Vítejte na nové verzi stránek www.namorniplavba.cz

Beskydy

Druhá loď korejského kontraktu.

v provozu




rozměry



od


17.09.93


délka

m

225,0

provoz


24.06.98


šířka

m

32,2

roků


4,8


ponor

m

13,3








stavba




hlavní stroj



rok


1993


druh


vznětový

místo


Okpo


výrobce


B&W

země


J.Korea


KS

HP

10680,0

druh


hrom.


rychl.

míle/hod.

13,5


parametry



spotř.

tuny/den

29,2

parametry







tonáž

BRT

37550


poř.hodnota



nosnost

DWT

70456


PH SC

mil.Kč


prostor

m3

822210


PH VRCV

mil.Kč

876,0


Parametry se proti předchozí jednotce liší, Beskydy mají vyšší nosnost a zejména cenu.



     provozní výsledky


tuno

         finanční výsledky

    návratnost

odp.

rok

cest


MEČ

tuny

míle

míle

tržby

zisk

odpisy

přínos

%

roky

%















1993

1

65

0

67

18

950

20,1

17,5

0,0

17,5

2,0

50,0

0,0

1994

8

395

0

466

84

3307

133,6

96,1

0,0

96,1

11,0

9,1

0,0

1995

7

342

7

415

79

4707

117,7

102,7

0,0

102,7

11,7

8,5

0,0

1996

8

362

8

475

91

5380

106,8

31,2

0,0

31,2

3,6

28,1

0,0

1997

9

361

9

534

102

6052

121,9

18,6

72,1

90,7

10,3

9,7

8,2

1998

6

186

6

356

68

4035

62,5

9,5

36,0

45,5

5,2

19,2

4,1
















39

1711

30

2313

442

24430

562,8

275,6

108,1

383,7

7,3

13,7

2,1


První půlmilionu tun přepravila loď v roce 1994, první milion v roce 1996, stihla ještě druhý milion v roce 1998, k půlmilionté míli byla ji chyběl jeden rok.

Stejně jako ostatní BCC, stavěné v tomto období, loď prokázala správnost orientace na jednotky, schopné konkurovat na světovém námořním trhu. Výsledky ve všech letech aktivní, za 5 let provozu vyprodukovala loď přes 40% své pořizovací hodnoty a vykázala vysoké kvalitativní parametry návratnosti.

V roce 1993 byly předány dceřinné společnosti COS Moon Malta, prodána norské Torvald Klaveness, kde jezdila pod jménem Bakra.





© 2004-2014 Zdeněk Bastl | tvorba webu www.efektivita.cz