1970
V důsledku ztráty Pionýra a přírůstku Sitna se stav
lodí k začátku roku nezměnil, v průběhu roku však
dosáhl ji počtu deseti jednotek..
Dodány poslední dvě lodi
ze serie B/455 typu Blaník rovněž upravené jako Sitno,
Radhošť byla jako dvě předchozí nasazena do kubánské relace, pro níž jsou
vhodné svojí velikostí i uspořádáním, především
v exportu, Kriváň byl od počátku
pronajat na volném trhu formou časového
nájmu.
Funkce ústřední ředitel
podniku byla změněna na generální ředitel.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
8
|
|
množství
|
tis.tun
|
888,1
|
z
toho
|
G
|
6
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
863,0
|
|
B
|
2
|
|
|
naj.lodě
|
25,1
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
210,0
|
nosnost
|
tis.DWT
|
124,6
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
201,5
|
z
toho
|
G
|
56,5
|
|
|
naj.lodě
|
8,5
|
|
B
|
68,2
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
236,4
|
tonáž
|
tis.BRT
|
84,2
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
524,1
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
371,2
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
209,4
|
|
%
|
71
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
45,0
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
1,5
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
525,6
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
70,3
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
372,4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C k
rozd.
|
mil.Kč
|
70,3
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
51,7
|
prům.stav
|
osob
|
605
|
|
podíl
|
%
|
73,5
|
z
toho
|
ústředí
|
87
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
18,6
|
|
námořníci
|
518
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
Počet pracovníků rostl
pouze u lodí, v rozdělené hospodářského výsledku se výrazně
zvýšil podíl odvodů, který se přiblížil třem čtvrtinám zdrojů
k rozdělení.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Kladno
|
6
|
311
|
0
|
59
|
61
|
469
|
|
27,9
|
14,3
|
6,0
|
20,3
|
74,7
|
|
27,2
|
3,7
|
8,0
|
Jiskra
|
11
|
360
|
3
|
23
|
38
|
70
|
|
11,4
|
3,0
|
1,9
|
5,0
|
23,6
|
|
21,0
|
4,8
|
8,2
|
Košice
I.
|
11
|
353
|
13
|
278
|
89
|
1472
|
|
28,1
|
11,7
|
6,7
|
18,4
|
83,2
|
|
22,1
|
4,5
|
8,0
|
Republika
II.
|
6
|
347
|
4
|
72
|
60
|
400
|
|
31,4
|
13,8
|
5,4
|
19,3
|
67,8
|
|
28,4
|
3,5
|
8,0
|
Brno
|
6
|
344
|
5
|
72
|
67
|
650
|
|
26,2
|
8,8
|
5,1
|
13,9
|
63,7
|
|
21,8
|
4,6
|
8,0
|
Vítkovice
I.
|
7
|
304
|
16
|
259
|
83
|
2102
|
|
24,1
|
4,3
|
10,2
|
14,5
|
127,8
|
|
11,3
|
8,8
|
8,0
|
Blaník
|
9
|
327
|
14
|
37
|
48
|
208
|
|
21,3
|
10,4
|
3,2
|
13,6
|
39,3
|
|
34,6
|
2,9
|
8,1
|
Sitno
|
7
|
332
|
8
|
30
|
38
|
150
|
|
18,5
|
7,9
|
3,5
|
11,4
|
43,4
|
|
26,2
|
3,8
|
8,0
|
Radhošť
|
4
|
180
|
10
|
17
|
22
|
80
|
|
9,1
|
3,2
|
2,0
|
5,2
|
43,2
|
|
12,1
|
8,3
|
4,6
|
Kriváň
|
3
|
96
|
1
|
16
|
18
|
70
|
|
3,4
|
1,0
|
1,1
|
2,1
|
43,4
|
|
4,8
|
20,7
|
2,5
|
ostatní
|
2
|
0
|
0
|
25
|
0
|
0
|
|
8,5
|
2,0
|
0,0
|
2,0
|
|
|
|
|
|
|
72
|
2953
|
74
|
888
|
525
|
5671
|
|
210,0
|
80,4
|
45,0
|
125,4
|
610
|
|
20,6
|
4,9
|
7,4
|
Vývoj konjunkturní
situace na námořním trhu byl uspokojivý a tři čtvrtiny roku se
sazby držely na vysoké úrovni, k poklesu došlo až ve čtvrtém
čtvrtletí Větší lodě zajištovaly odvoz cukru z Kuby (pro
zajištění přepravy kontrahovaného množství byla najata i cizí loď
Probitas, která uskutečnila 2 cesty se ziskem 2 mil.Kč.) a poté s
ohledem na pokles speciálního zboží do Iraku byly provozovány i
krátkodobém časovém nájmu., což se týkalo i BCC po převážnou část
roku .
Zisk i přínos lodí
se zvýšil, návratnost naopak mírně zhoršila, ale zůstala velmi
vysoká nad dvaceti procenty. Všechny lodě opět ziskové, nejlepší
pak Blaník s téměř třicetipěti procenty
návratnosti.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
Amerika
|
2
|
88
|
|
25
|
14
|
78
|
|
5,7
|
2,1
|
G
|
Baltik
|
6
|
184
|
|
11
|
11
|
10
|
|
4,9
|
0,7
|
G
|
BSV
|
3
|
207
|
|
25
|
39
|
307
|
|
28,8
|
18,4
|
G
|
Kuba
|
29
|
1211
|
|
147
|
182
|
753
|
|
71,6
|
35,2
|
G
|
Levanta
|
1
|
22
|
|
13
|
3
|
27
|
|
1,9
|
0,7
|
G
|
ostatní
|
11
|
584
|
|
106
|
104
|
921
|
|
36,3
|
14,5
|
B
|
cesty
|
11
|
353
|
|
278
|
89
|
1472
|
|
28,1
|
13,8
|
B
|
T/C
|
7
|
304
|
|
259
|
83
|
2102
|
|
24,1
|
9,3
|
|
|
70
|
2952
|
|
863
|
525
|
5670
|
|
201,5
|
94,7
|
Na výsledku se opět
nejvíce podílí kubánská relace, kde velké lodě zajišťovaly odvoz
cukru z Kubv, menší lodě pak obstarávaly přepravu exportního
zboží. V relaci do Iráku se objem exportního zboží značně snížil,
přesto zůstává na druhém místě. Jiskra byla v polovině roku
na požadavek Čechofrachtu nasazena na odvoz řeziva z Polska
do Anglie. BCC byly po převážnou část roku pronajaty na čas cizím
nájemcům s příjmem vesměs ve volné měně, obdobné zaměstnání,
ale s nájmy na jednotlivé cesty bylo nutné koncem roku
zajistit i pro část ostatních lodí.
|