1981
V rychlém sledu byly do provozu uvedeny zbývající tři
lodě série Slapy, Lipno a Orava II. Jednalo se o lodě
univerzálního typu. Jejich konstrukce byla vhodná pro přepravu
kusových i hromadných nákladů, ale byly také schopny pojmout až
250 kusů kontejnerů. Šlo o velmi efektivní již značně
automatizované lodě s velmi dobrými manévrovacími a dalšími
vlastnostmi.
Prodána loď Brno řeckému
rejdaři pro další provoz.
K počátku rok však
počet lodí zůstal nezměněn, změnily se pouze kapacitní údaje a
hodnota (v roce 1980 vyřazena malá Jiskra a do provozu uvedena
větší Orlík II.)
stav k
1.1.
|
|
|
|
za
rok
|
|
|
lodě
|
|
|
|
přeprava
|
|
|
celkem
|
počet
|
12
|
|
množství
|
tis.tun
|
1463,9
|
z
toho
|
G
|
7
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
1463,9
|
|
B
|
5
|
|
|
naj.lodě
|
0,0
|
kapacita
|
|
|
|
dopravné
|
mil.Kčs
|
554,5
|
nosnost
|
tis.DWT
|
233,8
|
|
z
toho
|
vl.lodě
|
554,5
|
z
toho
|
G
|
68,2
|
|
|
naj.lodě
|
|
|
B
|
165,7
|
|
prům.sazba
|
Kč/1
t
|
378,8
|
tonáž
|
tis.BRT
|
154,9
|
|
příjmy
za
|
cestující
|
|
hodnota
|
|
|
|
|
|
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
934,2
|
|
výsledky
|
|
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
399,3
|
|
výkony
|
mil.Kč
|
576,6
|
|
%
|
43
|
|
odpisy
|
mil.Kč
|
74,5
|
ZP
ČNP
|
|
|
|
režie
|
mil.Kč
|
16,5
|
pořiz.
|
mil.Kčs
|
951,2
|
|
zisk
|
mil.Kč
|
135,5
|
zůst.
|
mil.Kčs
|
409,3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k
rozdělení
|
mil.Kč
|
135,5
|
pracovníci
|
|
|
|
odvody
|
mil.Kč
|
108,2
|
prům.stav
|
osob
|
925
|
|
podíl
|
%
|
79,8
|
z
toho
|
ústředí
|
132
|
|
příděly
fondům
|
mil.Kč
|
27,3
|
|
námořníci
|
793
|
|
nerozd.HV
|
mil.Kč
|
|
Výrazný růst počtu
námořníků v souvislosti s rozšířením počtu lodí.
V ústředí menší přírůstek v počtu osob než u režijních
nákladů. Příděl fondům se zvýšil díky lepšímu HV.
dle
lodí
|
|
provozní
výsledky
|
tuno
|
|
finanční
výsledky
|
|
poř.
|
|
návratnost
|
odp.
|
loď
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
odp.
|
přínos
|
hodn.
|
|
%
|
roky
|
%
|
Košice
I.
|
16
|
337
|
20
|
383
|
49
|
605
|
|
47,4
|
15,2
|
0,0
|
15,2
|
69,7
|
|
21,8
|
4,6
|
0,0
|
Brno
|
5
|
286
|
19
|
68
|
41
|
409
|
|
27,4
|
9,5
|
0,0
|
9,5
|
55,3
|
|
17,3
|
5,8
|
0,1
|
Vítkovice
I.
|
4
|
337
|
30
|
137
|
50
|
830
|
|
41,1
|
18,3
|
5,6
|
23,9
|
106,6
|
|
22,4
|
4,5
|
5,3
|
Blaník
|
6
|
358
|
16
|
26
|
57
|
187
|
|
40,3
|
12,7
|
2,0
|
14,7
|
35,6
|
|
41,3
|
2,4
|
5,5
|
Sitno
|
8
|
334
|
29
|
20
|
36
|
117
|
|
34,0
|
8,9
|
1,8
|
10,7
|
34,5
|
|
31,0
|
3,2
|
5,3
|
Radhošť
|
9
|
326
|
22
|
26
|
38
|
103
|
|
31,7
|
10,0
|
1,8
|
11,7
|
34,8
|
|
33,7
|
3,0
|
5,1
|
Kriváň
|
7
|
346
|
49
|
22
|
15
|
39
|
|
41,0
|
22,7
|
2,0
|
24,7
|
34,5
|
|
71,5
|
1,4
|
5,8
|
Praha
|
8
|
325
|
29
|
209
|
54
|
1176
|
|
49,7
|
16,2
|
4,8
|
21,0
|
92,9
|
|
22,6
|
4,4
|
5,2
|
Mír
II.
|
3
|
294
|
31
|
31
|
29
|
241
|
|
20,9
|
3,1
|
3,5
|
6,5
|
74,2
|
|
8,8
|
11,3
|
4,7
|
Bratislava
|
6
|
291
|
77
|
175
|
55
|
932
|
|
40,1
|
0,1
|
5,7
|
5,8
|
105,1
|
|
5,5
|
18,2
|
5,4
|
Třinec
|
7
|
332
|
14
|
215
|
60
|
1061
|
|
51,3
|
9,8
|
9,6
|
19,5
|
129,3
|
|
15,0
|
6,6
|
7,5
|
Orlík
II.
|
5
|
319
|
37
|
68
|
48
|
454
|
|
47,3
|
1,0
|
14,0
|
15,0
|
194,9
|
|
7,7
|
13,0
|
7,2
|
Slapy
|
4
|
249
|
0
|
51
|
38
|
345
|
|
40,1
|
5,8
|
8,0
|
13,8
|
172,0
|
|
8,0
|
12,4
|
4,7
|
Lipno
|
2
|
148
|
6
|
15
|
26
|
87
|
|
12,5
|
2,3
|
5,9
|
8,2
|
170,8
|
|
4,8
|
20,9
|
3,5
|
Orava
II.
|
2
|
72
|
0
|
18
|
8
|
31
|
|
29,7
|
16,7
|
2,3
|
19,0
|
175,8
|
|
10,8
|
9,2
|
1,3
|
|
92
|
4354
|
379
|
1464
|
604
|
6617
|
|
554,5
|
152,2
|
67,0
|
219,2
|
1486
|
|
14,8
|
6,8
|
4,5
|
Vysoká úroveň námořních
sazeb z minulého roku začala od letního období pomalu klesat, s
hlubokým propadem na konci roku na úroveň 1978-9, celkový roční
výsledek se zlepšil v zisku i přínosu, ale v důsledku
zvýšení pořizovací hodnoty přírůstkem nových lodí zhoršil
v návratnosti.. Všechny skončily se ziskem, byť
s velkými rozdíly u jednotlivých lodí, nejlépe
šestitisícovky (Kriváň dokonce s návratností přes sedmdesát
procent, naopak 5 lodí pod 10%.
dle
relací
|
|
|
|
|
|
tuno
|
|
|
prov.
|
kat.
|
relace
|
cest
|
EČ
|
|
tuny
|
míle
|
míle
|
|
tržby
|
zisk
|
G
|
BSV
|
16
|
985
|
|
122
|
128
|
880
|
|
118,4
|
30,5
|
G
|
DV
|
3
|
188
|
|
35
|
25
|
240
|
|
17,8
|
5,9
|
G
|
Kuba
|
8
|
453
|
|
75
|
83
|
400
|
|
54,4
|
18,2
|
G
|
Levanta
|
11
|
286
|
|
12
|
12
|
11
|
|
45,8
|
30,4
|
G
|
ostatní
|
13
|
820
|
|
102
|
88
|
308
|
|
88,5
|
44,7
|
B
|
cesty
|
27
|
662
|
|
772
|
120
|
2601
|
|
133,4
|
65,6
|
B
|
T/C
|
14
|
960
|
|
346
|
148
|
2003
|
|
96,2
|
48,8
|
|
|
92
|
4354
|
|
1464
|
604
|
6443
|
|
554,5
|
244,1
|
Trampová i liniová
tonáže byla zaměstnána obdobně jako v minulém roce, pro válečný
stav mezi Irákem a Iránem bylo omezeno a ve druhém pololetí zcela
znemožněno najíždění Perského zálivu, současně se projevil růst
nákladů a přikládek ze Skandinávie a západní Evropy, takže volná
tonáž byla použita pro posílení levantské relace vyššího objemu
zboží HTS a v 8 případech pronajata na čas cizímu nájemci, na
Kubu bylo uskutečněno 7 cest.
Největší podíl zaujímají
relačně nespecifikované cesty liniových lodí (18%), po 12% zisku
bylo vyprodukováno v relacích levantské a BSV , podíl BCC
činil 47%.
|