Lidice
druhá čínská
loď, postavená (jako první novostavba) ve
finském Turku (Shipyard Wärtsila) v roce 1954 (na tehdejší
dobu velmi moderní loď s nástavbou rozdělenou na dvě části (v
přední navifgační můstek a kormidelna, kabiny velitele a
palubnách důstojníků, v zadní strojovna, kajuty strojních
důstojníků a většiny mužstva, kuchyně a jídelna) s kvalitním
a pohodlným interiérem a saunou,
jako naše první loď poháněná jednoduchým a spolehlivým vznětovým
motorem, vybavená 30tunovým jeřáberm.
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
|
od
|
|
14.11.54
|
|
délka
|
m
|
139,4
|
do
|
|
29.11.66
|
|
šířka
|
m
|
17,6
|
roků
|
|
12,0
|
|
ponor
|
m
|
7,9
|
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
rok
|
|
1954
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Turku
|
|
výrobce
|
|
MAN
|
země
|
|
Finsko
|
|
KS
|
HP
|
6300,0
|
druh
|
|
kus.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
15,1
|
|
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
22,4
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
5659
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
8500
|
|
PH
SC
|
mil.Kč
|
25,0
|
prostor
|
m3
|
14120
|
|
PH
VRCV
|
mil.Kč
|
74,9
|
Na první plavbu se
vydala koncem roku 1954 s velitelem kpt.Freyem, kterého
střídal kpt.Horčic a Makový, od konce roku 1959 velelo lodi 5
sovětských kapitánů a čs.kpt.Fojtů. Loď byla zpočátku provozována
v dálěnvýchodní relaci mezi tradičními
evropskými a čínskými přístavy, od
roku 1962 do 1964 uskutečnila po 10 cestách na Kubu a zpět
.
Maxima a minima byla
dosažena na těchto cestách:
ukazatel
|
jedn.
|
|
cesta
|
směr
|
od
|
do
|
|
odkud
|
kam
|
počet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
čas
|
dní
|
nejvíce
|
68
|
out
|
7.2.65
|
11.6.65
|
|
Štětín
|
Dairen
|
124
|
|
|
nejméně
|
32
|
M
|
4.11.59
|
22.11.59
|
|
Pasuo
|
Tsingtao
|
18
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vzdálenost
|
mil
|
nejvíce
|
14
|
in
|
17.11.56
|
19.1.57
|
|
Tsamkong
|
Gdynia
|
14448
|
|
|
nejméně
|
32
|
M
|
4.11.59
|
22.11.59
|
|
Pasuo
|
Tsingtao
|
3188
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
přeprava
|
tun
|
nejvíce
|
30
|
in
|
6.6.59
|
28.8.59
|
|
Haiphong
|
Constantza
|
15199
|
|
|
nejméně
|
65
|
in
|
5.9.64
|
26.9.64
|
|
Havana
|
Štětín
|
2600
|
V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto
výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční výsledky
|
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1955
|
7
|
357
|
25
|
53
|
68
|
482
|
8,2
|
0,9
|
0,7
|
1,6
|
6,4
|
15,6
|
2,7
|
1956
|
6
|
352
|
0
|
50
|
60
|
414
|
9,2
|
3,3
|
1,4
|
4,7
|
18,8
|
5,3
|
5,5
|
1957
|
6
|
346
|
12
|
47
|
67
|
508
|
9,8
|
3,3
|
1,4
|
4,7
|
18,7
|
5,4
|
5,5
|
1958
|
7
|
353
|
0
|
53
|
63
|
456
|
8,9
|
2,4
|
1,4
|
3,8
|
15,3
|
6,5
|
5,5
|
1959
|
6
|
376
|
16
|
49
|
57
|
307
|
7,0
|
1,0
|
1,4
|
2,4
|
9,5
|
10,5
|
5,5
|
1960
|
6
|
356
|
13
|
45
|
58
|
395
|
6,0
|
1,0
|
1,4
|
2,4
|
9,6
|
10,4
|
5,5
|
1961
|
6
|
336
|
16
|
44
|
59
|
323
|
5,1
|
0,3
|
1,4
|
1,7
|
6,7
|
14,8
|
5,5
|
1962
|
5
|
353
|
28
|
32
|
48
|
254
|
5,4
|
1,2
|
1,4
|
2,5
|
10,2
|
9,8
|
5,5
|
1963
|
9
|
367
|
18
|
56
|
53
|
312
|
11,9
|
7,5
|
1,4
|
8,8
|
35,4
|
2,8
|
5,5
|
1964
|
8
|
344
|
4
|
39
|
46
|
206
|
9,2
|
6,5
|
1,4
|
7,9
|
31,5
|
3,2
|
5,5
|
1965
|
4
|
341
|
16
|
35
|
42
|
281
|
4,3
|
-0,2
|
1,4
|
1,2
|
4,6
|
21,6
|
5,5
|
1966
|
5
|
358
|
11
|
38
|
50
|
354
|
5,2
|
0,2
|
1,4
|
1,6
|
6,3
|
15,9
|
5,5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
75
|
4239
|
159
|
541
|
669
|
4294
|
90,2
|
27,4
|
15,8
|
43,2
|
14,4
|
6,9
|
5,3
|
Výsledky kubánských cest jsou jsou
i neúspěšnějšími z hlediska dosaženého zisku i návratnosti
pořizovací hodnoty (v letech 1963
1964), jediným ztrátovým rokem je rok 1965. Celkový přínos
z provozu je o 76% vyšší než pořizovací hodnota což
představuje návratnost 14,7% za rok.
Do výsledků není
započítána poslední exportní cesta 76 out na DV, kde byla v
Dairenu předána 23.2.1967 čínskému partnerovi
(COSCO).
|