Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

Lidice

druhá čínská loď, postavená (jako první novostavba) ve finském Turku (Shipyard Wärtsila) v roce 1954 (na tehdejší dobu velmi moderní loď s nástavbou rozdělenou na dvě části (v přední navifgační můstek a kormidelna, kabiny velitele a palubnách důstojníků, v zadní strojovna, kajuty strojních důstojníků a většiny mužstva, kuchyně a jídelna) s kvalitním a pohodlným interiérem a saunou,  jako naše první loď poháněná jednoduchým a spolehlivým vznětovým motorem, vybavená 30tunovým jeřáberm.


v provozu




rozměry



od


14.11.54


délka

m

139,4

do


29.11.66


šířka

m

17,6

roků


12,0


ponor

m

7,9








stavba




hlavní stroj



rok


1954


druh


vznětový

místo


Turku


výrobce


MAN

země


Finsko


KS

HP

6300,0

druh


kus.


rychl.

míle/hod.

15,1





spotř.

tuny/den

22,4

parametry







tonáž

BRT

5659


poř.hodnota



nosnost

DWT

8500


PH SC

mil.Kč

25,0

prostor

m3

14120


PH VRCV

mil.Kč

74,9


Na první plavbu se vydala koncem roku 1954 s velitelem kpt.Freyem, kterého střídal kpt.Horčic a Makový, od konce roku 1959 velelo lodi 5 sovětských kapitánů a čs.kpt.Fojtů. Loď byla zpočátku provozována v dálěnvýchodní relaci mezi tradičními evropskými  a čínskými přístavy, od roku 1962 do 1964 uskutečnila po 10 cestách na Kubu a zpět .


Maxima a minima byla dosažena na těchto cestách:

 

ukazatel

jedn.


cesta

směr

od

do


odkud

kam

počet












čas

dní

nejvíce

68

out

7.2.65

11.6.65


Štětín

Dairen

124



nejméně

32

M

4.11.59

22.11.59


Pasuo

Tsingtao

18












vzdálenost

mil

nejvíce

14

in

17.11.56

19.1.57


Tsamkong

Gdynia

14448



nejméně

32

M

4.11.59

22.11.59


Pasuo

Tsingtao

3188












přeprava

tun

nejvíce

30

in

6.6.59

28.8.59


Haiphong

Constantza

15199



nejméně

65

in

5.9.64

26.9.64


Havana

Štětín

2600


V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):

 


     provozní výsledky


tuno

      finanční výsledky


      návratnost

odp.

rok

cest


MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%















1955

7

357

25

53

68

482

8,2

0,9

0,7

1,6

6,4

15,6

2,7

1956

6

352

0

50

60

414

9,2

3,3

1,4

4,7

18,8

5,3

5,5

1957

6

346

12

47

67

508

9,8

3,3

1,4

4,7

18,7

5,4

5,5

1958

7

353

0

53

63

456

8,9

2,4

1,4

3,8

15,3

6,5

5,5

1959

6

376

16

49

57

307

7,0

1,0

1,4

2,4

9,5

10,5

5,5

1960

6

356

13

45

58

395

6,0

1,0

1,4

2,4

9,6

10,4

5,5

1961

6

336

16

44

59

323

5,1

0,3

1,4

1,7

6,7

14,8

5,5

1962

5

353

28

32

48

254

5,4

1,2

1,4

2,5

10,2

9,8

5,5

1963

9

367

18

56

53

312

11,9

7,5

1,4

8,8

35,4

2,8

5,5

1964

8

344

4

39

46

206

9,2

6,5

1,4

7,9

31,5

3,2

5,5

1965

4

341

16

35

42

281

4,3

-0,2

1,4

1,2

4,6

21,6

5,5

1966

5

358

11

38

50

354

5,2

0,2

1,4

1,6

6,3

15,9

5,5
















75

4239

159

541

669

4294

90,2

27,4

15,8

43,2

14,4

6,9

5,3

 

Výsledky kubánských cest jsou  jsou i neúspěšnějšími z hlediska dosaženého zisku i návratnosti pořizovací hodnoty (v letech 1963  1964), jediným ztrátovým rokem je rok 1965. Celkový přínos z provozu je o 76% vyšší než pořizovací hodnota což představuje návratnost 14,7% za rok.

Do výsledků není započítána poslední exportní cesta 76 out na DV, kde byla v  Dairenu předána 23.2.1967 čínskému partnerovi (COSCO).





© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz