Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

Labe

Druhá loď polského kontraktu. Na stejném skluzu jako Dunaj byl dne 1.6.1986 položen kýl sesterské lodi.

 

v provozu




rozměry



od


11.08.89


délka

m

195,2

provoz


24.12.97


šířka

m

25,3

roků


8,4


ponor

m

10,7








stavba




hlavní stroj



rok


1989


druh


vznětový

místo


Štětín


výrobce


Sulzer

země


Polsko


KS

HP

10200,0

druh


hrom.


rychl.

míle/hod.

14,5





spotř.

tuny/den

28,0

parametry







tonáž

BRT

21399


poř.hodnota



nosnost

DWT

33230


PH SC

mil.Kč


prostor

m3

47179


PH VRCV

mil.Kč

210,7


Loď se stejnými technickými parametry jako Dunaj.



     provozní výsledky


tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest


MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%















1989

2

109

4

52

17

394

13,3

4,2

4,3

8,5

4,0

24,8

2,1

1990

9

354

14

252

72

1409

51,0

8,8

16,3

25,1

11,9

8,4

7,7

1991

8

353

1

238

77

1748

98,6

35,5

16,2

51,7

24,5

4,1

7,7

1992

6

389

0

171

66

1514

86,5

33,7

17,9

51,6

24,5

4,1

8,5

1993

6

338

17

167

72

1637

78,3

28,5

13,7

42,2

20,0

5,0

6,5

1994

7

356

1

202

63

1187

63,2

3,0

14,2

17,2

8,1

12,3

6,7

1995

6

375

6

171

58

1650

61,7

17,9

14,2

32,2

15,3

6,6

6,7

1996

9

359

9

256

87

2475

92,6

16,9

14,2

31,1

14,8

6,8

6,7

1997

12

361

12

342

116

3300

72,4

38,0

10,8

48,8

23,2

4,3

5,1
















65

2994

63

1851

628

15314

617,6

186,4

121,9

308,3

16,3

6,2

6,4


První půlmilionu tun přepravila loď v roce 1991, první milion v roce 1994, půlmiliontá míle byla ujeta v roce 1996.

Stejně jako Dunaj loď prokázala správnost orientace na BCC, schopné konkurovat na světovém námořním trhu. Výsledky ve všech letech aktivní, za 8 let provozu vyprodukovala loď téměř o polovinu své pořizovací hodnoty navíc a vykázala vysoké kvalitativní parametry návratnosti.

V roce 1996 byl převeden dceřinné společnosti COS Uranus  Malta, prodán holandské společnosti Van Ommeren,  kde jezdil pod jménem Kieldrecht (technické řízení ČNP Praha).





© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz