Orlík I.
poslední, v pořadí
již sedmá čínská loď (původně loď
Ho-ping postavená v Gdaňsku roku
1958 (typ Novotko), provozovaná v Chipolbroku
jako Frederik Chopin, (nákladové prostory
se zakrývaly pontony, které se však v praxi
neosvědčily), vůbec nejrychlejší loď floty 15,5 uzle – motor Fiat
8000 KS s vysokou spotřebou 31
tun/den, s kajutami pro 12 cestujících)
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
|
od
|
|
26.04.60
|
|
délka
|
m
|
146,5
|
provoz
|
|
03.11.66
|
|
šířka
|
m
|
19,4
|
roků
|
|
6,5
|
|
ponor
|
m
|
8,4
|
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
rok
|
|
1958
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Gdaňsk
|
|
výrobce
|
|
Fiat
|
země
|
|
Polsko
|
|
KS
|
HP
|
8000,0
|
druh
|
|
kus.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
15,5
|
|
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
31,0
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
6785
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
10350
|
|
PH
SC
|
mil.Kč
|
20,7
|
prostor
|
m3
|
19202
|
|
PH
VRCV
|
mil.Kč
|
62,1
|
Provoz
v dálněvýchodní relaci, ale podívala se i do Australie a na
Kubu. Velení z počátku Číňané, poté kpt.Frey, Sovět a 2
čeští Novotný a Trnka.
Maxima a minima
byla dosažena na těchto cestách:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ukazatel
|
jedn.
|
|
cesta
|
směr
|
od
|
|
do
|
|
odkud
|
kam
|
počet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
čas
|
dní
|
nejvíce
|
4
|
out
|
25.11.60
|
|
20.03.61
|
|
Rijeka
|
Whampoa
|
115
|
|
|
nejméně
|
17
|
in
|
21.12.63
|
|
31.01.64
|
|
Matanzas
|
Casablanca
|
41
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vzdálenost
|
mil
|
nejvíce
|
16
|
M
|
14.10.63
|
|
21.12.63
|
|
Haiphong
|
Matanzas
|
13466
|
|
|
nejméně
|
18
|
in
|
31.01.64
|
|
18.03.64
|
|
Casablanca
|
Hamburg
|
1675
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
přeprava
|
tun
|
nejvíce
|
11
|
in
|
26.07.62
|
|
30.09.62
|
|
Whampoa
|
Gdynia
|
10900
|
|
|
nejméně
|
8
|
out
|
11.10.61
|
|
02.02.62
|
|
Terst
|
Whampoa
|
6463
|
V jednotlivých letech bylo dosaženo těchto
výsledků (za cesty v daném roce provozně ukončené):
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční
výsledky
|
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1960
|
3
|
210
|
3
|
27
|
28
|
228
|
4,7
|
1,6
|
0,8
|
2,4
|
11,5
|
8,7
|
3,7
|
1961
|
4
|
280
|
41
|
37
|
39
|
228
|
4,2
|
0,7
|
1,1
|
1,9
|
9,0
|
11,1
|
5,5
|
1962
|
5
|
434
|
0
|
41
|
52
|
345
|
9,5
|
3,1
|
1,1
|
4,3
|
20,6
|
4,9
|
5,5
|
1963
|
4
|
250
|
117
|
36
|
40
|
319
|
8,2
|
1,3
|
1,1
|
2,4
|
11,7
|
8,6
|
5,5
|
1964
|
6
|
332
|
30
|
56
|
50
|
379
|
9,4
|
0,4
|
1,1
|
1,6
|
7,6
|
13,2
|
5,5
|
1965
|
4
|
347
|
22
|
35
|
44
|
331
|
7,2
|
1,6
|
1,1
|
2,8
|
13,3
|
7,5
|
5,5
|
1966
|
4
|
315
|
2
|
35
|
41
|
345
|
6,4
|
2,6
|
1,1
|
3,7
|
18,0
|
5,6
|
5,5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30
|
2168
|
215
|
268
|
295
|
2174
|
49,6
|
11,4
|
7,6
|
19,0
|
13,1
|
7,6
|
5,2
|
Výsledek
vždy aktivní, přínos uhradil téměř pořizovací hodnotu při
průměrné návratnosti 13,1%. Mimoexploatační čas 9% především
v důsledku dlouhého dokování v roce 1963.
Do výsledků není
započítána poslední exportní cesta 31 out na DV, kde byla v
Dairenu předána 17.1.1967 čínskému partnerovi
(COSCO).
|