1965
Významný rok
z hlediska zásadních změn v účasti čínské strany, která
v průběhu roku stáhla z provozu 4 lodě, naproti tomu
česká strana zařadila další jednotku.
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
počet
|
12
|
|
přeprava
|
|
|
z
toho
|
čs.
|
5
|
|
množství
|
tis.tun
|
713,9
|
|
čín.
|
7
|
|
z
toho
|
čs
lodě
|
425,0
|
kapacita
|
|
|
|
|
čín.lodě
|
289,0
|
nosnost
|
tis.DWT
|
139,1
|
|
|
naj.lodě
|
|
tonáž
|
tis.BRT
|
91,0
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
84,4
|
hodnota
|
|
|
|
z
toho
|
čs.lodě
|
43,2
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
258,9
|
|
|
čínské
|
41,2
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
189,0
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
%
|
73,0
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
118,3
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
výsledky
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
260,0
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
85,0
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
189,7
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
13,3
|
pracovníci
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
1,4
|
úhrnem
|
osob
|
570
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
32,9
|
z
toho
|
ústředí
|
109
|
|
z
toho
|
čs.
|
23,8
|
|
námořníci
|
461
|
|
|
čín.
|
9,1
|
Čs.lodě tak získaly
dominantní postavení v počtu lodí i jejich přepravní
kapacitě, což se odrazilo výrazně v objemech přepravy nejen
v množství, ale i v hodnotě dopravného a zejména pak
v zisku. Ten vzrostl proti předchozímu roku o 3 mil.Kč a
čs.strana se na něm podílela 72%.
dle
lodí
|
provozní
výsledky
|
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
FU
|
5
|
279
|
19
|
23
|
45
|
178
|
|
5,4
|
1,4
|
0,7
|
2,1
|
16,0
|
|
13,1
|
7,6
|
4,1
|
LI
|
4
|
341
|
16
|
35
|
42
|
281
|
|
4,3
|
-0,2
|
1,4
|
1,2
|
25,0
|
|
4,6
|
21,6
|
5,5
|
DU
|
3
|
252
|
0
|
32
|
46
|
291
|
|
5,1
|
2,1
|
0,8
|
2,9
|
22,8
|
|
12,5
|
8,0
|
3,3
|
M
I.
|
4
|
335
|
0
|
37
|
43
|
345
|
|
6,1
|
2,0
|
1,1
|
3,2
|
20,9
|
|
15,3
|
6,5
|
5,5
|
OST
|
5
|
139
|
13
|
95
|
23
|
267
|
|
2,3
|
-0,1
|
0,7
|
0,6
|
30,5
|
|
2,1
|
48,4
|
2,3
|
OR
I.
|
4
|
311
|
0
|
31
|
28
|
199
|
|
6,4
|
2,9
|
1,1
|
4,0
|
22,7
|
|
17,7
|
5,7
|
5,0
|
KL
|
7
|
340
|
36
|
63
|
43
|
319
|
|
12,7
|
8,1
|
1,3
|
9,4
|
23,7
|
|
39,4
|
2,5
|
5,5
|
OK
I.
|
4
|
347
|
22
|
35
|
44
|
331
|
|
7,2
|
1,6
|
1,1
|
2,8
|
20,7
|
|
13,3
|
7,5
|
5,5
|
PI
|
10
|
369
|
15
|
22
|
66
|
137
|
|
5,1
|
2,2
|
0,6
|
2,8
|
10,4
|
|
27,0
|
3,7
|
5,5
|
JI
|
8
|
342
|
14
|
19
|
54
|
112
|
|
4,3
|
1,5
|
0,6
|
2,1
|
11,0
|
|
19,3
|
5,2
|
5,5
|
KO
I.
|
8
|
376
|
16
|
196
|
102
|
1389
|
|
9,9
|
4,1
|
1,5
|
5,5
|
26,4
|
|
20,9
|
4,8
|
5,5
|
RE
II.
|
8
|
298
|
48
|
82
|
49
|
414
|
|
11,8
|
6,8
|
1,6
|
8,4
|
29,0
|
|
29,0
|
3,4
|
5,5
|
BR
|
5
|
156
|
1
|
43
|
29
|
197
|
|
3,8
|
1,5
|
0,8
|
2,3
|
29,0
|
|
7,9
|
12,7
|
2,7
|
|
75
|
3885
|
200
|
714
|
614
|
4461
|
|
84,4
|
34,0
|
13,2
|
47,2
|
288
|
|
16,4
|
6,1
|
4,6
|
Přestože byly odprodány
(předány čínské straně) 4 lodě – (Orava I., Ostrava, Dukla a
Fučík), a přibyla pouze jediná čs.loď Brno (sesterská loď
lodi Republika II, s jeřáby polské výroby, rovněž ze štětínské
loděnice v Polsku), snížila se pouze přepravní kapacita a výkony,
nikoli však hospodářské výsledky. Mírnou ztrátu vykázaly pouze
lodě Lidice a Ostrava.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
9
|
390
|
|
19
|
71
|
143
|
|
4,6
|
1,5
|
G
|
DV
|
21
|
1760
|
|
177
|
223
|
1556
|
|
33,4
|
10,6
|
G
|
Kuba
|
29
|
1087
|
|
214
|
171
|
1065
|
|
33,1
|
19,6
|
G
|
Levanta
|
1
|
64
|
|
4
|
6
|
11
|
|
0,5
|
0,0
|
G
|
ostatní
|
2
|
70
|
|
9
|
18
|
29
|
|
0,6
|
-0,2
|
B
|
cesty
|
8
|
376
|
|
196
|
102
|
1390
|
|
9,9
|
4,0
|
T
|
tanker
|
5
|
138
|
|
95
|
23
|
267
|
|
2,3
|
0,3
|
|
|
75
|
3885
|
|
714
|
614
|
4461
|
|
84,4
|
35,7
|
Lodě provozovány v obvyklých
relacích DV, indické, kubánské a brazilské. Velmi dobrých
výsledků bylo dosaženo ve všech relacích zajištěním dostatku
kvalitního zboží, což se projevilo ve vysokých docílených
sazbách, pouze v kubánské relaci se koncem roku snížilo množství
a zhoršila skladba exportního zboží. Podíl kubánské relace činil
v zisku 55, v DV relaci činil podíl 30%, podíl rudovce
vzrostl na 11%. U malých lodí Pionýr a Jiskra byla uplatněna
celoroční koncepce střídavého provozu v indické a kubánské relaci
podle připravenosti zboží.
|