Radhošť
je třetí lodí
liniového typu o nosnost 6 tis DWT a byla postavena jako 12. ze
série B 455 ve štětínské loděnici. Stavba lodi byla zahájena
položením kýlu dne 9.9.1969 a dobrými hospodářskými výsledky
provozována zejména v relacích kubánské, indické a levantské na
československý i cizí účet.
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
|
od
|
|
23.05.70
|
|
délka
|
m
|
123,9
|
provoz
|
|
07.04.90
|
|
šířka
|
m
|
17,0
|
roků
|
|
19,9
|
|
ponor
|
m
|
6,9
|
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
rok
|
|
1970
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Štětín
|
|
výrobce
|
|
Sulzer
|
země
|
|
Polsko
|
|
KS
|
HP
|
5500,0
|
druh
|
|
kus.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
14,6
|
|
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
18,2
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
5310
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
5961
|
|
PH
pův.
|
mil.Kč
|
43,2
|
prostor
|
m3
|
9699
|
|
PH
VRCV
|
mil.Kč
|
34,8
|
Oproti lodi Blaník
byly realizovány obdobné změny
jako u předchozí Radhoště.
V roce 1977 bylo
provedeno přecenění lodi (podle obecných pravidel pro přecenění
základních prostředků a hodnota lodi se snížila (což ovlivňuje
relativní ukazatele návratnosti v jednotlivých
letech).
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční výsledky
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1970
|
4
|
180
|
10
|
17
|
22
|
80
|
9,1
|
3,2
|
2,0
|
5,2
|
12,1
|
8,3
|
4,6
|
1971
|
10
|
378
|
11
|
44
|
60
|
223
|
20,1
|
6,9
|
3,5
|
10,4
|
24,0
|
4,2
|
8,0
|
1972
|
8
|
312
|
10
|
34
|
51
|
210
|
15,1
|
3,0
|
3,5
|
6,5
|
15,0
|
6,7
|
8,0
|
1973
|
10
|
396
|
15
|
42
|
59
|
226
|
27,7
|
11,8
|
3,5
|
15,3
|
35,4
|
2,8
|
8,0
|
1974
|
7
|
323
|
0
|
35
|
38
|
183
|
25,7
|
11,2
|
3,5
|
14,7
|
33,9
|
3,0
|
8,0
|
1975
|
7
|
375
|
12
|
27
|
45
|
160
|
26,1
|
2,7
|
3,8
|
6,5
|
15,0
|
6,7
|
8,7
|
1976
|
6
|
325
|
19
|
25
|
54
|
188
|
28,3
|
5,1
|
3,5
|
8,6
|
19,9
|
5,0
|
8,0
|
1977
|
8
|
395
|
0
|
31
|
45
|
159
|
28,1
|
10,1
|
2,2
|
12,2
|
35,2
|
2,8
|
6,2
|
1978
|
7
|
340
|
18
|
26
|
40
|
135
|
22,9
|
5,1
|
1,8
|
6,9
|
19,9
|
5,0
|
5,3
|
1979
|
4
|
332
|
0
|
19
|
37
|
138
|
22,4
|
5,6
|
1,7
|
7,2
|
20,8
|
4,8
|
4,8
|
1980
|
9
|
392
|
28
|
28
|
48
|
149
|
42,5
|
10,4
|
2,0
|
12,4
|
35,5
|
2,8
|
5,7
|
1981
|
9
|
326
|
22
|
26
|
38
|
103
|
31,7
|
10,0
|
1,8
|
11,7
|
33,7
|
3,0
|
5,1
|
1982
|
12
|
352
|
3
|
40
|
58
|
158
|
26,1
|
3,1
|
1,8
|
4,9
|
14,1
|
7,1
|
5,2
|
1983
|
18
|
390
|
1
|
50
|
52
|
103
|
43,8
|
16,5
|
2,0
|
18,5
|
53,3
|
1,9
|
5,7
|
1984
|
11
|
343
|
18
|
30
|
37
|
104
|
37,1
|
9,7
|
1,9
|
11,5
|
33,2
|
3,0
|
5,4
|
1985
|
11
|
369
|
0
|
30
|
34
|
91
|
39,2
|
13,7
|
1,9
|
15,6
|
44,8
|
2,2
|
5,5
|
1986
|
8
|
305
|
38
|
27
|
57
|
158
|
24,6
|
2,3
|
0,4
|
2,7
|
7,8
|
12,8
|
1,2
|
1987
|
7
|
388
|
0
|
21
|
46
|
113
|
21,0
|
4,2
|
0,0
|
4,2
|
12,0
|
8,3
|
0,0
|
1988
|
8
|
307
|
24
|
30
|
44
|
113
|
20,8
|
1,8
|
0,0
|
1,8
|
5,1
|
19,6
|
0,0
|
1989
|
10
|
394
|
1
|
43
|
54
|
161
|
26,7
|
5,4
|
0,0
|
5,5
|
15,7
|
6,4
|
0,1
|
1990
|
4
|
107
|
0
|
19
|
14
|
60
|
5,9
|
0,6
|
0,0
|
0,6
|
1,6
|
62,9
|
0,0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
178
|
7029
|
230
|
645
|
933
|
3015
|
544,9
|
142,3
|
40,5
|
182,8
|
23,2
|
4,3
|
5,1
|
První stovku cest
završila loď v roce 1982 dopravou speciálního nákladu z
Kardeljeva do Latákie, tedy
v relaci, v níž dosáhla nejlepších hospodářských
výsledků.
Prvých sto tisíc tun
přepravila loď v roce 1973, druhou stovku dosáhla
v roce 1976, tři sta tisíc dovršila v roce 1979,
čtvrtou v roce 1982, pátou v roce 1985 a šestou
v roce 1987.
Půl milionu mil ujela
na prvé cestě v roce 1980.
Nejkratší cestou,
trvající 9 dní, byla okružní cesta 79 z Kardeljeva do Latákie s
nákladem speciálního zboží, realizovaná v roce 1980,
nejdelší byla exportní cesta 68 v roce 1979, která trvala
celkem 121 dní s přepravou kusového zboží a železa z Gdaňska
a Pirea do Um .Quasru, Kuwaitu a Damannu.
Nejvíce zboží na
jedné cestě – 5 877 tun železa a drobnice přepravila loď
v roce 1976 na exportní cestě 51 ze Štětína, Rostoku a Ploče
do Mombasy a Kuwajtu. Nejlehčí náklad byl zaznamenán na jubilejní
sté cestě v roce 1982 – 378 tun drobnice.
Hospodářské výsledky
jsou opět nadprůměrné, ve všech letech zisková, nejlepší
v roce 1983, kdy přínos přesáhl polovinu pořizovací
hodnoty.
Zcela odepsaná loď
byla prodaná za 22,6 mil.Kč a čistý výnos z prodeje činil
21,2 mil.Kč.
|