
23,9
|
83,2
|
|
28,7
|
3,5
|
8,0
|
Republika
II.
|
5
|
362
|
45
|
63
|
74
|
686
|
|
28,5
|
5,9
|
5,4
|
11,3
|
67,8
|
|
16,7
|
6,0
|
8,0
|
Brno
|
6
|
351
|
23
|
64
|
64
|
607
|
|
32,7
|
8,8
|
5,1
|
13,9
|
63,7
|
|
21,8
|
4,6
|
8,0
|
Vítkovice
I.
|
7
|
369
|
37
|
253
|
106
|
2552
|
|
33,3
|
4,3
|
10,2
|
14,5
|
127,8
|
|
11,3
|
8,8
|
8,0
|
Blaník
|
8
|
344
|
16
|
37
|
44
|
192
|
|
17,7
|
5,3
|
3,2
|
8,5
|
39,3
|
|
21,7
|
4,6
|
8,1
|
Sitno
|
8
|
341
|
10
|
36
|
49
|
187
|
|
18,9
|
7,7
|
3,5
|
11,2
|
43,4
|
|
25,7
|
3,9
|
8,0
|
Radhošť
|
10
|
378
|
11
|
44
|
60
|
223
|
|
20,1
|
6,9
|
3,5
|
10,4
|
43,2
|
|
24,0
|
4,2
|
8,0
|
Kriváň
|
7
|
350
|
28
|
40
|
55
|
198
|
|
14,7
|
4,2
|
3,5
|
7,7
|
43,4
|
|
17,7
|
5,7
|
8,0
|
vlastní
|
88
|
3568
|
217
|
886
|
652
|
6564
|
|
245,4
|
66,9
|
48,9
|
115,8
|
610
|
|
19,0
|
5,3
|
8,0
|
naj.
|
2
|
0
|
0
|
47
|
0
|
0
|
|
18,5
|
4,3
|
0,0
|
4,3
|
|
|
|
|
|
|
90
|
3568
|
217
|
933
|
652
|
6564
|
|
264,0
|
71,3
|
48,9
|
120,2
|
610
|
|
19,7
|
5,1
|
8,0
|
Po období vysoké
konjunktury došlo k prudkému poklesu zejm. u trampové přepravy a
při nájmech na čas. Přesto byly na sezonní odvoz cukru najaty
další cizí lodě Huntsland a Santa Lucia, které uskutečnily 2
ziskové cesty.
Celoroční provoz 10 lodí
se projevil ve zvýšené kapacitě a pomohl zmírnit negativní
důsledky vývoje konjunktury. Všechny lodě opět se ziskem,
nejlepší výsledek poprvé Košice a
to i v návratnosti. Zisk byl ovlivněn i růstem nákladů,
vyšším objemem oprav a jejich přesunem do KS (nedostatek kapacit
polských loděnic) a nepříznivým škodním průběhem.
vlastní dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
5
|
385
|
|
58
|
68
|
725
|
|
33,9
|
10,4
|
G
|
Kuba
|
32
|
1324
|
|
170
|
202
|
873
|
|
79,2
|
36,3
|
G
|
Levanta
|
19
|
300
|
|
21
|
46
|
32
|
|
12,4
|
2,3
|
G
|
ostatní
|
15
|
869
|
|
129
|
166
|
1289
|
|
49,8
|
16,6
|
B
|
cesty
|
17
|
690
|
|
508
|
170
|
3645
|
|
70,2
|
29,5
|
|
|
88
|
3568
|
|
886
|
652
|
6564
|
|
245,4
|
95,0
|
V kubánské relaci trval
nedostatek vhodného zboží v exportu a neutěšená situace v
kubánských přístavech z hlediska délky postojů, zisk zůstal
přesto na úrovni 1970 a relace i nadále dominuje. Značné snížení
zisku vykázaly cesty do Iráku v důsledku poklesu objemu
přeprav.
U BCC Ko a Ví bylo nutno
v průběhu roku přejít u časových nájmů na basi jednotlivých
cest a čs.zboží. Při poklesu
přeprav pro cizí byla rozhodující úzká spolupráce s ČFT pro
dosažení výsledků na úrovni 1970.
|