Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

Košice II.

Druhá z lodí pro přepravu hromadného substrátu stavěné pro nás v jugoslávské loděni 3.máj v Rijece.


v provozu




rozměry



od


29.12.89


délka



provoz


25.11.97


šířka

m

196,3

roků


7,9


ponor

m

28,0






m

11,2

stavba




hlavní stroj



rok


1989


druh



místo


Rijeka


výrobce


vznětový

země


Jugo


KS


Sulzer

druh


hrom.


rychl.

HP

9970,0


parametry



spotř.

míle/hod.

14,0

parametry





tuny/den

27,0

tonáž

BRT

26128


poř.hodnota



nosnost

DWT

40908


PH SC



prostor

m3

51094


PH VRCV

mil.Kč

175,8


Parametry stejné jako u předchozí jednotky z této loděnice.



     provozní výsledky


tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest


MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%















1990

6

290

28

211

57

1189

46,3

0,3

16,5

16,8

9,6

10,5

9,4

1991

7

388

4

242

66

1635

106,7

39,6

20,5

60,0

34,1

2,9

11,6

1992

6

372

9

226

79

1768

74,9

22,9

19,8

42,7

24,3

4,1

11,3

1993

8

341

14

300

54

1589

112,1

70,9

0,0

70,9

40,3

2,5

0,0

1994

8

382

2

283

61

1700

113,6

62,5

0,0

62,5

35,5

2,8

0,0

1995

9

340

15

325

82

2939

116,7

50,4

0,0

50,4

28,7

3,5

0,0

1996

10

381

16

361

91

3266

129,6

18,8

0,0

18,8

10,7

9,4

0,0

1997

7

295

11

252

63

2286

73,9

22,9

15,5

38,4

21,9

4,6

8,8
















61

2789

99

2199

552

16372

773,9

288,3

72,3

360,6

25,6

3,9

5,1


První půlmilionu tun přepravila loď v roce 1992, první milion v roce 1994, stihla ještě druhý milion v roce 1997, půlmiliontá míle byla ujeta v roce 1997.

Stejně jako ostatní BCC, stavěné v tomto období, loď prokázala správnost orientace plavidla, schopná konkurovat na světovém námořním trhu. Výsledky ve všech letech aktivní, za 8 let provozu vyprodukovala loď také dvojnásobek své pořizovací hodnoty a vykázala nadprůměrně vysoké kvalitativní parametry návratnosti.

V roce 1996 byl převeden dceřinné společnosti COS Mercury Malta, prodán holandské společnosti Van Ommeren,  kde jezdil pod jménem Papendrecht (technické řízení ČNP Praha).





© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz