Slapy
Kýl lodi byl položen dne
18.3.1980 a spuštění na vodu proběhlo dne 15.7.1980. Uvazovací
zkoušky se uskutečnily v prosinci 1980, zkušební jízda
včetně přejímek zařízení lodi v lednu 1981; jízdní zkoušky ve
dnech 20.-22.2.1981.
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
od
|
|
02.03.81
|
|
délka
|
m
|
145,7
|
provoz
|
|
06.11.98
|
|
šířka
|
m
|
21,6
|
roků
|
|
17,7
|
|
ponor
|
m
|
9,4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
rok
|
|
1981
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Rijeka
|
|
výrobce
|
|
Sulzer
|
země
|
|
Jugo
|
|
KS
|
HP
|
7200,0
|
druh
|
|
kus.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
14,8
|
|
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
24,0
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
10416
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
15916
|
|
PH
SC
|
mil.Kč
|
|
prostor
|
m3
|
22827
|
|
PH
VRCV
|
mil.Kč
|
172,0
|
Jedná se o sesterskou
lod m/s ORLIK. jako druhé v pořadí ze série čtyř lodí stavěných
v jugoslávské loděnici 3.Máj ve Rijece. V závěru stavby byly
uplatněny základní připomínky z provozu lodi ORLIK a nadále bude
soustavně sledován provoz pomocných motorů, které oproti lodi
ORLIK jsou uloženy na pružných podložkách.
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční výsledky
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1981
|
4
|
249
|
0
|
51
|
38
|
345
|
40,1
|
5,8
|
8,0
|
13,8
|
8,0
|
12,4
|
4,7
|
1982
|
5
|
328
|
38
|
52
|
42
|
335
|
29,9
|
-4,5
|
13,3
|
8,8
|
5,1
|
19,6
|
7,7
|
1983
|
7
|
386
|
0
|
88
|
41
|
357
|
28,9
|
-11,2
|
14,1
|
2,9
|
1,7
|
*
|
8,2
|
1984
|
6
|
375
|
1
|
72
|
40
|
334
|
25,8
|
1,4
|
13,8
|
15,2
|
8,8
|
11,3
|
8,0
|
1985
|
5
|
338
|
10
|
50
|
31
|
302
|
25,3
|
0,0
|
12,8
|
12,8
|
7,4
|
13,4
|
7,4
|
1986
|
7
|
400
|
0
|
74
|
48
|
397
|
29,1
|
3,7
|
14,7
|
18,4
|
10,7
|
9,3
|
8,5
|
1987
|
8
|
343
|
12
|
83
|
37
|
222
|
25,2
|
0,0
|
13,0
|
13,0
|
7,6
|
13,2
|
7,6
|
1988
|
8
|
335
|
0
|
87
|
35
|
201
|
25,4
|
6,4
|
9,5
|
15,8
|
9,2
|
10,9
|
5,5
|
1989
|
7
|
382
|
16
|
73
|
50
|
290
|
38,6
|
14,1
|
10,1
|
24,3
|
14,1
|
7,1
|
5,9
|
1990
|
8
|
370
|
0
|
93
|
44
|
377
|
40,3
|
3,0
|
9,4
|
12,5
|
7,2
|
13,8
|
5,5
|
1991
|
6
|
316
|
18
|
76
|
45
|
315
|
40,9
|
-6,3
|
8,5
|
2,2
|
1,3
|
*
|
5,0
|
1992
|
7
|
361
|
0
|
65
|
77
|
560
|
49,4
|
15,3
|
9,0
|
24,3
|
14,1
|
7,1
|
5,2
|
1993
|
10
|
390
|
0
|
83
|
67
|
392
|
44,8
|
-3,1
|
12,6
|
9,4
|
5,5
|
18,3
|
7,3
|
1994
|
7
|
340
|
21
|
67
|
38
|
288
|
44,3
|
-10,8
|
11,6
|
0,9
|
0,5
|
*
|
6,8
|
1995
|
11
|
393
|
13
|
117
|
75
|
799
|
56,5
|
1,1
|
11,6
|
12,7
|
7,4
|
13,5
|
6,8
|
1996
|
8
|
363
|
10
|
85
|
54
|
581
|
21,5
|
9,5
|
0,0
|
9,5
|
5,5
|
18,1
|
0,0
|
1997
|
6
|
305
|
7
|
64
|
41
|
436
|
60,6
|
32,0
|
0,0
|
32,0
|
18,6
|
5,4
|
0,0
|
1998
|
8
|
328
|
10
|
85
|
54
|
581
|
31,1
|
0,8
|
0,0
|
0,8
|
0,5
|
*
|
0,0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
128
|
6302
|
156
|
1366
|
858
|
7111
|
657,7
|
57,2
|
172,2
|
229,3
|
7,4
|
13,5
|
5,6
|
Stejně jako sesterské
lodě této série: byla loď provozována převážně v relaci na Blízký
a Střední .východ a do Indie, tři cesty uskutečnila v kubánské
relaeci.
Prvých půl milionu tun
bylp přepraveno v roce 1988, milion pak v roce 1994 a prvých
půl milionu mil v roce .1992.
Nejvíce zboží (14301 tun
barytu) přepravila na cestě 5in Madrasu do Coatzacoalcos,
nejmenší.množství pak bylo převezeno na cestě 8 R. se speciálním
kusovým nákladem z Kardeljeva do Marielu. Nejdelší cesta 7
out, uskutečněná v časovém nájmu s nákladem generals a
ječmene z Hamburgu, Bremen a Barcelony do Rijeky, Jeddahu a
Iskenderunu trvala 128 exploatačních dnů Nejkratší cestou byla v ,roce. 1983 cesta
č.11, při níž byly přepraveny fosfáty z Aqaby do.
Karachi
Přestože pět roků se
ztrátou, celkový výsledek aktivní, za dobu provozu se pořizovací
hodnota zcela uhradila a výsledek je nejlepší ze skupiny
jugoslávských patnáctitisícovek..
V roce 1996 byla
loď převedena dceřinné společnosti Arneb Kypr, prodána byla
čínské firmě Hebei Ocean Shipping Company.
|