Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

Orlík I.

poslední, v pořadí již sedmá čínská loď (původně loď Ho-ping postavená v Gdaňsku roku 1958 (typ Novotko), provozovaná v Chipolbroku jako  Frederik Chopin, (nákladové prostory se zakrývaly pontony, které se však v praxi neosvědčily), vůbec nejrychlejší loď floty 15,5 uzle – motor Fiat 8000 KS s vysokou spotřebou  31 tun/den, s kajutami pro 12 cestujících)


v provozu




rozměry



od


26.04.60


délka

m

146,5

provoz


03.11.66


šířka

m

19,4

roků


6,5


ponor

m

8,4








stavba




hlavní stroj



rok


1958


druh


vznětový

místo


Gdaňsk


výrobce


Fiat

země


Polsko


KS

HP

8000,0

druh


kus.


rychl.

míle/hod.

15,5





spotř.

tuny/den

31,0

parametry







tonáž

BRT

6785


poř.hodnota



nosnost

DWT

10350


PH SC

mil.Kč

20,7

prostor

m3

19202


PH VRCV

mil.Kč

62,1


Provoz v dálněvýchodní relaci, ale podívala se i do Australie a na Kubu. Velení z počátku Číňané, poté kpt.Frey, Sovět a 2 čeští Novotný a Trnka.


Maxima a minima byla dosažena na těchto cestách:



















ukazatel

jedn.


cesta

směr

od


do


odkud

kam

počet













čas

dní

nejvíce

4

out

25.11.60


20.03.61


Rijeka

Whampoa

115



nejméně

17

in

21.12.63


31.01.64


Matanzas

Casablanca

41













vzdálenost

mil

nejvíce

16

M

14.10.63


21.12.63


Haiphong

Matanzas

13466



nejméně

18

in

31.01.64


18.03.64


Casablanca

Hamburg

1675













přeprava

tun

nejvíce

11

in

26.07.62


30.09.62


Whampoa

Gdynia

10900



nejméně

8

out

11.10.61


02.02.62


Terst

Whampoa

6463


V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):



     provozní výsledky


tuno

finanční výsledky


návratnost

odp.

rok

cest


MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%















1960

3

210

3

27

28

228

4,7

1,6

0,8

2,4

11,5

8,7

3,7

1961

4

280

41

37

39

228

4,2

0,7

1,1

1,9

9,0

11,1

5,5

1962

5

434

0

41

52

345

9,5

3,1

1,1

4,3

20,6

4,9

5,5

1963

4

250

117

36

40

319

8,2

1,3

1,1

2,4

11,7

8,6

5,5

1964

6

332

30

56

50

379

9,4

0,4

1,1

1,6

7,6

13,2

5,5

1965

4

347

22

35

44

331

7,2

1,6

1,1

2,8

13,3

7,5

5,5

1966

4

315

2

35

41

345

6,4

2,6

1,1

3,7

18,0

5,6

5,5
















30

2168

215

268

295

2174

49,6

11,4

7,6

19,0

13,1

7,6

5,2


Výsledek vždy aktivní, přínos uhradil téměř pořizovací hodnotu při průměrné návratnosti 13,1%. Mimoexploatační čas 9% především v důsledku dlouhého dokování v roce 1963.

Do výsledků není započítána poslední exportní cesta 31 out na DV, kde byla v  Dairenu předána 17.1.1967 čínskému partnerovi (COSCO).





© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz