Labe
Druhá loď polského
kontraktu. Na stejném skluzu jako Dunaj
byl dne 1.6.1986 položen kýl sesterské lodi.
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
|
od
|
|
11.08.89
|
|
délka
|
m
|
195,2
|
provoz
|
|
24.12.97
|
|
šířka
|
m
|
25,3
|
roků
|
|
8,4
|
|
ponor
|
m
|
10,7
|
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
rok
|
|
1989
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Štětín
|
|
výrobce
|
|
Sulzer
|
země
|
|
Polsko
|
|
KS
|
HP
|
10200,0
|
druh
|
|
hrom.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
14,5
|
|
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
28,0
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
21399
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
33230
|
|
PH
SC
|
mil.Kč
|
|
prostor
|
m3
|
47179
|
|
PH
VRCV
|
mil.Kč
|
210,7
|
Loď se stejnými
technickými parametry jako Dunaj.
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční výsledky
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1989
|
2
|
109
|
4
|
52
|
17
|
394
|
13,3
|
4,2
|
4,3
|
8,5
|
4,0
|
24,8
|
2,1
|
1990
|
9
|
354
|
14
|
252
|
72
|
1409
|
51,0
|
8,8
|
16,3
|
25,1
|
11,9
|
8,4
|
7,7
|
1991
|
8
|
353
|
1
|
238
|
77
|
1748
|
98,6
|
35,5
|
16,2
|
51,7
|
24,5
|
4,1
|
7,7
|
1992
|
6
|
389
|
0
|
171
|
66
|
1514
|
86,5
|
33,7
|
17,9
|
51,6
|
24,5
|
4,1
|
8,5
|
1993
|
6
|
338
|
17
|
167
|
72
|
1637
|
78,3
|
28,5
|
13,7
|
42,2
|
20,0
|
5,0
|
6,5
|
1994
|
7
|
356
|
1
|
202
|
63
|
1187
|
63,2
|
3,0
|
14,2
|
17,2
|
8,1
|
12,3
|
6,7
|
1995
|
6
|
375
|
6
|
171
|
58
|
1650
|
61,7
|
17,9
|
14,2
|
32,2
|
15,3
|
6,6
|
6,7
|
1996
|
9
|
359
|
9
|
256
|
87
|
2475
|
92,6
|
16,9
|
14,2
|
31,1
|
14,8
|
6,8
|
6,7
|
1997
|
12
|
361
|
12
|
342
|
116
|
3300
|
72,4
|
38,0
|
10,8
|
48,8
|
23,2
|
4,3
|
5,1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65
|
2994
|
63
|
1851
|
628
|
15314
|
617,6
|
186,4
|
121,9
|
308,3
|
16,3
|
6,2
|
6,4
|
První půlmilionu tun
přepravila loď v roce 1991, první milion v roce 1994,
půlmiliontá míle byla ujeta v roce 1996.
Stejně jako Dunaj loď
prokázala správnost orientace na BCC, schopné konkurovat na
světovém námořním trhu. Výsledky ve všech letech aktivní, za 8
let provozu vyprodukovala loď téměř o polovinu své pořizovací
hodnoty navíc a vykázala vysoké kvalitativní parametry
návratnosti.
V roce 1996 byl
převeden dceřinné společnosti COS Uranus Malta, prodán holandské společnosti Van
Ommeren, kde jezdil pod jménem
Kieldrecht (technické řízení ČNP Praha).
|