Brno
Sesterská loď předchozí
Republiky II, již s jeřáby polské výroby, se silnějším motorem,
rovněž ze štětínské loděnice v Polsku.
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
|
od
|
|
04.07.65
|
|
délka
|
m
|
156,6
|
provoz
|
|
29.09.81
|
|
šířka
|
m
|
20,4
|
roků
|
|
16,2
|
|
ponor
|
m
|
9,5
|
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
stavba
|
|
1965
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Štětín
|
|
výrobce
|
|
Sulzer
|
země
|
|
Polsko
|
|
KS
|
HP
|
7200,0
|
druh
|
|
kus.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
14,2
|
|
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
25,2
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
10843
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
15250
|
|
PH
pův.
|
mil.Kč
|
63,7
|
prostor
|
m3
|
20417
|
|
PH
upr.
|
mil.Kč
|
55,3
|
V roce 1977 bylo
provedeno přecenění lodi (podle obecných pravidel pro přecenění
základních prostředků a hodnota lodi se snížila (což ovlivňuje
relativní ukazatele návratnosti v jednotlivých
letech).
Obdobný provoz jako RE
II. v relacích na DV, na Kubu a do Iráku, podle potřeby a
dostatku vhodného zboží
k přepravě.
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční výsledky
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1965
|
5
|
156
|
1
|
43
|
29
|
197
|
11,5
|
5,6
|
1,8
|
7,3
|
11,5
|
8,7
|
2,8
|
1966
|
10
|
337
|
42
|
110
|
51
|
462
|
27,4
|
13,4
|
3,5
|
16,9
|
26,6
|
3,8
|
5,5
|
1967
|
7
|
311
|
11
|
67
|
55
|
522
|
24,6
|
12,4
|
3,5
|
15,9
|
24,9
|
4,0
|
5,5
|
1968
|
8
|
348
|
7
|
69
|
62
|
500
|
45,0
|
31,0
|
3,5
|
34,5
|
54,1
|
1,8
|
5,5
|
1969
|
7
|
413
|
7
|
60
|
81
|
597
|
44,2
|
23,6
|
5,1
|
28,8
|
45,1
|
2,2
|
8,0
|
1970
|
6
|
344
|
5
|
72
|
67
|
650
|
26,2
|
8,8
|
5,1
|
13,9
|
21,8
|
4,6
|
8,0
|
1971
|
6
|
351
|
23
|
64
|
64
|
607
|
32,7
|
8,8
|
5,1
|
13,9
|
21,8
|
4,6
|
8,0
|
1972
|
6
|
327
|
48
|
66
|
70
|
734
|
25,6
|
6,3
|
5,1
|
11,5
|
18,0
|
5,6
|
8,0
|
1973
|
5
|
307
|
22
|
66
|
57
|
704
|
29,2
|
9,0
|
5,3
|
14,3
|
22,4
|
4,5
|
8,3
|
1974
|
4
|
378
|
17
|
55
|
52
|
568
|
39,3
|
9,3
|
5,3
|
14,6
|
23,0
|
4,4
|
8,3
|
1975
|
4
|
339
|
30
|
54
|
42
|
485
|
75,0
|
42,7
|
5,4
|
48,1
|
75,5
|
1,3
|
8,4
|
1976
|
3
|
293
|
16
|
32
|
23
|
255
|
38,0
|
13,5
|
3,6
|
17,1
|
26,9
|
3,7
|
5,7
|
1977
|
5
|
357
|
29
|
61
|
53
|
566
|
32,4
|
6,8
|
3,0
|
9,8
|
17,7
|
5,6
|
5,3
|
1978
|
6
|
388
|
15
|
66
|
54
|
502
|
41,6
|
7,8
|
3,0
|
10,8
|
19,5
|
5,1
|
5,4
|
1979
|
3
|
239
|
8
|
38
|
31
|
277
|
25,9
|
6,0
|
2,0
|
8,1
|
14,6
|
6,9
|
3,7
|
1980
|
6
|
415
|
36
|
71
|
49
|
471
|
50,2
|
8,1
|
4,6
|
12,7
|
23,0
|
4,4
|
8,3
|
1981
|
5
|
286
|
19
|
68
|
41
|
409
|
27,4
|
9,5
|
0,0
|
9,5
|
17,3
|
5,8
|
0,1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
96
|
5589
|
337
|
1062
|
882
|
8506
|
596,1
|
222,7
|
64,9
|
287,6
|
27,6
|
3,6
|
6,2
|
Ve všech letech zisková,
přínos čtyřnásobek pořizovací hodnoty, návratnost nadprůměrná,
zejména v letech 1968, 1969 a především 1975, vždy díky
exportním cestám do Iráku.
Loď byla
prodána do dalšího provozu (řeckému rejdaři Ulyssus Shipping, kde
plula pod novým jménem) za 40,3 mil.Kč, v době prodeje byla
zůstatková cena lodi již nulová, takže čistý zisk z prodeje
lodi činil 40,1 mil.Kč a celkový přínos z provozu i prodeje
tak přesáhl pětinásobek pořizovací hodnoty
|