V roce 2014 vzpomínají bývalí pracovníci podniku ČNP (Česká, dříve Československá námořní plavba)
62 let od vztyčení československé vlajky na naší první poválečné lodi Republika I. (11.1.1952)
55 let od svého založení (1.4.1959), kdy vznikla ČNP jako samostatný podnik pro námořní dopravu vlastními loděmi
a současně připomínají, že uplyne již
16 let od prodeje poslední české námořní lodě (18.12.1998), což znamenalo konec provozu vlastních námořních lodí v naší zemi
|
Tyto stránky jsou určeny všem, kdož se zajímají o historii a výsledky námořní plavby, zejména pak těm, kteří se o její dobré výsledky a pověst zasloužili svojí prací na námořních lodích.
Jsou jich tisíce, kteří na moři trávili dlouhé roky a někteří často celý svůj aktivní život věnovali tomuto náročnému povolání a v současně době rožívají konečně celý čas ve společnosti svých blízkých, rodin i kamarádů, ať již na zaslouženém odpočinku, či našli uplatnění v tuzemských organizacích. Stovky však dále pokračují v tradici námořníků na cizích lodích zahraničních rejdařů, nebo se věnují činnosti s námořní dopravou spjatých, především zajišťováním námořních přeprav na cizí tonáži pro české i zahraniční organizace.
|
VÝSLEDKY DLE ROKŮ
Jednotlivé roky
Zdeněk Bastl
Byt | Brixiho 14, Praha 6, PSČ 162 00 |
Pevná linka | 222 742 588 |
Mobil | 775 909 979 |
|
Chalupa | Velký Šenov 196, PSČ 407 78 |
Pevná linka | 412 391 100 |
|
E-mail | zdenek.bastl@tiscali.cz |
|
Beskydy
Druhá loď korejského
kontraktu.
v
provozu
|
|
|
|
rozměry
|
|
|
od
|
|
17.09.93
|
|
délka
|
m
|
225,0
|
provoz
|
|
24.06.98
|
|
šířka
|
m
|
32,2
|
roků
|
|
4,8
|
|
ponor
|
m
|
13,3
|
|
|
|
|
|
|
|
stavba
|
|
|
|
hlavní
stroj
|
|
|
rok
|
|
1993
|
|
druh
|
|
vznětový
|
místo
|
|
Okpo
|
|
výrobce
|
|
B&W
|
země
|
|
J.Korea
|
|
KS
|
HP
|
10680,0
|
druh
|
|
hrom.
|
|
rychl.
|
míle/hod.
|
13,5
|
|
parametry
|
|
|
spotř.
|
tuny/den
|
29,2
|
parametry
|
|
|
|
|
|
|
tonáž
|
BRT
|
37550
|
|
poř.hodnota
|
|
|
nosnost
|
DWT
|
70456
|
|
PH
SC
|
mil.Kč
|
|
prostor
|
m3
|
822210
|
|
PH
VRCV
|
mil.Kč
|
876,0
|
Parametry se proti
předchozí jednotce liší, Beskydy mají vyšší nosnost a zejména
cenu.
|
provozní výsledky
|
|
tuno
|
finanční výsledky
|
návratnost
|
odp.
|
rok
|
cest
|
EČ
|
MEČ
|
tuny
|
míle
|
míle
|
tržby
|
zisk
|
odpisy
|
přínos
|
%
|
roky
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1993
|
1
|
65
|
0
|
67
|
18
|
950
|
20,1
|
17,5
|
0,0
|
17,5
|
2,0
|
50,0
|
0,0
|
1994
|
8
|
395
|
0
|
466
|
84
|
3307
|
133,6
|
96,1
|
0,0
|
96,1
|
11,0
|
9,1
|
0,0
|
1995
|
7
|
342
|
7
|
415
|
79
|
4707
|
117,7
|
102,7
|
0,0
|
102,7
|
11,7
|
8,5
|
0,0
|
1996
|
8
|
362
|
8
|
475
|
91
|
5380
|
106,8
|
31,2
|
0,0
|
31,2
|
3,6
|
28,1
|
0,0
|
1997
|
9
|
361
|
9
|
534
|
102
|
6052
|
121,9
|
18,6
|
72,1
|
90,7
|
10,3
|
9,7
|
8,2
|
1998
|
6
|
186
|
6
|
356
|
68
|
4035
|
62,5
|
9,5
|
36,0
|
45,5
|
5,2
|
19,2
|
4,1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
39
|
1711
|
30
|
2313
|
442
|
24430
|
562,8
|
275,6
|
108,1
|
383,7
|
7,3
|
13,7
|
2,1
|
První půlmilionu tun
přepravila loď v roce 1994, první milion v roce 1996,
stihla ještě druhý milion v roce 1998, k půlmilionté míli
byla ji chyběl jeden rok.
Stejně jako ostatní BCC,
stavěné v tomto období, loď prokázala správnost orientace na
jednotky, schopné konkurovat na světovém námořním trhu. Výsledky
ve všech letech aktivní, za 5 let provozu vyprodukovala loď přes
40% své pořizovací hodnoty a vykázala vysoké kvalitativní
parametry návratnosti.
V roce 1993 byly
předány dceřinné společnosti COS Moon Malta, prodána norské Torvald Klaveness, kde jezdila pod jménem
Bakra.
|